کد خبر 1200193
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
تسلیحات کشتار جمعی انگلیس خطری برای امنیت جهان

هزینه بیشتر دولت انگلیس برای تسلیحات نظامی واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است؛ آن هم در زمانی که بخش‌های مختلف در این کشور نیاز به بودجه دارند.

به گزارش مشرق، انگلیس در حال جایگزینی سیستم تسلیحات هسته‌ای «تریدنت» با یک سیستم جدید مبتنی بر زیردریایی «دردنات» است، که تخمین زده می‌شود بیش از ۲۰۰ میلیارد پوند در طول عمر ۲۰-۳۰ ساله خود هزینه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کودکان آمریکایی در معرض جنون سلاح گرم+فیلم

به گزارش «یورک شایر پست»، این سلاح‌های وحشتناک کشتار جمعی در صورت استفاده می‌تواند ویرانگری و فاجعه به بار بیاورد و میلیون‌ها غیرنظامی را به قتل برساند، آن هم در حالی که باید برای تهیه راه حل‌هایی برای جلوگیری از شیوع همه گیرهای بیشتر و مبارزه با تغییرات آب و هوایی کار زیادی انجام شود.

مردم انگلیس می‌گویند «آیا سرمایه گذاری بر روی جلوگیری از شیوع همه گیرهای بیشتر و مبارزه با تغییرات آب و هوایی گزینه بهتری برای آینده ما نخواهند بود؟»

گذشته نشان داده است که مشاغل پروژه‌های بزرگ دفاعی با فناوری پیشرفته نمی‌توانند به مدت طولانی تضمین شوند، اما اگر بخواهیم کره زمین را نجات دهیم، برای مدت زمان طولانی باید راه‌های جدیدی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و کم هزینه ایجاد و ساخته شود.

طبق گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، اکنون که دولت انگلیس هزینه‌های نظامی خود را به بالاترین میزان از زمان جنگ سرد افزایش داده است، بودجه نظامی این کشور در رتبه چهارم بیشترین بودجه‌های نظامی در جهان است.

علاوه بر این، افزایش ۴۰ درصدی کلاهک‌های هسته‌ای انگلیس که اخیرا اعلام شده، هزینه بیشتری را به کل لایحه سیستم «دردنات» اضافه می‌کند و روند کاهش تعداد سلاح‌های هسته‌ای را که از زمان جنگ سرد سیاست دولت انگلیس بوده است، معکوس می‎کند.

یک نظرسنجی جدید نشان داده است که ۷۷ درصد مردم انگلیس از ممنوعیت کامل سلاح‌های هسته‌ای و ۵۹ درصد، از دولت این کشور برای امضای معاهده اخیر سازمان ملل در مورد منع سلاح‌های هسته‌ای حمایت می‌کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاسین IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    16 0
    بی شرف ها دارند حقیقت خونخوار پشت لبخندهایشان را نشان میدهند. از دور ببینیمتان و بترسیم بهتر از اینه که با لبخندهایتان به ما نزدیک شوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس