کد خبر 1203078
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
آمریکا از ریختن آب‌های آلوده ژاپن به درون اقیانوس حمایت کرد

ایالات متحده آمریکا با ادعای اینکه ژاپن در اقدامی مطابق با استانداردهای پذیرفته شده جهانی قصد دارد آب آلوده به مواد رادیو اکتیو خود را به درون اقیانوس بریزد، از این اقدام توکیو حمایت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه مدعی شد که ژاپن «مطابق با استانداردهای جهانی در حوزه ایمنی هسته‌ای رویکردی اتخاذ کرده» که طبق آن آب‌های آلوده [به مواد رادیواکتیو] در نیروگاه اتمی فوکوشیما را به درون آب‌های اقیانوس آرام می‌ریزد.

بیشتر بخوانید:

درخواست عراقچی از ژاپن درباره آمریکا

وزارت خارجه آمریکا در توجیه این اقدام جنجالی توکیو می‌افزاید که دولت ژاپن «در بیان تصمیم خود شفاف بوده است!»

گفتنی است، بر اساس گزارش اپراتور نیروگاه فوکوشیما دایچی، در حال حاضر ۱.۲۳ میلیون تن آب آلوده در محل این نیروگاه نگهداری می‌شود و با توجه به اینکه فضای موجود برای نگهداری آب آلوده در حال اتمام است، مقامات دولتی ژاپن ناچار به تصمیم‌گیری فوری در این رابطه شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از فعالان محیط زیست نسبت به طرح‌های مورد بررسی دولت برای مدیریت آب‌های آلوده این نیروگاه معترض بوده و بسیاری از کشاورزان و ماهیگیران محلی از بازگرداندن آب آلوده به اقیانوس اظهار نگرانی کرده‌اند.

لازم به ذکر است که زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ میلادی، سبب فاجعه اتمی فوکوشیما و نشت مواد رادیو اکتیو شد. متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعه اتمی تاریخ می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس