درگیری پلیس با معترضان ضد نژادپرستی در مینیاپولیس آمریکا

پلیس دوشنبه شب با معترضان به نژادپرستی در مینیاپولیس آمریکا که پس از کشته شدن یک شهروند سیاهپوست دیگر دوباره آغاز شده درگیر شد.

به گزارش مشرق از رویترز، در پی شروع اعتراضات خشمگین در حومه شهر مینیاپولیس پس از کشته شدن یک جوان ۲۰ ساله سیاه پوست، پلیس آمریکا با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به معترضان شلیک کرد.

ناآرامی ها در بروکلین سنتر ساعاتی پس از آن آغاز شد که دادگاه "درک شووین" افسر پیشین پلیس مینیاپولیس که به جرم قتل جورج فلوید متهم شده است، قرار بود روز دوشنبه در یک دادگاه در فاصله کمتر از ۱۶ مایلی از سر گرفته شود.

یکسال پیش در شهر مینیاپولیس آمریکا جورج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا با خشونت تمام کشته شد و این قتل باعث آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر ایالات متحده شد.

با گذشت یکسال و آغاز مجدد اعتراضات خیابانی، پلیس بروکلین سنتر با اعزام نیروهای ویژه درصدد سرکوب معترضان در آمد و با شلیک گلوله های پلاستیکی خواهان عقب نشینی معترضان شد.

شهردار بروکلین سنتر نیز برای آرام کردن اعتراضات از نیمه شب تا شش صبح قوانین منع آمد و شد برقرار کرد.

پلیس عصر یکشنبه در شهر بروکلین سنتر که در شمال شهر میناپولیس واقع است به سمت یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله به نام «داونته رایت» شلیک کرد و او را به قتل رساند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس