کد خبر 1201854
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶
احساس غم روانشناسی

متخصص رواندرمانی با اشاره به اینکه براساس یافته‌های محققان، احساس غم به طور متوسط ۳ برابر ماندگارتر از شادی است، گفت: برای داشتن زندگی شادتر و دوری از غم، باید برای زندگی روزمره برنامه داشته باشیم.

به گزارش مشرق، محمد پارسا عزیزی، متخصص رواندرمانی، درباره راهکارهای درمانی مقابله با غم اظهارداشت: براساس تحقیقات و یافته‌های محققان و روان‌شناسان، احساس غم به شکل متوسط می‌تواند ۱۲۰ ساعت ماندگار باشد این در حالی است که شادی حدود ۳۶ ساعت ماندگار است.

وی تصریح کرد: احساس غم یک عکس‌العمل طبیعی در برابر ضربه‌های عاطفی، از دست دادن‌ها، ناملایمات دنیا، فقدان‌ها و نرسیدن ها است و با وجود اینکه یک احساس طبیعی و عادی محسوب می‌شود اما بسیار ماندگار تر از سایر احساسات است. 

بیشتر بخوانید:

مؤثرترین روش‌ های درمان افسردگی چیست؟

این استادیار دانشگاه ادامه داد: برای داشتن زندگی شادتر و دوری از غم، باید برای زندگی روزمره و احساساتمان برنامه داشته باشیم، اگر برنامه زندگیتان را سرشار از احساسات خوب نکنید غم و ناراحتی وجود شما را کاملا فرا می‌گیرد.

متخصص رواندرمانی اظهار کرد: گاهی ممکن است شما در طول روز بدون هیچ دلیلی احساس غم و ناراحتی کنید و نتوانید برای این حس خود توجیهی پیدا کنید غافل از اینکه این احساس از قبل در  وجود شما ماندگار شده است، گاهی احساس غم مرتبط با یک علت بیرونی از قبیل طلاق، ورشکستگی، از دست دادن عزیزان، تغییر در سلامتی، بازنشستگی، مشکلات مالی و ... است و گاهی احساس غم به احساسات درونی و ناخوداگاه برمی‌گردد که علت بیرونی برای آن پیدا نمی‌کنیم و احساساتی است که به خلق و خوی ما و شخصیت ما برمی‌گردد. 

عزیزی گفت: علت احساس غم ما هرچه که باشد باید زندگی را آنقدر از احساسات مثبت و خوب پر کنیم که تاثیر ماندگار احساس غم کمتر شود یعنی به ازای هر ناراحتی چندین کار و فعالیت شادی‌آور برای خود ایجاد کنیم که بتوانیم بر احساس غم غلبه کنیم. 

وی اضافه کرد: باید بدانیم شادکامی‌ حالت سرخوشی مداوم نیست و افراد شاد هم هرازچندگاهی طیف وسیعی از احساسات انسانی از قبیل عصبانیت، سرخوردگی، غم و تنهایی را احساس می‌کنند اما وقتی با ناراحتی روبه‌رو می‌شوند یک احساس اساسی خوش‌بینی نسبت به بهتر شدن اوضاع دارند و می‌توانند با آنچه اتفاق می‌افتد کنار بیایند و دوباره احساس شادی کنند. 

این استادیار دانشگاه تصریح کرد: برای داشتن زندگی شاد باید خوب بخوابیم، از خودمان و سلامتیمان مراقبت کنیم، کار کنیم، برای آرزوهایمان بجنگیم و سعی کنیم چیزهایی که از آنها لذت می‌بریم را بشناسیم و در زندگی روزمره آنها را جای دهیم.

عزیزی در پایان یادآور شد: باید از داشته‌هایمان آگاه باشیم و آنها را فدای نداشته‌هایمان نکنیم، یادمان باشد زندگی همین یک بار است و آنچه در اطراف ما می‌گذرد واقعیست، پس دنیا را جایی برای غم و ناراحتی خودمان و اطرافیانمان نکنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    6 0
    دنیا جای غم و سختیه... شادی هاش اغلب پوج و توخالی و کم ارزش هستند... چون اینجا تبعیدگاه بشر هست، خانه ما اینجا نیست
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    درودبرشما دور از کرونا،برایم‌ مفید وعالی
  • ... IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    غم مثل باتلاق میمونه... اگه بدجور گرفتارش بشی، دیگه نمیتونی حرکت کنی...طوری میکشتت پایین که وقتی به خودت بیای از خودت میپرسی چرا اینجور شد؟ چجور به اینجا رسیدم؟ لحظه هاتونو از شادی پر کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس