انصارالله یمن و چگونگی رسیدگی به دو امر مهم دفاع در برابر متجاوزان و اداره امور مردم/گزارش اختصاصی

جنگ ویرانگر و ظالمانه متجاوزان سعودی و متحدانش علیه یمن وارد هفتمین سال شد، اما ملت یمن، با درک و فهمی بالا می‌داند که در رنج و سختی به سر می‌برد و به همین دلیل پشت سر رهبری انصارالله ایستاده است.

به گزارش مشرق، جنگ ائتلاف بین المللی یا به عبارت دیگر، تجاوز علیه یمن، عنوان مرحله بسیار تاریکی در اعماق رنج و درد بشریت است که باید آن را با نام درخشان رهبران سیاسی و میدانی روشن کرد که قدرت و توان سیاسی اداره کشور و رویارویی در میدان را در آن واحد دارند.

«احمد المختفی»، فعال رسانه‌ای یمنی می‌گوید: «جنبش انصارالله»، پیشینه حضور و مشارکت در ۶ جنگ را دارد. توانستند پیش از آنکه این جنگ جهانی از راه برسد، برای مقابله با چنین جنگ‌هایی که بعدا رخ داد، تجربه و آمادگی زیادی به دست آورند. در این میان عبدالملک الحوثی، رهبر باهوش و زیرکی بود که عملا توانست، با کمک و پشتیبانی یاران و دوستان انصارالله از این مرحله عبور کند و پایه‌گذار طرح یک دولت واقعی به دور از وجود اثری از نام و نشان «گروه‌های شبه نظامی» در آن باشد که همواره دستاویزی برای تمسخر دشمنان بود. به همین ترتیب، پس از آن، نوبت به شهید «صالح الصماد» رسید که شعار مهم «یک دست دفاع می‌کند و دست دیگر می‌سازد» را سر داد و انصارالله توانست در عرصه میدانی آن را محقق کند، طوری که اکنون در نبرد با ائتلاف متجاوز سعودی، از یک سو، به معادله سختی برسد و از سوی دیگر، طرف پیروز و قدرتمند میدان و حامی اقتصاد کشور باشند.

پیش از انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵، براساس تأکید رهبران انصارالله و تحلیلگران سیاسی، هیچ مؤسسه و نهاد حکومتی به معنای شناخته شده بین المللی آن در یمن وجود نداشت به همین دلیل می‌بایست بازسازی جامع و سراسری در کشور صورت می‌گرفت.

«نصرالدین عامر»، معاون وزیر ارتباطات و رسانه، از رهبران جنبش انصار الله می‌گوید:  انقلاب ۲۱ سپتامبر بر نظام حکومتی شکننده و فرسوده و سیستم‌های فاسد انجام شد. در یمن هیچ مؤسسه و نهاد حکومتی به معنای واقعی و عینی آن وجود نداشت. آنچه دیده می‌شد، اشکال صوری و ظاهری این مؤسسات و نهادهای حکومتی بود، تا اینکه انقلاب ۲۱ سپتامبر از راه رسید. این انقلاب گام در مسیر دو فرایند مرتبط با یکدیگر گذاشت، فرایند بنای مؤسسات و نهادهای حکومتی و بازگرداندن اعتبار و مصداقیت و یا انسجام مؤسسات و نهادهای باقی مانده و شروع ساخت و ساز و به موازات آن پایه ریزی و بنای روند نظامی بود.

«عبدالله علی»، تحلیلگر سیاسی می‌گوید: در سایه وجود رهبری واحد در جنبش انصارالله با قدرت و توان تعامل با مؤلفه‌های مردمی و قبیله‌ای در یمن امکان اداره و هدایت کشور به ساحل امنیت به ویژه با تمرکز عالی بر مقوله مقابله با تجاوز و همچنین دعوت از همه برای رویارویی با این تجاوز فراهم می‌شود.   البته ملت یمن، ملتی با درک بالاست و می‌داند که در رنج و سختی به سر می‌برد و به همین دلیل پشت سر رهبری انصارالله ایستاده است. به ویژه در راستای تجاوز و قلدرمآبی عربستان سعودی و آمریکا علیه ملت یمن که تمام امکانات و قابلیت‌های زندگی در یمن را هدف قرار  داده است.

در چنین شرایطی باید یک رهبری واحد، این ملت را رهبری و هدایت کرده و در عین حال مردم نیز همواره پشت سر این رهبری باشند. امروز، با وجود شرایط موجود در کشور تحت فشار جنگ و لزوم مقابله با دشمن، به نظر می‌رسد، یمن با رهبری جدید خود می‌تواند، غیر ممکن‌ها را محقق کند.

رهبری که رویارویی در جنگ‌های پیشین به آن زیرکی و تجربه سیاسی بخشید که بهره‌گیری از آن، پس از انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ لازمه مدیریت نهادها و اداره سازمان‌های حکومتی است و امروز این رهبری می‌تواند، رویارویی در عرصه میدانی و رهبری کشور تا ساحل نزدیک امنیت را در یک جا گرد آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    بدون آزادی مارب و تعز طرحهای پیشنهادی همشون امتیازات اندکی برای انصارالله در پی دارد پیروزی یمن دو نیمه دارد یکی مارب ودیگری تعز اگر انصارالله هر دو را بدست آورد جنگ را برده است و رفع محاصره یمن قطعی است در غیر اینصورت نباید انتظار بیشتری از این طرح پیشنهادی داشت
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    انصارالله باید سریع قبل سازماندهی این تروریستهای سوریه مارب را ازاد نماید تا تروریستها فرصت سازماندهی نداشته باشند
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    علت اصلی ادامه جنگ شدید مارب این نکته است که عربستان فکر می کند یمنی ها موشک و پهباد محدودی دارند و نمی توانند جنگ را بیشتر از این گسترش بدهند
  • پیمان IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    اگر عربستان ملعون یه سرعت محاصره یمن را خاتمه نده،جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت پاسخی دردناک به اسرایل خواهند داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس