کد خبر 1202001
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
نکیسا: بی‌تاثیر بودن کرسی‌های ما در AFC سبب میزبانی هند شد/ پرسپولیس توانایی ‌هایش را در آسیا بیشتر نشان می دهد

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس گفت: بی‌تاثیر بودن کرسی‌های ما در AFC سبب می‌شود کشوری که از زمین کریکت به جای فوتبال استفاده می‌کند و دومین کشور از لحاظ میزبان ابتلا به کرونا است میزبان پرسپولیس در لیگ قهرمانان شود.

به گزارش مشرق، نیما نکیسا درباره وضعیت نامناسب کشور هند برای برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی تیم‌های پرسپولیس ایران،‌ الریان قطر و الوحده امارات اظهار داشت: واقعا تعجب می‌کنم در شرایطی که هند دومین کشور از لحاظ میزان ابتلا به پاندمی کرونا در سطح جهان است، چگونه مجوز میزبانی لیگ قهرمانان را به دست می‌آورد اما ایران نمی‌تواند میزبان باشد. اکنون میزان درگذشتگان به دلیل کرونا در کشورمان کمتر از 200 نفر است اما در هند بین هزار تا دو هزار نفر در روز جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: این موضوع دلایل زیادی دارد که یکی از آنها این است که کرسی‌های فرمایشی ایران در AFC نه تنها تاثیرگذار نیستند بلکه تعداد زیادی از آنها حفظ نشدند. نباید وضعیت این کرسی‌ها به شکلی باشد که فقط برای سفر رفتن و خوردن میوه و شیرینی در جلسات به کار گرفته شود بلکه باید به سود کشورمان بوده و برخی مواقع نظراتی که به ضرر ما است وتو کنند. با این وضعیت خیلی نگران آینده کشورمان در فضای بین المللی هستم.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران درباره شرایط نامناسب میزبانی هند فارغ از بحث کرسی‌های بین المللی فوتبال ایران توضیح داد: آنجا شرایط باثباتی ندارد و حتی می‌توان گفت خطرناک است. به نظر من AFC باید در این وضعیت میزبانی را دست‌کم به امارات می‌داد. قطعا در آن شرایط میزبانی بهتری شاهد بودیم و تیم‌ها دردسر کمتری می‌کشیدند. بی‌شک برای کسب میزبانی برخی لابی‌های بین المللی از سوی هندی‌ها صورت گرفته است.

نکیسا ادامه داد: هند تا چند سال قبل زمین فوتبال نداشت و از زمین کریکت برای برگزاری مسابقات فوتبال استفاده می‌کرد. دو بار به هند رفته و دو مرحله در آن کشور بازی کردم. در آن زمان زمین کریکت را خط کشی کرده و به عنوان زمین فوتبال استفاده می‌کردند. به هر حال فوتبال ایران باخت‌های دیپلماتیک می‌دهد و همین امر باعث می‌شود پرسپولیس به عنوان نایب قهرمان آسیا در این شرایط عجیب و غریب  مجبور به سفر به هند شود.

بیشتر بخوانید:

مشکل سفر پرسپولیس به هند حل شد

وی در باره شرایط فنی سرخ‌پوشان توضیح داد: این تیم در ماه‌های گذشته شرایط پرنوسانی به دلیل غیبت برخی بازیکنان داشت و در ادامه نفراتی که به پرسپولیس اضافه شدند، برای جا افتادن در ترکیب نیاز به زمان دارند. البته  این تیم در بازی‌های اخیر خود فوتبال هجومی و رو به جلویی بازی کرده و در هر بازی بارها روی دروازه حریفانش خطرساز ظاهر شده است. اطمینان دارم پرسپولیس در بازی‌های لیگ قهرمان آسیا قابلیت‌های خود را بیشتر از گذشته عرضه خواهد کرد.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران اظهار داشت: هر چند پرسپولیس در این چند وقت بیشتر بازی‌هایش را با پیروزی به اتمام رسانده، اما اکثر این بردها با اختلاف یک گل و اقتصادی بوده است. البته فرصت سوزی بازیکنان هم دلایل زیادی دارد. مطمئن هستم کادرفنی یحیی گل‌محمدی با بازیکنان تمرینات اختصاصی انجام می‌دهد.

نکیسا اضافه کرد: در دیدارهای اخیر به ویژه بازی با پدیده و نساجی چندین موقعیت صد در صدی پرسپولیس از بین رفت.  حتی شهریار مغانلو مقابل مس نوین کرمان توپ را از روی خط دروازه بیرون فرستاد. خود بازیکن هم باید حواسش را بیشتر جمع کند زیرا وقتی تیم این همه موقعیت به دست می‌آورد، یعنی از لحاظ تاکتیکی مشکل زیادی ندارد. اطمینان دارم مغانلو هم مهاجم توانمندی است که در لیگ قهرمانان توانایی خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی درباره حریفان پرسپولیس در گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: وقتی از کشور خارج می شوید تمام رقیبان می‌توانند سخت باشند. مدت‌ها است از فوتبال هند بی خبر هستم اما روی کاغذ تیم گوا نمی‌تواند مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن داشته باشد.  به نظر من الریان قطر و الوحده امارات حریفان خطرناکی هستند. 

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس درباره رقابت شجاع خلیل زاده در ترکیب الریان قطر مقابل پرسپولیس توضیح داد: این امر برای پرسپولیس هم جذاب است و هم خطرناک زیرا شجاع سیستم پرسپولیس را می‌شناسد و نمی خواهد در تیم الریان برایش مشکلی ایجاد شود. به همین دلیل سعی خواهد کر د بهترین راندمان کاری را از خودش مقابل پرسپولیس نشان بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس