کد خبر 1203638
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۱/۲۵| پیش‌بینی ۴ روز بارانی برای برخی استان‌ها/ هشدار خسارت به محصولات کشاورزی ۱۰ استان

سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها خبر و نسبت به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی ۱۰ استان هشدار داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، بوشهر، ارتفاعات شمال هرمزگان، جنوب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق اصفهان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال ریزش تگرگ پیش بینی شده است.

در غرب و جنوب ارتفاعات البرز نیز بارش‌های پراکنده روی می‌دهد همچنین در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی مناطق نیز وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز مربوط به شمال شرق سمنان، شرق خراسان جنوبی، جنوب یزد، بخش‌های مرکزی و شمالی کرمان و فارس، جنوب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی  فردا در بیشتر مناطق استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. شدت بارش‌های فردا پنجشنبه مربوط به ارتفاعات کرمان و نیمه شمالی خراسان رضوی است.

جمعه و شنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب شرق رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق  و وزش باد پیش بینی می‌شود. از فردا تا شنبه هفته آینده نیز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و روزهای جمعه و شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به وقوع سیل و آسیب به محصولات کشاورزی تا جمعه آینده هشدار داد؛

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۰/۰۱/۲۷

نوع مخاطره: رگبارو رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد رخداد تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ : فارس، کرمان، یزد، خراسان رضوی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال سمنان، جنوب و شرق اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد.

پنجشنبه۱۴۰۰/۰۱/۲۶ : خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق سمنان،

جمعه ۱۴۰۰/۰۱/۲۷ : خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال سمنان

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن آب در مسیل های خشک و نفوذ ناپذیر، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال برخورد صاعقه

توصیه: احتیاط در تردد جاده ایی و عبور از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو و چرای دام در مناطق مرتفع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رزاز ایراندوست IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    هواشناسی که تمام پیش بینی هاش غلطه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس