کد خبر 1199519
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
اشرف غنی در دولت آینده نامزد نمی‌شود

مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که رئیس جمهور کنونی این کشور بر اساس طرح «انتخابات زودهنگام» در دولت آینده افغانستان نامزد نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان با تاکید بر اینکه انتقال قدرت باید از طریق انتخابات صورت گیرد، اظهارداشت که دولت آماده برگزاری انتخابات زودهنگام است و اشرف غنی نیز نامزد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

داد و ستد تازه عبدالله و اشرف غنی در افغانستان

وی گفت: «اگر هدف این باشد که یک دولت برای برقراری صلح کار کند و در آخر یک دولت از طریق انتخابات به وجود آید، رئیس جمهور حاضر است انتخابات زودهنگام برگزار کند و خودش هم نامزد نخواهد شد».

به گفته منابع نشست صلح استانبول قرار است ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) برگزار شود، اما مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که هنوز مشورت‌ها درباره این نشست ادامه دارد و تاکنون پیرامون زمان و دستورکار آن توافقی صورت نگرفته است.

رئیس جمهور افغانستان پیش از این نیز در مخالفت با طرح واشنگتن برای ایجاد دولت انتقالی در این کشور طرح جایگزینی را مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرده بود.

اشرف غنی در نشست قلب آسیا در دوشنبه تاجیکستان نیز گفته بود: «من با قوت از برگزاری انتخابات در سریعترین زمان ممکن حمایت می‌کنم، بزرگترین افتخار من این خواهد بود که قدرت را به جانشین خود که از طریق انتخابات تعیین شده واگذار کنم».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس