کد خبر 1202974
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
فیلم| بی‌تدبیری مسؤولین بلای جان کشاورزان تالشی

فیلم| بی‌تدبیری مسؤولین بلای جان کشاورزان تالشی

به گزارش مشرق، درحالی‌که خزانه‌های کشاورزان تالشی سبز شده و تا چند روز دیگر باید مزارعشان را آماده کشت برنج کنند، متأسفانه تاکنون به دلیل نرسیدن آب به مزارعشان موفق به شخم اولیه مزارع خود نشده‌اند.

تخریب سردهنه‌های کشاورزی براثر وقوع سیل در سال گذشته و عدم بازسازی به‌موقع آن توسط مسؤولین این روزها رنج مضاعفی برای برنج‌کاران تالشی شده است.

 سردهنه‌های حیان و میانکوه و غیره در بخش مرکزی و سردهنه شیخ جوب در اسالم که آب کشاورزی ده‌ها روستا را در این بخش‌ها تأمین می‌کنند ازجمله مناطقی بود که به دعوت کشاورزان برای تهیه گزارش به آنجا رفتیم.

در شرایطی که مشکلات اقتصادی و شرایط بحرانی کرونا بسیاری از کسب‌وکار را به تعطیلی کشانده و مردم با مشکلات بسیاری روبرو هستند، متأسفانه به دلیل کم‌کاری و بی‌تدبیری مسؤولین آغاز کار کشاورزی در منطقه تالش بیش از ۲۰ روز به تأخیر افتاده است.

بسیاری از مردم منطقه که تنها منبع درآمدشان از محل کشت برنج می‌باشد، این روزها باید علاوه بر مشکلات موجود، رنج بی‌آبی و تأخیر در کار کشاورزی را نیز بر دوش بکشند.

هرچند بخشدار اسالم در پاسخ به پیگیری‌ها از آغاز بازسازی این سردهنه‌ها طی روزهای آینده خبر داد، اما جالب است بدانیم اگر امروز نیز کار بازسازی سردهنه شروع شود آبگیری کامل مزارع ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

بنابراین انتظار می‌رود مسؤولین استانی و شهرستانی هر چه سریع‌تر نسبت به بازسازی سردهنه‌های کشاورزی در نقاط مختلف تالش اقدام کنند تا کشاورزان پرتلاش تالش علاوه بر رنج برنج‌کاری رنج بی‌آبی و برهم خوردن نظم کار کشاورزی را نیز متحمل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تالشی DE ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    خوب قطعه بندی می کنن تعغییر کاربری می دن می فروشن به یک سری غیر بومی بعد سفره تون مزین می شه به برنج هندی و پاکستانی ... که بو کاه و پ..... می ده ،
  • DE ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    اگر بخشی از اصلاحاتچی ها، نهاد انقلابی مردمی جهاد سازندگی رو قلع و قمع نکرده بودند. مهندسین مومن جهاد سازندگی میامدند و بسرعت چنین نواقص فنی رو از میان میبردند تا کشاورزان دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی نشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس