کد خبر 1202474
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
مواد غذایی

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد که قیمت مواد غذایی اساسی در جهان در ماه مارس هم افزایش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحدد، فائو، در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ماه مارس هم قیمت مواد غذایی اساسی در جهان برای دهمین ماه پیاپی افزایش یافته است.

شاخص قیمت مواد غذایی فائو که نشان دهنده تغییرات ماهانه قیمت مواد غذایی اساسی در حوزه بین الملل است به طور متوسط در ماه مارس ۱۱۸.۵ واحد رشد کرد که نسبت به ماه فوریه ۲.۱ درصد بالاتر بوده است. این شاخص هم اکنون در بالاترین سطح خود در ۷ سال گذشته قرار دارد.

بنا به اعلام فائو، در ماه مارس روغن‌های گیاهی با ۸ درصد رشد قیمت نسبت به ماه فوریه بیشترین افزایش قیمت را در میان مواد غذایی داشته و قیمت آنها حالا به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسیده است.

فائو در گزارش خود اعلام کرده که قیمت روغن سویا به خاطر تقاضای بالا در حوزه تولید سوخت‌های زیستی به شدت در حال افزایش است.

قیمت مواد لبنی هم در جهان در ماه مارس نسبت به یک ماه قبل از آن ۳.۹ درصد رشد کرده به گونه‌ای که به خاطر پایین بودن عرضه در اروپا و بالا بودن تقاضا قیمت کره رشد قابل توجهی داشته است. قیمت شیر خشک هم افزایش یافته و دلیل آن افزایش تقاضا برای این ماده غذایی در بازار آسیا به خصوص چین بوده است. در ماه مارس قیمت گوشت هم در بازار جهانی ۲.۳ درصد بالا رفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس