کد خبر 12032
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: پليس نامحسوس در نمايشگاه مطبوعات حضور دارد و در صورت لزوم با کاورهايي به رنگ سبز فسفري خود را معرفي مي‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در حاشيه هفدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها، سردار حسين ساجدي نيا اظهار داشت: امسال نظم و ترتيب‌ خاصي در وضعيت نمايشگاه وجود دارد و نکته قابل توجه اين است که به نشريات استاني بيشتر توجه شده است تا بتوانند اقدامات انجام شده را در منصه ظهور شهروندان قرار دهند.
وي ادامه داد: امسال حضور خبرنگاران زن نيز پررنگ شده است که در حوزه اطلاع‌رساني و خبررساني نکته شاخصي است که در نمايشگاه وجود داشت.
سردار ساجدي‌نيا در پاسخ به اين پرسش که شما تعامل رسانه با پليس را چگونه ارزيابي مي‌کنيد، بيان داشت:
تعامل پليس و رسانه بايد هر روز بيشتر باشد و تقويت شود ولي نکته‌اي که هم اکنون هست، اين است که ما در يک دهه اخير ارتباط بسيار خوبي با مجموعه رسانه‌ها از نوع نوشتاري، سمعي و بصري داشته‌ايم که نقش زيادي را در رابطه با شناساندن پليس و خدمات پليس عملياتي شد.
وي با بيان اينکه اميدواريم هر روز بهتر از قبل اين شناسايي تقويت شود، گفت: اميدواريم به اين سمت و سو برويم که تمام اقدامات پليس در حوزه خدمات رساني بيشتر براي مردم آشکار شود.
سردار ساجدي‌نيا در خصوص جرايم عنوان کرد: امسال در مقايسه با سال گذشته در حوزه سرقت و جرايم، وضعيت ثابتي را ايجاد کرده‌ايم و با نوع برخورد‌هايي که انجام مي‌شود، از رشد سرقت جلوگيري شده‌ است.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ تصريح کرد: از نيمه دوم که از روز شنبه آغاز خواهد شد، ما طرح امنيت محله محور را داريم که در محلات هست؛ اين طرح را در تمام حوزه‌ها و نقاط مختلفي که جرايم در آن اتفاق مي‌افتد، شناسايي کرده‌ايم که اين مناطق دغدغه مردم است و مردم آن مکان‌ها ‌را معرفي کرده‌اند که براي اين محدوديت‌ها طرح مخصوص خود آن موضوع را اجرا مي‌کنيم به طور مثال در موضوع سرقت، طرح برخورد با سارقان و در حوزه اراذل و اوباش طرح برخورد با اين افراد و در حوزه مزاحمان نواميس طرح برخورد با نواميس اجرا مي‌شود.
سردار ساجدي نيا ادامه داد: اين جرايم بر اساس مدت و مقطع نيست بلکه کلانتري‌ها مرتبا در حوزه خود رصد مي‌کند و نبايد بگذارد اين جرايم افزايش پيدا کند.
وي گفت: امسال ما برنامه خود را بر اساس پليس محسوس در سطح نمايشگاه نداريم اما پليس در همه‌جا زياد هست ولي نامحسوس هستند زيرا نمي‌خواهيم براي پليس عادت شود که با لباس پليس باشد و براي مردم که در اين مکان مرتبا افراد پليس را نبينند.
سردار ساجدي نيا اظهار داشت: پليس نامحسوس کاورهايي دارند که در موقع لزوم خود را معرفي مي‌کنند در حقيقت يک دفعه 600 نفر با کاور سبز‌رنگ فسفري که در يک زمان مشخص به تن مي‌کنند، در نمايشگاه راه مي‌روند.
وي در خصوص آخرين وضعيت مجسمه‌هاي سرقت شده گفت: تا حالا در مورد مجسمه‌هاي سرقتي اتفاق خاصي نيفتاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس