چین: دخالت‌های نظامی آمریکا باعث ایجاد فجایع انسانی شده است

انجمن حقوق بشر چین در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، آمریکا را متهم کرد که از طریق مداخلات نظامی در دیگر کشورها باعث ایجاد فجایع و بلاهای انسانی شده است.

به گزارش مشرق، در بیانیه انجمن حقوق بشر چین که با عنوان «فجایع انسانی جدی ناشی از جنگهای تجاوزگرانه آمریکا» منتشر شد آمده است: جنگ های تجاوزگرانه آمریکا که به بهانه «مداخله بشردوستانه» بر دیگران تحمیل شده، باعث تلفات جانی سنگینی در میان نظامیان و غیرنظامیان و ایجاد خسارات مالی فراوان به کشورها شده است.

در این بیانیه مجموعه ای از جنگهای تهاجمی که پس از جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده آغاز شد، برشمرده شده است.

 بر اساس این بیانیه، از پایان جنگ جهانی دوم تا سال ۲۰۰۱، در میان ۲۴۸ درگیری مسلحانه در ۱۵۳ منطقه جهان، ۲۰۱ مورد را آمریکا آغاز کرده است

گزارش می افزاید: به علاوه، آمریکا با روشهایی مانند حمایت از جنگهای نیابتی، تحریک شورشهای داخلی در دیگر کشورها، ترور، عرضه اسلحه و مهمات و آموزش نیروهای ضد دولتی، در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله کرده و ثبات اجتماعی و امنیت مردم این کشورها را به خطر انداخته است.

در این بیانیه تأکید شده است: جنگهایی که آمریکا در دیگر کشورها آغاز کرده، عواقبی جدی مانند تلفات سنگین، ویران شدن تاسیسات، توقف فعالیت های تولیدی،  ناآرامی اجتماعی، بحران زیست محیطی و آزارهای روحی و روانی در پی داشته و به کشورهای دخیل در این جنگها آسیب سنگینی رسانده و خود آمریکا نیز به نوعی، قربانی جنگهایی که خودش آغازگرش بوده، شده است.

بیانیه انجمن حقوق بشر چین حاکی است همه این جنگها و بحرانهای انسانی ناشی از آن به تفکر سلطه گری آمریکا بر می گردد بنابراین، امیدواری به دفاع این کشور سلطه گر از حقوق بشر در دیگر کشورها چنان واهی است که با ببری برای بخشیدن پوستش مشورت شود.

در این بیانیه تاکید شده است فقط با کنار گذاشتن تفکر سلطه گری می توان از وقوع بلایای انسانی جلوگیری کرد و به منافع مشترک دست یافت و مردم همه کشورها را نیز از حقوق اساسی خودشان برخوردار کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس