اکثر جمهوری‌خواهان انتخابات سال ۲۰۲۰ را غیرقانونی می‌دانند

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق جمهوری خواهان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را نتیجه رأی‌گیری غیرقانونی یا تقلب در انتخابات می‌دانند.

به گزارش مشرق، بر اساس یک نظرسنجی که بطور مشترک توسط «رویترز» و «موسسه ایپسوس» صورت پذیرفت مشخص کرد که ۵۵ درصد جمهوری‌خواهان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را در نتیجه تقلب در انتخابات یا رأی‌گیری غیرقانونی می‌دانند.

علاوه بر این، ۶۰ درصد جمهوری‌خواهان با یکدیگر در مورد دزدیده شدن انتخابات از دونالد ترامپ جمهوریخواه، اتفاق نظر دارند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، این نظرسنجی جدیدترین موردی است که نشان می دهد جمهوری خواهان به اشتباه فکر می کنند که انتخابات سال ۲۰۲۰ قانونی نبوده است.

جمهوری‌خواهان قانون‌گزاران را در سطح ایالتی تحت فشار قرار داده‌اند که فرایند رأی‌گیری حداقل تا حدی دشوارتر از انتخابات ۲۰۲۰ شود.

این موضوع زمانی مشخص شد که در پی نظرسنجی‌های انجام شده مشخص شد که بسیاری از جمهوری خواهان به نتیجه انتخابات شک دارند. مشخص نیست که وضع این قوانین در نهایت چه تاثیری بر نتایج انتخابات آینده خواهد گذاشت.

اما آنچه کاملاً واضح است این است که عدم اعتماد جمهوری‌خواهان به زیرساخت های انتخاباتی فعلی نتیجه مستقیم تلاش های تاریخی ترامپ برای تضعیف مشروعیت نتایج سال ۲۰۲۰ است.

پس از اینکه ترامپ در ماه ژانویه کاخ سفید را ترک کرد، دانشگاه مونموث یک نظرسنجی برگزار کرد و در آن از آمریکایی ها پرسید که آیا فکر می کنند انتخابات سال ۲۰۲۰ منصفانه انجام شده است یا خیر؟ به طور کلی، اکثر آنها (۶۶٪) در مورد این موضوع نظر مثبت داشتند.

اما بیشتر جمهوری‌خواهان (۶۵٪) مخالف بودند و گفتند که آنها اصلاً مطمئن نیستند که انتخابات به طور عادلانه و دقیق انجام شده است، که با نظرسنجی ایپسوس که در بالا گفته شد مطابقت دارد. این ۶۵٪ یک ناهنجاری بزرگ در چند دوره اخیر در آمریکا است.

به دنبال هر انتخاباتی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶، مرکز تحقیقات پیو از رأی‌دهندگان پرسید که آیا آنها اطمینان دارند که آرا در سراسر آمریکا به طور دقیق شمرده شده است.

رأی دهندگان کاندیدای حذف شده در آن دوران اعتقاد بسیار بیشتری نسبت به رأی دهندگان دوره ترامپ داشتند. در هر انتخابات از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶، بین ۸ تا ۱۴ درصد از رای‌دهندگان نامزد بازنده گفتند که به هیچ وجه به قانونی بودن انتخابات اطمینان ندارند. در سال ۲۰۱۶، فقط ۱۱٪ از رای‌دهندگان هیلاری کلینتون به انتخابات بدگمان بودند.

این بدان معناست که جمهوریخواهان این بار در جایی بین ۴۰ تا ۵۰ درجه بیشتر به نتایج بدگمان هستند تا حامی نامزدهای بازنده در چند دوره اخیر.

اما تفاوت بزرگ این بار در این است که نامزد بازنده به صراحت نتایج را بارها و بارها مورد تردید قرار میدهد.

ادعاهای ترامپ مسلماً طرز فکر جمهوری‌خواهان درباره اینکه چه کسی باید بتواند رأی دهد را تغییر داده است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، شاید بطور کامل نتوان گفت که تلاش برای جلب رضایت افرادی که به سیستم انتخاباتی آمریکا تردید پیدا کرده‌اند واقعاً کارساز باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس