کد خبر 1201845
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
بازگشت روزانه ۲ میلیون بشکه نفت ایران به بازار درصورت موفقیت مذاکرات

اگر مذاکرات بین ایران و ۵ قدرت بزرگ دنیا به همراه آمریکا موفقیت‌آمیز باشد و تحریمهای نفتی ایران برداشته شوند، ۲ میلیون بشکه در روز نفت ایران به بازار برمی‌گردد.

به گزارش مشرق به نقل از اویل پرایس، با آغاز مذاکرات بین تهران و ۵ قدرت بزرگ دنیا به همراه آمریکا که قرارداد برجام را امضا کرده بودند، نفت ایران به بازارهای جهانی بازمی‌گردد.

شرکت تحقیقاتی کپلر گزارش داد آغاز این مذاکرات نشانه مثبتی برای اتفاقاتی است که در راه هستند. تهران و واشنگتن احتمالاً بر سر میز مذاکره بر می‌گردند. اگر این اتفاق بیفتد و در مورد برنامه هسته‌ای ایران به توافق برسند، دو میلیون بشکه در روز نفت خام ایران به تولید نفت اوپک اضافه می‌شود.

این مذاکرات در همین هفته در وین برگزار می‌شود و طبق گفته حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، بخش جدیدی از تلاش‌های این کشور برای نجات برنامه هسته‌ای آن آغاز شده است.

هم تهران و هم دولت جدید آمریکا در واشنگتن آمادگی خود را برای مذاکرات جهت برداشته شدن تحریم‌ها و بازگرداندن صنعت نفت ایران به شرایط عادی اعلام کرده‌اند ولی هر دو تاکید دارند که طرف مقابل باید قدم اول را بردارد. ایران از آمریکا می‌خواهد اول تحریم‌ها را بردارد و آمریکا ترجیح می‌دهد اول ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند.

اگر این مذاکرات موفقیت‌آمیز باشند، اوپک احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد. ایران همین حالا هم بیشتر از ارقام رسمی صادرات نفت دارد که بیشتر آن به چین است. این  مقدار نفت با برداشته شدن تحریم ها آشکار خواهد شد و شاید مشکل بزرگتر برای تولیدکنندگان نفت آمریکا باشد چون نفت ایران به هند هم سرازیر می‌شود و احتمالاً جای واردات نفت این کشور از آمریکا را می‌گیرد. هند پس از آغاز تحریم‌های آمریکا خرید نفت از ایران را متوقف و این نفت را از آمریکا خریداری کرد .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    همه این حرف ها برای این است ایران به چین نزدیک نشود لذا نبایستی مطالب غربی ها باعث شود از مسیر خود برگردیم!! هیچگاه غربی ها به حرف های خود پایبند نبوده اند!! اگر دولتمردان ساده لوحی کنند واسفا! ما بایستی کماکان با چینی ها ارتباط کشور را حفظ کنیم، حداقل چینی ها تاکنون سابقه استعماری با ما را نداشته و انصافاً در ازمنه مختلف از ما حمایت کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس