سامانه موشکی

برخی رسانه‌ها از انتقال سامانه‌های موشکی تاکتیکی «اسکندر» ارتش روسیه به مرز با اوکراین خبر دادند.

به گزارش مشرق، برخی منابع خبری گزارش دادند که ارتش روسیه در حال استقرار سامانه‌های موشکی «اسکندر» در مناطقی نزدیک مرز با اوکراین است.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» برخی کارشناسان امور نظامی از رصد سامانه‌های موشکی اسکندر و انتقال آن‌هابه مناطق مرزی با اوکراین خبر دادند. گفته می‌شود که روسیه از اواخر ماه مارس مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را به مرزهای اوکراین، به ویژه مناطق «کریمه»، «ورونژ» و «روستوف» منتقل کرده است. در فیلم منتشر شده در این زمینه نیز حرکت کاروان نظامی روسیه در وورونژ را نشان می‌دهد که شامل سامانه‌های موشکی اسکندر است.

اسکندر-کی آخرین نوع از موشک‌های سری اسکندر است. این سامانه موشکی مجهز به دو نوع موشک کروز دوربرد است. روسیه می‌گوید که برد موشک اسکندر کمتر از ۳۰۰ مایل است، در عین حال  تحلیلگران نظامی می‌گویند که برد آنها بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر است.

اسکندر یک سامانه موشکی تاکتیکی متحرک پیشرفته است و می‌تواند اهداف زمینی مانند پست های فرماندهی و مخابراتی، امکانات پدافند هوایی و موشکی را هدف قرار دهد. طی هفته‌های اخیر اوکراین، نیرو و تجهزات زیادی به مناطق شرقی خود اعزام کرده و تلاش دارد مناطق تحت کنترل شورشیان را پس بگیرد. متعاقبا روسیه نیز شماری از نیروها و تجهیزات خود را به مناطق مرزی با اوکراین اعزام کرده  است.

اوکراین هفته گذشته روسیه را به تجمع هزاران نیروی نظامی خود در مرزهای شمالی و شرقی این کشور و همچنین شبه جزیره کریمه متهم کرده بود. دو طرف طی این مدت دست به تحرکات نظامی زده‌اند. تنش بین روسیه و اوکراین بعد از آن شروع شد که شبه جزیره کریمه اوکراین سال ۲۰۱۴ در جریان بحران و تنشهای نظامی در شرق اوکراین با برگزاری یک همه پرسی به روسیه ملحق شد.

 منابع خبری در روزهای گذشته  گزارش دادند که یک فروند هواپیمای لجستیکی  ارتش آمریکا  در فرودگاه شهر «لوف» در غرب اوکراین فرود آمده است. نوع این هواپیما سی- ۱۷ گلوبمستر ۳ نامیده شد. گلوبمستر ۳ پس از «لاکهید c-۵ گلکسی» بزرگترین و مجهزترین هواپیمای باربری موجود در نیروی هوایی آمریکاست و توانایی رساندن انواع بار و نیرو را با سرعت بالا به پایگاه‌های منطقه نبرد دارد. این هواپیما در عین حال می‌تواند نیروهای تاکتیکی را از جایی به جایی دیگر منتقل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس