انتقاد مسکو از «روسیه ستیزی» پنتاگون با بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از آنچه بودجه نظامی ۷۱۵ میلیارد دلاری آمریکا در سال ۲۰۲۲ با هدف ستیزه جویی با مسکو اختصاص داده شده است، انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، زاخارووا در فیسبوک نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به کنگره پیشنهاد کرد ۷۱۵ میلیارد دلار بودجه به پنتاگون برای بازداشتن مسکو و پکن اختصاص دهد.  

وی افزود: این درخواست رئیس جمهوری آمریکا در طرح بودجه برای سال ۲۰۲۲ این کشور منعکس شده است.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با کنایه نوشت: در جعبه به سادگی باز شد و کاخ سفید هزینه روس هراسی و چین ستیزی را اعلام کرد. این کنایه زاخارووا  در مورد باز شدن در جعبه جواهرات، به داستانی در ادبیات روسیه برمی گردد که ایوان کریلوف مولف آن بوده است.

بر اساس داستان چند نفر تلاش کردند که در جعبه را باز کنند که موفق نشدند و سرانجام پس از بکارگیری ابزار مختلف توسط استادی، با یک حرکت به سادگی باز شد.  

روسها این ضرب المثل را برای مواردی بکار می برند که برای معمای دشواری به سادگی جوابی پیدا می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: تخریب روابط آمریکا با روسیه و چین برای مالیات پردازان آمریکایی ۷۱۵ میلیارد دلار هزینه در بردارد و این در حالی است که بدهی دولت آمریکا در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۶.۹ هزار میلیارد دلار رسید.       

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد، "جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است که بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری را برای بازدارندگی روسیه و چین در اختیار پنتاگون قرار دهد.

به گزارش مشرق از بلومبرگ، رییس جمهوری آمریکا قصد دارد ۷۱۵ میلیارد دلار برای اولین بودجه پنتاگون در دوره خود درخواست کند و این نشان دهنده تلاش برای بازدارندگی در مقابل چین و روسیه با پیشبرد سلاح‌های مافوق صوت و تقویت ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده با زیردریایی‌های موشک بالستیک و ناوهای بدون سرنشین است.

۷۱۵ میلیارد دلار برای وزارت دفاع آمریکا، ۱.۶ درصد بیشتر از ۷۰۴ میلیارد دلار تصویب شده در سالجاری است اما با توجه به نرخ تورم، تقریبا ۴ درصد کاهش می‌یابد.  

درخواست افزایش بودجه پنتاگون تنها آغاز بحثی است که مطمئناً در کنگره آمریکا در مورد هزینه‌های دفاعی و چگونگی هزینه آن بحث خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس