کرملین: آغاز اقدام نظامی گسترده در دونباس، پایان کار اوکراین خواهد بود

معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه با هشدار درباره اینکه "مقامات کی‌یف با آتش بازی می‌کنند"، گفت: در صورت اجرای عملیات گسترده نظامی در دونباس، روسیه مجبور خواهد شد از شهروندان خود که ساکن این منطقه هستند دفاع کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری کوزاک" معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که تصمیم مقامات کی‌یف برای راه اندازی اقدامات نظامی گسترده در منطقه دونباس، برای اوکراین آغازی برای پایان خواهد بود.

این مقام کرملین در نشستی با کارشناسان موسسه اقتصاد جهانی و روابط بین المللی آکادمی علوم روسیه گفت: «در واقع مقامات کی‌یف به فکر بازی کردن با آتش افتاده‌اند و من با این ارزیابی که در داخل اوکراین هم وجود دارد موافق هستیم که آغاز اقدام نظامی گسترده در دونباس، آغاز پایان کار اوکراین خواهد بود. چنین اقدامی، نه شلیک کردن به پا، بلکه تیراندازی در معبد مقدس خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

هشدار کرملین درخصوص درگیری میان روسیه و اوکراین

حضور نظامیان روسیه در مرز اوکراین ادامه دارد

نگرانی اروپا از حضور روسیه در مرز اوکراین

کوزاک تأکید کرد: «در این صورت، روسیه مجبور خواهد بود تا از شهروندان خود که در منطقه دونباس زندگی می‌کنند، دفاع کند. در حال حاضر همه چیز به این بستگی دارد که آتش به پا شده از سوی کی‌یف چه وسعتی خواهد داشت. همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفته، اگر در آنجا یک "سربرنیتسای" جدید راه بیفتد (قتل عام مردم شهر سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین امروزی)، قطعاً ما مجبور به دفاع خواهیم شد.»

وی با اشاره به اینکه در عین حال نیروهای خارجی نمی‌توانند تأثیر تعیین کننده‌ای بر سیاست تهاجمی مقامات کی‌یف داشته باشند، افزود: «در رابطه با میزان نفوذ آمریکایی‌ها، من تأثیر قوی در عرصه سیاست خارجی نمی‌بینم. مسلماً برای مردم جوان، هر نوع حمایت خارجی دارای اهمیت است، ولی تعیین کننده نیست، ضمن اینکه آنها همچنان تحت تأثیر ملاحظات سیاسی داخلی قرار می‌گیرند.»

این مقام کرملین ادامه داد، مقامات کی‌یف سعی دارند بحران سیاسی داخلی در اوکراین را با کمک شبیه سازی اقدام نظامی در دونباس حل و فصل کنند. به گفته وی، اقدامات تبلیغاتی به همراه شبیه سازی اقدامات نظامی در دونباس، در واقع دستور کار تیم سیاسی جدید در کی‌یف است که شاهد سقوط فاجعه آمیز میزان محبوبیت "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین، بعنوان یک نسخه استاندارد است.

کوزاک یادآور شد، این در حالی است که شرکای غربی روسیه در ترکیب "گروه نرماندی" نیز عجله‌ای برای انجام مذاکرات برای حل و فصل اوضاع نداشته و آن را به تأخیر می‌اندازند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    7 8
    روسیه اشغالگره و داره در امور داخلی اوکراین مداخله میکنه روسیه خیلی باد کرده با چند تحریم بادش خالی میشه زیاد باد کنه دوباره تجزیه میشه به کشورهای جدیدتر مثل یاقوتستان و جمهوری آلتای و تاتارستان
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      5 1
      باشه الان میرم بهش میگم، حالا جوش نزن. خشک میشه!
    • SE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      1 0
      فکر کردی همه تفکر قاجاری خودت رو دارند. یه خورده از سلولهای مغزت استفاده کنی بد نیست!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 1
    آمریکا می خواهد برای چین و روسیه دردسر درست کند، اما با هزینه ی تایوان و اوکراین بیچاره، چون میدونه خودش اگر جلو بره بد جوری تو دهنی می خوره. آمریکا فقط برای افغانستان فقیر و عراق ده سال تحت تحریم و محاصره شیره
    • والیزاده IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      1 0
      همین روسیه جونتون زمان ترامپ مث موش بود و تازه ترکیه هم زد تو سرش عامو.
  • CA ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 0
    این اقدامات پشت سرش آمریکا هست و ماجراجویی آمریکایی ها در دنباس باعث تایید مستقیم اقدامات روسیه از سوی بسیاری از کشورهای اروپایی خواهد شد. آخرین حربه آمریکایی ها برای جلوگیری از افول آخرالزمانی خود بسیار راه احمقانه ای هست.امریکا دارد با آتش بازی میکند و خواهد دید که نتیجه این آتش بازی به دنباس محدود نخواهد شد و دامنش را در خیلی از کشورهای دیگر خواهد گرفت. آمریکا بایستی قبول کند که دوره اش به پایان رسیده حال چه یا زبان خوش چه با زبانی دیگر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس