کد خبر 1203713
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
محمدرضا خباز

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اعلام کرد محمدرضاعارف فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با مهر، از ارائه فهرست نامزدهای حزب متبوعش در انتخابات شوراها به جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع ساز) خبر داد و گفت: جبهه اصلاحات به احزاب اعلام کرده بود که افرادی که از حزب شما برای شوراها ثبت‌نام کردند را معرفی کنید. البته برای هر حزب هم سهمیه‌ای مشخص شد.

وی افزود: طبیعتاً افرادی که معرفی می‌شوند، باید اولاً ثبت‌نام کرده باشند و ثانیاً عضو حزب یا هوادار حزب باشند. به‌طورکلی هر حزب می‌توانست ۱۰ نفر را برای انتخابات شوراها به نهاد اجماع ساز معرفی کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: درنهایت نهاد اجماع ساز ۲۱ گزینه را برای انتخابات شورای شهر تهران مشخص می‌کند که آن‌ها از پرامتیازترین افرادی هستند که از کانال احزاب معرفی‌شده‌اند.

خباز همچنین درباره شنیده‌های رسمی و غیررسمی درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: از شعار انتخاباتی عارف خبر ندارم؛ اما از آمادگی او برای کاندیداتوری و آغاز فعالیت‌های انتخاباتی‌شان اطلاع دارم.

وی خاطرنشان کرد: عارف در سال ۹۲ نامزد انتخابات شد اما برای اینکه آرا متفرق نشود، به پیشنهاد محمد خاتمی از عرصه انتخابات کناره‌گیری کرد. البته آنچه اتفاق افتاد ازنظر ما اتفاق خوبی بود؛ بنابراین این دوره هم حضور خواهد داشت. البته ازآنجاکه عارف به عملکرد قانونی مقید است تا پیش از ثبت‌نام رسمی چیزی اعلان نخواهد کرد، اما سخنرانی‌ها و اعلام مواضع وی نشان می‌دهد در انتخابات ۱۴۰۰ هم کاندیدا خواهد شد.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات برای همه ما بسیار حائز اهمیت است، ازاین‌جهت که انسجام درونی و وحدت مردم را افزایش می‌دهد و از جهت بین‌المللی هم وجهه خوبی برای کشور خواهد داشت و احتمال توطئه‌ها را کاهش خواهد داد. امیدواریم نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعیین و معرفی کاندیداهای شوراها اعمال نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخ که چی بشه؟ خخخخخخخخخخ
  • SE ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 1
    از مرد همیشگی انصراف آبی گرم نمیشه
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    8 4
    فقط عکس معدن بهش نشون ندید. از معدن هم حرف نزنید. خاطره خوشی نداره...
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 2
    یزدی های مصلحت اندیش که از هر فرصتی در سیاست و اقتصاد در هر سطحی به نفع فردی استفاده می کنند. عارف چه دارد عرضه کند
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 3
    عجب رویی دارن اینا وعجب رویی داره این.
  • محمد رضا IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 0
    اینها همانهایی هستند که میگویند رییس جمهور اختیار ندارد ، اصلاح طبان موجه ترین فردشون همین آقای عارف هست ، جهانگیری ، لاریجانی و ظریف اگر بیایند رای ندارند به خاطر کارنامه برجامی و افتضاحشان ... جهانگیری که باید پای برادرش هم بایستد من از آقای تاجزاده در مصاحبه ایی شنیدم که ایشان پیشنهاد خنده دار رضا خاتمی را کرده اند به معاونت اولی صفایی فراهانی ، صرف نظر از تایید یا رد صلحیت شورای نگهبان من به عنوان یک فرد ایرانی دزد هم دست اینها نمیدهم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس