کد خبر 1203653
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
دبیر فدراسیون دوومیدانی: کفش‌های تفتیان دزدیده نشده است/ حرف‌های او با فیلم دوربین‌ها فرق دارد

دبیر فدراسیون دوومیدانی در واکنش به موضوع دزدیده شدن کفش‌های حسن تفتیان گفت: فیلم تمام دوربین‌ها چک شده و هیچ دزدی در کار نبوده است.

به گزارش مشرق، علی رضایی دبیر فدراسیون دوومیدانی درباره سطح کمی و کیفی اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) اظهار داشت: با توجه به شرایط حادی که درخصوص شیوع ویروس کرونا وجود داشت، برگزاری این رویداد به صورت بین‌المللی کار سختی بود اما با لطف امام رضا  و تلاش همه عوامل میزبان این مسابقات بودیم. تیم‌های خوبی شرکت کردند و نفرات خوبی در ترکیب تیم‌های عراق، ترکیه، بنگلادش و سوریه حضور داشتند. قطعاً اگر کرونا نبود، 15، 20 کشور به ایران می‌آمدند و این تورنمنت شرکت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه فقط یک ورزشکار توانست ورودی المپیک را بدست بیاورد، ادامه داد: با توجه به اینکه این، اولین مسابقه فصل دوومیدانی‌کاران کشورمان بود، انتظار چندانی درخصوص ثبت رکورد نداشتیم. در مجموع نیز مسابقات با شکل و شیوه خوبی برگزار شد و امیدواریم تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهانه جالب دونده المپیکی پس از ناکامی

دبیر فدراسیون دوومیدانی درباره پایین بودن رکورد ورزشکاران کشورمان در برخی مواد نسبت به دوندگان عراقی و قهرمانی این کشور در مسابقات گفت: مسابقات جام امام رضا، رقابت دوم و سومی بود که عراقی‌ها در آن شرکت می‌کردند و به همین دلیل آمادگی بیشتری داشتند. آنها پیش از اعزام به ایران، در رقابت‌های قهرمانی عراق شرکت کردند و سپس به کشورمان سفر کردند که همین مسئله می‌تواند عامل رکوردهای بهتر آنها باشد.

وی عنوان کرد: برای برخی ورزشکاران ما هم مشکلاتی وجود داشت. برای مثال مهدی پیرجهان در جریان حضورش در کیش به کرونا مبتلا شده بود. همچنین ابارقی هم در جریان مسابقات مصدوم شد و اینها مزید بر علت شد تا رکوردهای مد نظر بدست نیاید.

رضایی درباره شانس کسب سهمیه المپیک توسط پیرجهان گفت: او 99 درصد این سهمیه را کسب کرده است. باید مهلتی را قائل شویم تا زمان مد نظر برای مشخص شدن نفرات نهایی که 8 تیر ماه است، برسد. به هر حال با شرایط کنونی پیرجهان می‌تواند از طریق رنکینگ صاحب سهمیه المپیک شود. البته ما امیدواریم او بتواند با ثبت رکورد ورودی، به این هدف دست یابد.

ماجرا دزدیده شدن کفش‌های حسن تفتیان یکی از حواشی بود که در روز نخست مسابقات به وجود آمد. رضایی در واکنش به این موضوع تصریح کرد: سرپرست هیئت دوومیدانی خراسان رضوی گفت که تمام دوربین‌ها را چک کرده و هیچ دزدی صورت نگرفته است. تمام دوربین‌ها کنترل شدند و واقعاً چیزی از دزدی مطرح نیست. به نظرم حرفی که تفتیان در این باره مطرح می‌کند، با فیلم ثبت شده در دوربین‌ها متفاوت است.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در پایان با اشاره به اینکه چند اعزام برون مرزی و حضور در مسابقات جایزه بزرگ در برنامه‌های فدراسیون قرار دارد، درباره خداحافظی علی ثمری ورزشکار پرتاب وزنه از دنیای قهرمانی گفت: ثمری صاحب مدال طلای آسیا و یک ورزشکار خوب و بااخلاق است. ما وضعیت او را پیگیری و تلاش می کنیم تا او را از خداحافظی منصرف کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس