رژيم صهيونيستي قصد دارد با تخريب محل معراج پيامبر اسلام(ص)، در اين مکان موزه يهودي و ايستگاه تاکسي برپا کند.

به گزارش مشرق به نقل از ابنا، «کميته اسلامي ـ مسيحي نصرة القدس» با اعلام اين خبر، تصاويري از حفاري‏هاي جديد صهيونيست‏ها در اين مکان را نيز منتشر کرده است که نشان مي‏دهد سردمداران رژيم غاصب با سرعت بخشيدن به تخريب آثار اسلامي در اين مکان در صدد رسيدن به اهداف شوم و صهيونيستي خود هستند.

براساس اين گزارش صهيونيست‏ها قصد دارند در برابر دروازه مراکش واقع در مسجد الاقصي و در جوار مقام براق، يک موزه يهودي ـ صهيونيستي داير کنند و با اين پوشش، اين قسمت را از قبله اول مسلمانان جدا سازند. "قصر جوهر" موزه‏اي يهودي خواهد بود که 3000 متر مربع زمين در اين مکان بدان اختصاص داده شده است. در اين ساختمان تنها آثار مذهبي و تاريخي يهود نگهداري خواهد شد. علاوه بر اين در جنوب مقام براق نيز طرح احداث "قصر تورات" تحت بررسي است که در آن يک مدرسه مذهبي يهودي نيز ايجاد خواهد شد. در نقطه جنوبي‏تر و در مجاورت پارک تاريخي واقع در مقام براق نيز "مرکز دفدسون" ساخته خواهد شد.

صهيونيست‏ها براي نابودي کامل مقام براق و آثار اسلامي موجود در آن در صدد هستند تغييرات اساسي ديگري را نيز عملي سازند. مثلاً خود مقام مقدس براق را به "ايستگاه تاکسي" تبديل نموده و قسمتي از آن را نيز به پارکينگ تبديل نمايند. اين ايستگاه تاکسي و پارکينگ قرار است در مجاورت دروازه قديمي "داوود نبي(ع)" احداث شود. طرح احداث پارکينگ در اين محل تنها زماني تکميل خواهد شد که قسمتي از ديوار قديمي بيت المقدس نيز تخريب شود.

کميته مذکور همچنين اعلام کرده است که رژيم صهيونيستي طرح شبکه وسيع و عريض ساختمانها را در اين محل و اطراف آن در دست اجراء دارد که با عملي شدن آن اين محل هويت اسلامي خود را به طور کلي از دست خواهد داد و هر نقطه آن تنها براي يهوديان قابل استفاده خواهد بود.

در اين گزارش آمده است: رژيم غاصب صهيونيستي طرح يهودي‏سازي البراق را از قبل آماده کرده بود اما از تاريخ 24 ژوئن امسال اجراي اين طرح بصورت جنگي آغاز شد. رهبران مسلمان و مسيحي مستقر در بيت المقدس با اشاره به طرح هاي خطرناک رژيم صهيونيستي نسبت به آينده بيت المقدس ابراز نگراني کرده اند. اين نقشه‏ها در راستاي يهودي‏سازي بيت‏المقدس است.

«دکتر حسن خاطر» رئيس کميته اسلامي ـ مسيحي نصرةالقدس در اين خصوص همراه با امام مسجدالاقصي و رهبر مسيحيان آرتودوکس بيت المقدس در يک کنفرانس خبري مشترک شرکت کرد و گفت: «راهبرد جديد رژيم صهيونيستي تخليه فلسطينيان از شهر بيت المقدس، تخريب خانه‏هاي آنان، تسريع در اسکان يهوديان در اين شهر، اشغال املاک فلسطينيان و تبديل مکان‏هاي اسلامي به مکان هاي يهودي بوده و اين طرح‏هاي خطرناک صهيونيستي نشان از اعلان جنگ همه جانبه عليه بيت المقدس دارد».

«شيخ محمد حسين» خطيب مسجد الاقصي نيز طرح يهودي‏سازي بيت المقدس از سوي رژيم صهيونيستي را به شدت محکوم کرد و گفت: «تخريب منازل و خانه هاي مردم در بيت المقدس و اخراج شهروندان فلسطيني از اين شهر به منزله نسل‏کشي است».

«مطران عطاء الله حنا» رهبر مسيحيان بيت المقدس نيز تجاوز صهيونيست‏هاي به مقدسات و آثار اسلامي و مسيحي در بيت المقدس را به شدت محکوم نموده و اظهار داشت: «دفاع از مکان‏هاي مقدس وظيفه اجتماعي همه ما است».


مقام براق کجاست؟

مقام براق در مسجدالاقصي مکاني تاريخي است که رسول اکرم ـ صلي الله عليه و آله ـ در شب معراج از اين مکان به آسمان عروج کرد. اين مکان که در جنوب غرب مسجدالاقصي قرار دارد به غير از اين اهميت تاريخي براي مسلمانان، براي مسيحيان نيز مقدس است.

اين مکان در تاريخ معاصر نيز اهميت سياسي و جهادي دارد و اولين جنبش ضد استعمار و اشغال انگليسي در سال 1929 از همين مکان آغاز شده بود که اين جنبش بعدا "انقلاب براق" نام گرفت.

بُراق نام مرکبي بوده است که پيامبر اکرم(ص) هنگام معراج، بر آن سوار شده و هنگام آغاز معراج از قدس، افسار آن را به محل کنوني مسجد براق بسته بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس