بیمارستان کرونا

رییس اداره امداد، بهداشت و درمان نیروی زمینی گفت: به دلیل گسترش بیماری کرونا و افزایش نیاز استان‌ها، بیمارستان های ما در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

به گزارش مشرق، سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی، رییس اداره امداد، بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در یک سال گذشته نیروی زمینی مانند تمام نیروهای نظامی و انتظامی، در عرصه مبارزه با کرونا به صورت فعال، حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

فوتی‌های کرونایی در تهران ۳ برابر شد/آماده باش در بهشت زهرا

موذنی افزود: ما از ابتدای شیوع کرونا علاوه بر  دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌هایی که برای پیشگیری از شیوع بیماری و مداومت بر مراقبت ها، صادر کردیم، فعالیتمان را آغاز کردیم. تاکنون بنا به نیاز ۵ بیمارستان صحرایی در شهرهای قم، رشت، شیراز، خرم آباد و کرمانشاه ایجاد کردیم که در غربالگری و درمان بیماران کرونایی فعایت داشتند.

او با بیان اینکه تمام بیمارستان هایمان را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم، گفت: باز هم به دلیل گسترش بیماری کرونا و افزایش نیاز استان‌ها، بیمارستان هایمان کماکان در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

موذنی ادامه داد: در زمینه‌ غربالگری، در ورودی شهرها، ضدعفونی کردن معابر و اماکن مقدسه و اماکن عمومی نیز از روز اول فعالیت‌های گسترده‌ای داشتیم.

او گفت: در زمینه‌های پژوهشی، مقالات مختلف، چاپ کتاب، انتقال دانش، تجربیاتی در این مدت کسب کردیم که بر اساس آن، چند طرح پژوهشی در دست اقدام داریم. همچنین در بحث جمع آوری کمک‌های معیشتی برای اقشار آسیب پذیر جامعه مثل تولید ماسک و ضدعفونی کننده و لباس‌های حفاظتی در دستور کارمان بوده که عملیاتی شده است.

رییس اداره امداد، بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بنا به ضرورت، افزایش تخت‌های آی سی یو و ایجاد بخش‌های جدید و تجهیز آمبولانس‌ها به آمبولانس‌های ایزوله برای انتقال بیماران کرونایی، تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های اکسیژن ساز پیشرفته، افزودن دستگاه‌های تنفس مصنوعی، تب سنج ها، دستگاه‌های تشخیص ویروس کرونا نیز از دیگر اقدامات ارتش نیروی زمینی در طی این یک سال بوده است.

او تصریح کرد: از همان روزهای آغازین شیوع کرونا، مراقبت‌های شدیدی در پادگان‌ها صورت گرفت تا کارکنان وظیفه، یا دانشجویان دانشکده افسری یا درجه داری که وارد پادگان می‌شوند به بیماری مبتلا نشوند و بیماری را به دیگران منتقل نکنند. در این مورد نیز کاملا موفق بوده ایم به شکلی که هیچ شیوعی در یک سال گذشته در مراکز آموزشی و پادگان‌های ما مشاهده نشد.

موذنی گفت: یکی از دلایل موفقیت ما در پیش گیری از شیوع کووید ۱۹ در پادگان‌ها و مراکز آموزشی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جزییات و دقت فراوان بود به همین دلیل هیچ همه گیری و شیوعی در پادگان‌های ارتش نیروی زمینی نداشتیم.

او افزود: در مورد همکاری با طرح شهید سلیمانی، در تمام شهرهایی که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده بود، بیش از ۴۰ منطقه تحت نظارت ما بود که تیم‌های غربالگری مان را در اختیار این طرح قرار داریم و همکاری‌های نزدیکی نیز در دست اقدام داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سيما شرافت IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 1
    نوجوان هايى كه با شلوار جين روى زانو پاره و پيراهن ها دو طرف نوشته هاى لاتين و ارايش موى سر غول مانند بدون ماسك خودنمايى ميكنند نميشود توسط پليس اجتماعى از خيابان ها و اماكن شلوغ كه در تلويزيون ميبينيم جمع أورى و اقلا يك روز در كلانترى مهمان باشند ؟
  • فرهاد IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    با تشکر و سپاس از تمام کارکنان ارتشی که از اول شیوع این بیماری خالصانه و فداکارنه در کنار مردم بودند
  • فرهاد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    با تشکر و سپاس از تمام کارکنان ارتشی که از اول شیوع این بیماری خالصانه و فداکارنه در کنار مردم بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس