اخبار ویژه روزنامه ها

روزنامه اصلاح‌طلب وقایع اتفاقیه در گزارشی نوشت مردم می‌گویند ارزانی مسکن در سال جدید رؤیایی بیش نیست و تا قیمت‌ها پایین نیاید، مسکن در خواب می‌ماند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

مردم با وعده‌های دولت صاحب خانه نمی‌شوند/ مجوز دولت درباره توسعه زادگاه روحانی/ پرواز به استانبول با ۷۰۰ هزار تومان!

کیهان

دردسرهای گزارش سفارشی برای روزنامه دولت

پس از آنکه انعکاس گزارش‌های مستند از تعطیلی پی‌درپی کارخانه‌های قدیمی و بزرگ ایرانی بیش از پیش کارنامه ناتوانی و ناکارآمدی دولت یازدهم را نشان داد، اتاق عملیات روانی به فکر مقابله افتاد!

این مقابله که در اصل باید در عرصه اقدام و عمل صورت می‌گرفت، همانند 4 سال گذشته به حرف و آمارسازی محدود شد و در اقدامی عجیب و در شرایطی که دولت روحانی باید جوابگوی عملکرد 4 ساله خود باشد، به کارنامه‌سازی برای دولت‌های نهم و دهم معطوف شد!

در این کارنامه‌سازی برای پنهان کردن ناکارآمدی دولت یازدهم و اوضاع آشفته اقتصادی کنونی، ادعا شده که سه هزار کارخانه در دولت‌های نهم و دهم تعطیل شده است!

نکته جالب اینکه در این گزارش سفارشی، نامی از کارخانه‌های تعطیل شده به میان نیامده و معلوم نیست اساسا این کارخانه‌ها وجود خارجی داشته یا نه!؟

آمارسازان و گزارش‌نویسان سفارشی، مثل همه این 4 سال همراه این گزارش جدولی هم منتشر کرده‌اند تا به ادعای خود رنگ حقیقت بزنند اما این جدول نشانه دیگری از ساختگی بودن گزارش مورد اشاره است، چرا که باز هم هیچ نامی از 3 هزار کارخانه ادعایی دیده نمی‌شود! نکته درخور توجه اینکه گزارش مزبور در ماه‌های پایانی دولت یازدهم و در حالی منتشر می‌شود که رکود بی‌سابقه بر کشور حاکم است و بیش از 60 درصد صنایع کشور تعطیل شده است.

گزارش‌های منتقدان دولت با اشاره به اسم و مشخصات دقیق برندهای تعطیل شده همچون آزمایش، ارج، ایرانا، آساک دوچرخ، زاگرس خودرو و... منتشر می‌شود و مصاحبه‌های متعددی از هزاران کارگر بیکار شده آنها منتشر شده است.

گفتنی است اخبار منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که این گزارش بیرون از تحریریه روزنامه ایران و با عدم رضایت اهالی تحریریه که با حریت حاضر به انتشار گزارش خلاف واقع نبودند جهت انتشار به روزنامه ایران تحمیل شده است.

مخالفت اصلاح‌طلبان با رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در خوزستان

در حالی که شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب خوزستان حمایت خود را از رئیس ستاد تبلیغاتی روحانی در این استان اعلام کرده اما مخالفت برخی اصلاح‌طلبان با رئیس این ستاد وارد فاز جدیدی شده و به انتشار سوابق و تخلفات کهرام در فضای مجازی کشیده است.

براساس گزارش‌ها واکنش به معرفی «حمید کهرام» به عنوان رئیس ستاد تبلیغات حجت‌الاسلام روحانی در خوزستان همچنان ادامه دارد.

گروهی از اصلاح‌طلبان موافق این  انتصاب هستند.

اما بخش دیگری از اصلاح‌طلبان، به ویژه لیدرهای عرب‌های اصلاح‌طلب، مخالفت علنی خود را اعلام کرده و این نقل قول‌ها در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است.

در این میان برخی از مخالفان کهرام با برشمردن سوابق وی در مؤسسه سرم‌سازی رازی و انتشار مطالبی در این زمینه، برخی تخلفات را به وی نسبت داده‌اند. این محافل می‌گویند یک کارخانه سرم‌سازی تاریخ سرم‌های خود را که در حال عبور از زمان انقضا بود با تعویض برچسب عوض می‌کند.

براساس حکم قطعی صادره از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز به تاریخ 25 بهمن 95 رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به عنوان متهم ردیف اول این پرونده به برکناری از سمت ریاست این مؤسسه (به مدت 6 ماه) محکوم شده است و در پی صدور این حکم، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ناگزیر به تغییر رئیس مؤسسه رازی شده است.

در همین رابطه محمد کیانوش راد رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خوزستان و نماینده اهواز در مجلس ششم با انتشار یادداشتی با عنوان «ضرورت با هم بودن» سعی در آرام کردن فضا داشت اما جاسم شدیدزاده نماینده دیگر اهواز در مجلس ششم و یکی از لیدرهای اصلاح‌طلب واکنش تندی نشان داد و با انتشار یک بیانیه گفت: این گونه سخن گفتن بوی تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی می‌دهد و نباید این چنین درصدد خاموش کردن صداهای صادقانه مدافع جناب روحانی برآیید. درباره کهرام شبهاتی طرح شده و مستندات آن افشا شده که موضع ما را در حمایت از آقای روحانی تضعیف خواهد کرد. عباس حیصمی یکی از گزینه‌های ریاست ستاد تبلیغات روحانی نیز در مطلبی از کیانوش راد انتقاد کرده و وی را در جهت دفع حداکثری و خیانت به اصلاحات و رأی‌آوری روحانی دانسته است.

وی خطاب به کیانوش راد گفته است: در شگفتم که چه منافعی در پی این انتصاب غلط اخیر (انتصاب کهرام)، حاصل شورای سقیفه تهران، ستاد آقای روحانی وجود دارد که کیانوش راد اینگونه در برابر نقدهای سازنده درون اردوگاهی منفعلانه و عریان وارد میدان تخاصم با خودی‌ها شده‌اند.

نشنال‌پست: دولت ترامپ از سران آشوب 8 سال قبل حمایت کند

عضو شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله مشترکی با مأمور سابق سیا از دولت جدید در کاخ‌سفید خواستند از سران آشوب 88 در ایران حمایت کنند و به جمهوری اسلامی فشار بیاورد.

ری‌تاکیه و رئول مارک گرکت در مقاله مشترکی که نشنال‌پست منتشر کرد، نوشتند: اجماع نظر تازه‌ای در میان مقام‌های واشنگتن بر سر فشارآوردن به جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان این کشور باید هر دو با درسی که از دوران جنگ سرد آموخته‌اند از آن استفاده کنند و نبردی را که در پیش دارند از ترس به خطر انداختن رقابت‌های تسلیحاتی به مخاطره نیاندازند.

در این مقاله به سران واشنگتن توصیه شده که در اندیشه مهار کردن و فشار وارد آوردن به ایران و ارتش‌های نیابتی رو به رشد آن باشند.

نویسندگان این مقاله همچنین توصیه کرده‌اند که موضوع حقوق بشر باید به عنوان اولویت سیاست‌های واشنگتن در رابطه با ایران مورد توجه قرار بگیرد.

مقامات آمریکایی باید بر آزادی کسانی که از زمان جنبش سبز در زندان‌های نظام در حال پوسیدن هستند از جمله رهبران این جنبش یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی پافشاری کنند.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باید ایران را از جهت نظامی به عقب برانند و از نظر حقوق‌بشر تحت فشار قرار دهند. در این تحلیل آمده است: اگر آمریکا بخواهد در قبال ایران با در نظر گرفتن تجربه شوروی تصمیمی اتخاذ کند باید به دنبال تضعیف اقتدارگرایی در ایران توسط تحت فشار قرار دادن این کشور از همه جوانب باشد.

تحریم این حکومت به خاطر مسائل حقوق بشری که می‌تواند تنبیهی برای آن باشد ضروری می‌نماید.

این نوع تحریم‌ها نه تنها تنبیهاتی برای تهران به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی می‌باشد بلکه پیامی برای مخالفان ایران است.

دولت آمریکا باید ایران را برای آزادی افرادی که در پی جنبش سبز زندانی شده و یا به حبس خانگی روانه شدند، تحت فشار قرار دهد.

به هر حال باید واقف بود این آخرین زمانی است که می‌توان علیه حکومت شیعی ایران اقدامی انجام داد.

اصلاح‌طلبان هویت خود را با روحانی خلط نمی‌کنند

عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم گفت هویت اصلاح‌طلبی نباید با اعتدال خلط شود.

در شرایطی که گفته شده نامزدی جهانگیری برای حفظ هویت مستقل اصلاح‌طلبان بوده، روزنامه آرمان از جلال جلالی‌زاده پرسید «با توجه به اینکه شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان به صورت رسمی از آقای روحانی حمایت کرد، آیا در سایه کاندیداتوری روحانی، جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبی کمرنگ نمی‌شود؟

جلالی‌زاده در پاسخ گفت: از جریان اصلاح‌طلبی گفته شد و حمایت قاطع از آقای روحانی؛  اما ما همواره خواسته‌های اصلاح‌طلبی خود را داشته  و داریم و همواره بر حضور یک کاندیدای اصلاح‌طلب تاکید کرده‌ایم و خواهیم کرد، چرا که نباید هویت اصلاح‌طلبی فراموش شود یا از آن سو با هویت اعتدالی خلط شود، پس برای جلوگیری از چنین آسیبی و موازی با کاندیداتوری روحانی باید کاندیدای خود را نیز با هویت اصلاح‌طلبی معرفی کنیم و حتی من معتقدم با وجود اعلام رسمی حمایت از نامزدی آقای روحانی از سوی شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان، بدون شرط نباید در انتخابات از او حمایت کنیم. هر چند در دور اول و در به قدرت رسیدن آقای روحانی، اصلاح‌طلبان بدون شک مهم‌ترین سهم را داشتند و در کنارش هم هیچ پیش‌شرطی  را برای به قدرت رسیدنش مطرح نکردند، اما در این دوره نباید این رویکرد ادامه پیدا کند و جریان اصلاح‌طلبی می‌بایست کاملا مصمم و جدی خواسته‌های خود را پیگیری نموده و شروط لازمه را از جریان اعتدال در صورت به قدرت رسیدن درخواست نماید.

وقایع اتفاقیه: مردم با وعده‌های دولت صاحب خانه نمی‌شوند

روزنامه اصلاح‌طلب وقایع اتفاقیه در گزارشی نوشت مردم می‌گویند ارزانی مسکن در سال جدید رؤیایی بیش نیست و تا قیمت‌ها پایین نیاید، مسکن در خواب می‌ماند.

این روزنامه می‌نویسد: نیمه دوم سال 95 در حالی به پایان رسید که قرار بود در ماه‌های پایانی سال، بخش مسکن هم تکانی بخورد و از برجام نفع ببرد؛ مسکنی که با خواب چندین ساله، برای خروج از روزهای بی‌رونقی، همه چشم امیدش را به برجام و آثار مثبت آن دوخته است، اما خیلی زود با رکودی طولانی، روزهای آخر سال قبل را هم به پایان رساند و با همان داستان تکراری وارد سال 96 شد. واقعیت آن است بازار مسکن همچنان درگیر رکود و بی‌تحرکی است. به گفته کارشناسان و دست‌اندرکاران بخش مسکن، این رکود حالاحالاها تمامی ندارد و شاید تا نیمه‌های اول همین امسال هم ادامه‌دار باشد. امروز و فردا کردن مسکن برای خروج از رکود، حالا صدای بسیاری از متقاضیان مسکن و حتی برخی مسئولان را هم درآورده و دیگر هر خبری درباره خروج احتمالی این بخش از رکود، از نظر برخی از جویندگان خانه که سال‌ها با کفش‌های آهنی به پا، به دنبال یک چهار دیواری برای زندگی گشته‌اند، رؤیایی بیش نیست، از واقعیت تا عمل آن، فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد.

در چند روز گذشته که خبر رونق احتمالی بازار مسکن دوباره از سوی کارشناسان مطرح شد، نظرات منفی خوانندگان زیادی در زیر  این خبر در سایت‌های مختلف درج شدند؛ نظراتی که بسیاری از آنها با واکنش‌های منفی خوانندگان همراه بود و خیلی زوداز سوی خوانندگان همین خبر مورد نقد قرار گرفت. بسیاری از اینکه مشکلات بازار مسکن حالاحالاها تمامی ندارد و نباید به این سادگی از رونق احتمالی آن در آینده‌ای نزدیک حرف زد، نوشتند. بسیاری از مردم هم گویی به این گونه پیش‌بینی‌های خوشبینانه دیگر امیدی نداشته و همچنان با ناامیدی درباره این گونه تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها حرف می‌زنند. به گفته یکی از کاربران در زیر خبر «پاییز امسال شاید مسکن رونق بگیرد»، «اول پاییز که میشه، اول محرم و ماه بعد هم صفر، مسکن خیلی پیچیده‌تر از اینه که بخواهیم با این پیش‌بینی‌ها به امید رسیدن روزهای رونق در این بازار صبر کنیم.»

به گفته یکی دیگر از کاربران، «حالا می‌رسیم به پاییز 96 می‌گویید که برای رونق بازار مسکن باید تا بعد از عید منتظر بمانید و این قصه سر دراز دارد.» به نوشته یکی دیگر از کاربران، «آغاز تابستان 96 شد آخر پاییز 96؟ تا کی باید منتظر این وعده‌ها ماند؟»

یکی هم نوشته، «با این امروز و فردا کردن رونق مسکن، من فکر می‌کنم تا اواسط سال 1400 هم این داستان ادامه داشته باشد و رونق احتمالی برسد به آن سال‌ها.»

یکی دیگر نوشته، «آخرش هم نفهمیدیم این رونق، رونق که می‌گویید کی از راه می‌رسد، تا کی باید به این پیش‌بینی‌ها دل خوش بود و منتظر ماند؟» یکی دیگر گفته، «دیگر برای مسکن روزی نمانده که بیاید، فقط و فقط ظلمات و تاریکی را می‌توان برای این بازار پیش‌بینی کرد.»

نظرات بسیاری از مردم درباره رونق احتمالی بازار مسکن در سال جاری، مشابه هم بود و بسیاری با ناامیدی از آن حرف زده بودند. به گفته یکی دیگر از کاربران، «وقتی خانه‌ای قیمتش پرت و سرسام‌آور است، سال‌های سال خاک می‌خورد بدون اینکه حتی یک نفر سراغی از آن بگیرد. به نظر من چهل تای دیگه از این پاییزها هم بیاید، باز هم با این چنین قیمت‌ها و مبلغ پایین وام‌ها نمی‌توان منتظر رونق این بازار بود.» یکی دیگر هم نوشته، «با مبالغ کم وام مسکن در شهرستان ها، هیچ امیدی به رونق در سال 96 نیست.»

مردم با وعده‌های دولت صاحب خانه نمی‌شوند/ مجوز دولت درباره توسعه زادگاه روحانی/ پرواز به استانبول با ۷۰۰ هزار تومان!

ایران

پیشنهادهای اشپیگل به دولت بایدن

   خبر اول اینکه، مجله تاگس اشپیگل آلمان با اشاره به تحرکات اخیر درباره برجام و نشست روز سه‌شنبه در وین نوشت: تصمیم جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، از اهمیت بالایی برای حفظ ثبات و صلح در خاورمیانه برخوردار است. به گزارش شفقنا، به نوشته این مجله آلمانی برای جلوگیری از شکست تلاش‌های فعلی، آلمان باید با فرانسه و انگلیس همکاری دیپلماتیک داشته و در جهت اجرای هماهنگ گام‌های ایران و امریکا تلاش کند. اشپیگل در تشریح برخی گام‌هایی که امریکا باید بردارد نوشت: اول، امریکا می‌تواند تحریم‌های ثانویه علیه شرکت‌ها و نهادهای دیگر کشورها را که هنوز به توافق هسته‌ای متعهد بوده و آماده همکاری اقتصادی با تهران هستند، لغو کند.دوم، تحریم‌های مربوط به مواد پزشکی و داروها باید به طور کامل برداشته شود، این امر بخصوص در زمان پاندمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سوم اینکه بخش کوچکی از درآمدهای بلوکه شده ایران ناشی از تجارت نفت آزاد شود. در مقابل، تهران باید تولید سانتریفیوژهای جدید را متوقف کرده یا غنی‌سازی اورانیوم را به ۳.۷ درصد محدود کند. اگر ایران نتواند به تعهدات خود عمل کند، می‌توان این گام‌ها را به عقب برگرداند.از سوی دیگر روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک مقام ارشد دولت امریکا نوشت که واشنگتن در پی حفظ تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به‌عنوان اهرم فشار نیست. این مقام امریکایی با اشاره به سیاست فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق امریکا علیه تهران تصریح کرد که کارزار فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ علیه ایران اعمال شد، شکست خورده است.

عنابستانی از سرباز راهور شکایت کرد

  خبر دیگر اینکه،  علی اصغر عنابستانی نماینده اصولگرای مجلس که سیلی زدن او به‌صورت یک پلیس راهور حاشیه‌ساز شده بود، در پاسخ به این پرسش که نتیجه پرونده‌اش در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و در دادستانی چه شده است، گفت: علاقه‌ای به گفت‌وگو در این خصوص ندارد. به گزارش ایسنا، وی افزود: زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. ماجرا آن طور که فضاسازی رسانه‌ای شد نبود. من از نیروی انتظامی و از آن سرباز به علت توهین شکایت کردم و پرونده در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است. عنابستانی افزود: پرونده نیروی انتظامی علیه اینجانب نیز در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم در حال انجام دادن کار خودش است. تا آنجا که من اطلاع دارم نیروی انتظامی حاضر نشده پاسخ مجلس را بدهد اما هیأت نظارت بر نمایندگان رئیس و نایب رئیس و سخنگو دارد؛ می‌توانید از آنها در مورد پرونده‌ام سؤال کنید.

اصرار ریاض برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران

  دست آخر اینکه، وزیر امورخارجه عربستان با تکرار موضع زیاده خواهانه خود در قبال ایران، بار دیگر خواستار حضور ریاض در مذاکرات هسته‌ای شد. به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان بار دیگر درخواست این کشور برای مشارکت در هرگونه مذاکره درباره توافق هسته‌ای با ایران را تکرار کرد و گفت که اگر تهران خواهان آغاز گفت‌وگو با ریاض است، این اتفاق باید در چارچوب مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روی دهد. وی همچنین مدعی شد که شرکای اروپایی و امریکایی ریاض این خواسته را درک می‌کنند و می‌دانند که باید به نگرانی‌های کشورهای منطقه رسیدگی کنند. این در حالی است که مقامات کشورمان پیش از این با این قبیل درخواست‌ها مخالفت کرده‌اند.

مردم با وعده‌های دولت صاحب خانه نمی‌شوند/ مجوز دولت درباره توسعه زادگاه روحانی/ پرواز به استانبول با ۷۰۰ هزار تومان!

خراسان


مجوز دولت درباره توسعه زادگاه روحانی
در حالی که بر اساس مصوبه سال 1391 دولت احمدی نژاد، تصمیماتی درباره ایجاد شهرستان سرخه به مرکزیت شهر سرخه در استان سمنان تصویب و ابلاغ شده بود، یک مسئول ارشد اجرایی در نامه روزهای اخیر خود خطاب به وزیر کشور اعلام کرده به استناد ماده 13 قانون تقسیمات کشوری، این شهرستان از نظر تعداد بخش، توسعه پیدا کرده و مصوبه قبلی دولت در این خصوص، دیگر ملاک تصمیم گیری در خصوص این منطقه نخواهد بود.


 ضرورت تدوین نقشه راه مقابله با ربا و رانت
یک نهاد مسئول در ابلاغیه جدید خود خطاب به مسئولان ارشد قوه قضاییه، به آن ها اعلام کرده در راستای سیاست های نظام جهت بسترسازی رشد و پیشرفت اقتصادی کشور، به عنوان مجری و دستگاه محوری در خصوص شفاف سازی اراده حاکمیتی برای مجازات متجاوزان به بیت المال و جدیت برخورد با مفسدان اقتصادی و نیز، ایجاد فرهنگ مبارزه همه جانبه و فراگیر با مفاسد اقتصادی، رباخواری، رانت و احتکار تعیین شده است. در مرحله بعد، قوه قضاییه باید ظرف 5 ماه، بسته اجرایی انجام این تکالیف ملی را تنظیم و ارائه کند.

مردم با وعده‌های دولت صاحب خانه نمی‌شوند/ مجوز دولت درباره توسعه زادگاه روحانی/ پرواز به استانبول با ۷۰۰ هزار تومان!

آرمان ملی

ابتلای عضو هیات دولت به کرونا
مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیرو برگزاری جلسه‌ای پیش از آغاز سال جدید با حضور رئیس مجلس درخصوص تنظیم بازار و به‌ویژه تامین کالاهای اساسی در مجلس‌، مقرر شد پس از پایان تعطیلات نوروزی مجددا با حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی عملکرد دولت در حوزه تنظیم بازار در پایان سال ۹۹ و برنامه‌ها برای ماه رمضان سال جاری بررسی شود؛ اما متاسفانه وزیر صمت به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در جلسه حاضر نشد و وزیر جهاد کشاروزی هم برخلاف وعده پیشین و با وجود اعلام برگزاری این جلسه از حدود ۲۰ روز گذشته به این جلسه نیامد.

واکنش عراقچی به اتهام‌زنی گاندویی
سیدعباس عراقچی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود به اتهام‌زنی یک روزنامه با اشاره به سریال گاندو واکنش نشان داد. وی نوشت: در اجرای ماموریتی که برای تامین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، و رفع تحریم‌ها از گرده مردم، بر عهده داریم ذره ای تردید نخواهیم کرد  و لحظه‌ای سنگر را خالی نخواهیم گذاشت. وی افزود: منطبق بر مواضع قطعی نظام و رهبری، مصاف سنگین ما در دفاع از منافع ملت، خون شهدا و آرمان‌های انقلاب تا آخرین نفس ادامه خواهد داشت و هیچ تهدید و شانتاژی ما را از این مسیر منصرف نخواهد کرد.

شکست ساعتی واتساپ از سیگنال
مدتی پیش واتساپ سیاست‌های جدید حریم خصوصی را مطرح کرد که بر اساس این سیاست‌ها، احتمال دسترسی به اطلاعات کاربران افزایش پیدا می‌کند. همین موضوع نیز مقدمه‌ای شد بر ریزش تعداد کاربران واتساپ و کوچ این کاربران به سمت پیام‌رسان‌های دیگری مانند سیگنال. میزان استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی: واتساپ ۶۴ درصد، اینستاگرام ۴۵ درصد، تلگرام ۳۶ درصد و سروش ۴ درصد است.   این برنامه توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز مورد استقبال قرار گرفته و مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری سیگنال را نصب کرده‌اند.

درخواست برای عفو حمید صفت
رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ در حساب رسمی خود در اینستاگرام نوشت: «من این جوون و ندیدم و آشنایی باهاش از موسیقیش دارم، نمی‌دونم دنیاش چه شکلیه، اما می‌دونم دنیای مردمش براش مهمه، حال مردمش براش عزیزه و از همه مهمتر درد مردمش براش درد خودشه... . امروز خبری شنیدم از «قصاص» که دعا می‌کنم صحت نداشته باشه... . از همه مردم عزیزم به خصوص هنرمندان خواهش دارم، تقاضای بخشش کنن برای حمید، یه‌جوون که آینده می‌تونه جلو راهش باشه با کلی اتفاق خوب .. دوستان سکوت نکنید، این سکوت فقط حسرت و شرم به بار میاره.»

 وزیر احمدی‌نژاد نامزد شد
محمد ناظمی‌اردکانی، وزیر تعاون دولت نهم از سوی جامعه اسلامی مدیران به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ معرفی شد. در بیانیه این تشکل اصولگرا آمده است: در جمع‌بندی نهایی محمد ناظمی‌اردکانی به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ معرفی می‌شود. پیش از این محمد عباسی هم کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرده بود.

 رکورد عجیب احمد نوراللهی شکست
بازیکن پرسپولیس بعد از ۷۲۲ روز در این تیم نیمکت‌نشین شد. احمد نوراللهی به دلیل حضور در اردوی تیم ملی و بازی مقابل سوریه به همراه وحید امیری دیدار با پدیده را از روی نیمکت آغاز کرد و در نیمه دوم به میدان آمد. با این نیمکت‌نشینی رکورد احمد نوراللهی در پرسپولیس شکسته شد. این بازیکن پس از ۵۳ بازی که در لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، روی نیمکت نشست.
 
مجوز به گردشگران روس؟
پیرو انتشار ویدئویی از حضور شکارچیان خارجی که به مناطق حفاظت شده استان‌خراسان رضوی نسبت داده شده بود، روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد که این ویدئو، مربوط به سال ۹۵ و قرق اختصاصی منصورآباد استان یزد است. به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، ویدئویی در فضای سایبری با عنوان «اعطای مجوز شکار به گردشگران روس در استان خراسان» منتشر شده بود، به اطلاع می‌رساند که این ویدئوی مربوط به استان خراسان‌رضوی نیست و مربوط به سال ۱۳۹۵ و قرق اختصاصی منصورآباد در استان یزد است.

شهادت نخستین پلیس در سال 1400
دوازدهم فروردین مامورین کلانتری ۱۸ شیراز به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و محمدحسین دهقانی پلیس افتخاری که با مامورین گشت در حال همکاری بود مصدوم و به بیمارستان منتقل می‌شود. با تلاش ماموران راننده خودروی دستگیر و در بازرسی از منزل مشروبات و آلات و ادوات ساخت مشروب کشف و ضبط شد. گفتنی است پلیس افتخاری «محمدحسین دهقانی» که در بیمارستان بستری شده بود روز پانزدهم فروردین بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده و اعضای پیکر مطهرش به بیماران نیازمند اهدا شد.

ماجرای واگذاری ۳ دانگ پرسپولیس؟
ساختمان باشگاه پرسپولیس سال گذشته برای مدتی با حکم شستا توقیف شده بود، اما آن مشکل برطرف شد و اکنون شایعه‌ای درباره واگذاری سه دانگ از این ساختمان به شرکت شستا مطرح شده است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این موضوع تاکنون قطعی نشده است. با مطرح شدن این موضوع، تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس با دستور جعفر سمیعی در حال بررسی ماجراست و باید دید در نهایت این ماجرا به کجا خواهد انجامید. پرسپولیسی‌ها معتقدند بدهی فدراسیون فوتبال به شستا ارتباطی به ساختمان سرخپوشان ندارد و مسئولان فدراسیون باید این مشکل را برطرف کنند.

پرواز به استانبول با ۷۰۰ هزار تومان!
به رغم اینکه ترکیه در بحرانی‌ترین شرایط در رابطه با شیوع ویروس جهش یافته قرار دارد اما نه تنها پروازها به این کشور متوقف نشده بلکه با ارزان‌ترین قیمت انجام می‌شود. به عنوان مثال برای پرواز از تهران به استانبول نرخ بلیت هواپیما در تاریخ امروز تنها ۷۱۹ هزار تومان است این رقم با اختلاف ۲۰ هزار تومان فردا به ۷۴۰ هزار تومان خواهد رسید. مسافران این مقصد کرونایی بنا به آنچه که دولت ترکیه اعلام کرد، تنها لازم است تست منفی کرونا به همراه داشته باشند!

اجازه ندادیم قحطی شود
معاون اول رئیس جمهور گفت: با تلاش های دولت اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت کنترل شد و اجازه ندادیم در کشور قحطی به وجود آید.اسحاق جهانگیری در دیدار با نخبگان جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان خراسان رضوی، افزود: جامعه‌ای کارآمد است که بتواند در سرنوشت خود دخالت داشته باشد، انتخاباتی مشارکت جویانه برگزار کند و از مسئولان خود مطالبه و پرسشگری داشته باشد. از دل چنین جامعه‌ای دولتی توانمند و ایرانی قدرتمند بیرون خواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 9
    چه مجلس انقلابی!!!!! از این مجلس ونمایندگانش چه انتظاری است، گره گشایی از مشکلات!!!!! واقعا خنده دار است.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 0
    هربلایی سر مملکت امد از بیعقلی دولت بی تدبیر بود نه دولت نهم ودهم این را ملت خوب درک میکند
  • جوان IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    دولت میخواد قرارگاه مرغو ببره به زادگاه رییس جمهور .بعد از اتمام دولتش میشه فرمانده قرارگاه مرغ!؟
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    ترکیه نه نفت داره نه گاز ایران را عشقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس