جوزپ بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از اقدام دولت بایدن از لغو تحریم ها علیه دادستان دادگاه کیفری بین المللی استقبال کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از لغو تحریم‌های وضع شده در دوران ترامپ علیه مقام‌های دادگاه کیفری بین المللی استقبال کرده و این اقدام واشنگتن را قدمی مهم در راستای بازگشت به سمت مقررات مبتنی بر حقوق بین الملل توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، بورل در بیانیه خود اعلام کرد: این قدم مهم نشانگر تعهد ایالات متحده به نظام مبتنی بر مقررات بین المللی است.وی همچنین بر نقش مهم دادگاه کیفری بین المللی در احقاق حقوق قربانیان برخی از فجایع بزرگ جهان تاکید کرده و با اشاره به اصل بی طرفی و استقلال قضائی این نهاد بین المللی، این ویژگی‌ها را به عنوان مبنای تأثیرگذاری و عملکرد دقیق این نهاد بر شمرد.

لازم به ذکر است دولت آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی و همچنین محدودیت‌های مربوط به صدور روادید این کشور برای مقام‌های دادگاه کیفیری بین المللی به ویژه «فاتو بنسودا» دادستان این دادگاه و «فاکیسو موکوچوکو» دستیار ارشد وی خبر داد.

این دو مقام ارشد دادگاه کیفیری بین المللی پیشتر در ماه سپتامبر سال گذشته به دلیل تأیید جنایات رخ داده نظامیان آمریکا در افغانستان، هدف تحریم‌های دولت ترامپ قرار گرفتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس