کد خبر 1202381
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
بورس نمایه

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۷۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وبملت بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود ۴۷۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و ۴۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۵۰درصد یعنی ۷۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳۲درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید:

افت ادامه دار شاخص کل؛ پایان کار قرمز بورس

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «قند و شکر» به نفع حقیقی تمام شد.

سه نماد «وبملت»، «اپال» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «غبشهر»، «خزامیا» و «سمازن» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک ملت حدود ۶۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی صنعتی بهشهر با برتری حدود ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در هشت نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۶۰میلیارد تومان بود.

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس