کد خبر 1199868
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
آخرین اخبار کرونا در ایران | پایتخت‌هم قرمز شد/ آماده باش کامل مراکز درمانی + نقشه و نمودار

براساس آخرین بررسی‌های ستاد ملی کرونا بعد از تعطیلات نوروزی پس از یک دوره ۱۷ هفته‌ای آرامش یکباره ویروس منحوس از کنترل خارج شد و سرعت همه‌گیری شهرستان‌های کشورمان را یکی پس از دیگری بحرانی کرد.

به گزارش مشرق، با توجه به آمارهای جدید منتشر شده از سوی ستاد ملی کرونا پس از یک دوره هفده هفته‌ای آرامش از نظر همه‌گیری ویروس منحوس در کشور دوباره شهرهای ایران یکی پس از دیگری به سمت رنگ‌های تیره کرونایی تغییر وضعیت داده و تخت‌های بیمارستانی هم مملو از بیماران بدحال شده است.

این درحالی است که اکنون ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان از امروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند و به گفته کارشناسان بهداشت و درمان تغییر وضعیت کرونایی در تهران، کرج، اصفهان، شیراز و ایلام، شهرکرد و زنجان با توجه به موقعیت صنعتی و رفت و آمد شهروندان برای انجام امور اداری و صنعتی می‌تواند زنگ خطری در افزایش شیوع و بحران در شرایط کشور باشد.

آماده باش کامل مراکز درمانی +نقشه کرونایی کشور

از سوی دیگر ۵۴ شهرستان از جمله ۶ مرکز استان  ( اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد) هم از امروز شرایط نارنجی کرونایی را تجربه می‌کنند. بنابراین با جمع‌بندی شهرستان‌های قبلی که در شرایط قرمز و نارنجی قرار گرفته بودند ستاد ملی کرونا وضعیت ۸۸ شهرستان کل کشور را قرمز اعلام کرده و ۱۳۹ شهرستان‌هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند تا با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه برسیم رشد تقریبا ده برابری در شهرستان‌های قرمز و نارنجی آتش زیرخاکستر موج چهارم را شعله‌ور کرده است.

آماده باش کامل مراکز درمانی +نقشه کرونایی کشور

در نهایت امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ تعداد شهرستان‌های زرد هم ۱۹۸ شهر اعلام شده و تنها ۲۳ شهرستان‌هم که کمترین آمار مبتلایان را به خود دیده‌اند اکنون در شرایط آبی کرونایی ثبت شده‌اند.

به این ترتیب مسئولان بهداشت و درمان برای مقابله با این موج تازه از همه‌گیری کرونا که متاسفانه بیشتر موارد ابتلا با ویروس جهش یافته انگلیسی هم ثبت شده است دستور آماده باش کامل تمامی مراکز درمانی مرتبط با این موضوع را صادر کرده‌ و در بسیاری از مراکز درمانی جراحی‌های غیرضروری به زمان دیگری موکول شده تا تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران بدحال  کرونایی قرار گیرد.

ستاد ملی کرونا با توجه به آمارهایی که در اختیار دارد رسما اعلام کرده که اکنون موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی به سمت نیمه شرقی کشور است و فعلا بهترین راکار برای مقابله با همه‌گیری  استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری ضروری است.

از سوی دیگر شهروندان در کلانشهرها برای جلوگیری از افزایش سرعت همه‌گیری و چرخه بیماری بهتر است استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده حداقل برای دو هفته آینده جدا خودداری کنند.

تعداد شهرهای نارنجی خراسان جنوبی در حال افزایش است

درحال حاضر هیچ نقطه خیلی پرخطر در استان خراسان جنوبی نداریم و شهرهای بیرجند، قائنات و فردوس دارای زنگ بندی نارنجی(پرخطر) شهرستان‌های طبس، نهبندان، زیرکوه، سرایان، بشرویه، سربیشه، درمیان و خوسف دارای رنگ بندی زرد( خطر متوسط ) و هیچ نقطه کم خطردر استان خراسان جنوبی نداریم.

 احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان ها ممکن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بیرجند درباره علت افزایش بیماران کرونایی و بستری در بیمارستان‌ها گفت: در سه هفته اخیر به دلیل افزایش ترددها، مسافرت‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌ها پیش‌بینی می‌شدکه این اتفاق در سطح کشور و استان رخ دهد به طوری که در هفته دوم فروردین نسبت به هفته آخر اسفند سال گذشته با افزایش ۵۲ درصدی بستری بیماران تنفسی مواجه شدیم.

 دهقانی فیروز آبادی از افزایش ۱۸۸ درصدی بستری بیماران مبتلا به کرونا در این مدت خبرداد و اظهارکرد: از مجموع کل تست‌های مولکولی و سریع که انجام می‌دهیم موارد مثبت نسبت به هفته آخر اسفند ماه ۸ برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند افزود: اگر همین روند افزایش بستری بیماران تنفسی، بیماران کرونایی و تست‌های مثبت ادامه داشته باشد تا پایان هفته شهرستان بیرجند قرمز خواهدشد و رنگ بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز از زرد به نارنجی تبدیل می‌شود.

آماده باش کامل مراکز درمانی +نقشه کرونایی کشور

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    19 0
    به این میگن شل کن سفت کن !
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 4
      قم که ایران رو الوده کرد خودش الان نارنجیه
  • از شهرستان سراب IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    12 0
    بایدم اینجور میشد شهر ما از اول عید قرمزه ولی شاهدیم کلی خودروهای غیر بومی وارد شهر و روستاها میشد علی رغم قانون تعطیلی مشاغل غیر ضرور شاهد بودیم مشاغل مربوطه با لابیهایی اقدام به باز کردن محل کسب خود میکردند مثل صاحبان املاک مه چند دلال هم در محل کسبشان حضور داشتند انهم بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی گزارشات مردمی هم ابدا اینجا رسیدگی نشد
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    15 0
    خدایا خودت نگهم دار . جز تو کسی را ندارم
  • سلامتی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    این ویروس منحوس رو عادی انگاری مسئولین وتناقضگویی انها ورفتار غلط مردم دوباره فعال کرد کاش بجای این همه ضدونقیض گفتن یه فرد متخصص صحبت میکردوتصمیم میگرفت که دورباره اینجوری گرفتار نشیم
  • علی خان IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 0
    ۹۰ درصد جمعیت سراب مهاجرت کردن تهران و کرج ی روز تعطیل میشه همه بر میگردن دیارشون ،،،( لبنیات سراب و عسل سراب معروف است ) اونا باید رعایت کنند غریبه که نمیاد سراب
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 0
    یکی بگه جناب رئیس جمهور شما چه سوادی داری که میگی ایران از پیک کرونا عبور کرده حالا دیدی؟ مسوولیت جان مردن را بر عهده میگیری؟
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    مایه نهایت تاسف است . که مدیران بهداشت بجای درمان و روش پیشگیری از بیماری . فقط از مردم طلب کار هستند و می گویند مردم ماسک نزدند و فاصله رعایت نشده و در نتیجه رنگ شهرها عوض می شود. در صورتی که به اسانی این بیماری با کاهش التهاب مزمن قابل تحمل است و چنین مرگ ومیری را موجب نمی شود . ملاک این ادعا هم 80 در صد افراد سالم هستند که بدون علامت بیماری را تحمل می کنند و اتفاقی برایشان نمی افتد.
  • ایرانی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    9 0
    چرا میگن نمیشه مرزها رو بست چطور پارسال شهر به شهر تعطیل شد ولی امسال نمی شد
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    اگر طرح شهید سلیمانی کاملا اجرا بشه یعنی اگر خانواده ای یک بیماری دارد همه افراد آن خانه قرنطینه شوند و از خانه به هیچ وجه بیرون نیایند و کلیه مایحتاجشان را افراد داوطلب در بیرون از خانه انجام دهند ، بیماری به دیگران منتقل نمیشود. افراد داوطلب برای انجام این کارها زیاد هستند پس چرا این طرح کاملا اجرا نمیشود؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس