کد خبر 1198810
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
نیازی به نیروهای آمریکایی نداریم/ هدف گفتگوی میان بغداد و واشنگتن

نخست وزیر عراق تاکید کرد که عراق نیازی به نیروهای عملیاتی  آمریکایی ندارد و هدف گفتگوی راهبردی بین واشنگتن و بغداد هم بازنگری در روابط بین دو طرف است.

به گزارش مشرق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در گفتگویی با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط عربستان سعودی، تاکید کرد که عراق نیازی به نیروهای عملیاتی  آمریکایی ندارد و هدف گفتگوی راهبردی بین واشنگتن و بغداد هم بازنگری در روابط بین دو طرف است.

نخست وزیر عراق  با بیان این موضوع تصریح کرد:  عراق تجربه جنگ با داعش را پشت سر گذاشته است و دیگری نیازی به حضور نیروهای عملیاتی آمریکا نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه که پس از سال ۲۰۰۳ رخ داده است، بی اعتمادی که درپی نظام سیاسی شکننده موجود حاصل شده، جنگ فرقه ای و عدم برابری و مساوت بین ملت، باعث جنگ های عبثی شده است که نتیجه  آن آوارگی و پناهندگی عراقی ها بوده است. ضمن اینکه سرنوشت عداه ای نیز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید

بیانیه مشترک در پی سفر الکاظمی به ریاض

از سوی دیگر «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق امروز(جمعه) از مهمترین محورهای دور جدید گفتگوی راهبردی بین کشورش و آمریکا پرده برداشت.

وی گفت: دور جدید گفتگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن که هفتم ماه آوریل شروع خواهد شد، شامل محورهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی خواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق با اشاره به اینکه دولت عراق پرونده هایی برای بررسی آنها در چارچوب طرح الکاظمی درباره اوضاع امنیتی دارد، افزود: در این گفتگو باید نکات اصلی ثابت شود تا بتوان از آن استفاده کرد و صوری نباشد. بنابراین باید در آن اصولی در ارتباط با عراق وجود داشته باشد زیرا به چیزهای زیادی نیاز است و باید از روابط دیپلماتیک استفاده کرد.

این نماینده عراقی خاطرنشان کرد: عراق امروز دارای نیروهای امنیتی توانمندی است و می تواند در دفاع از مرزهایش و بدون نیاز به نیروهای اضافی از خود دفاع کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 0
    اره از عملکردت معلومه،
  • US ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    آقای الکاظمی، لطفا ثابت قدم باش. دم همه رو نمیشه گرم دید. شما منو یاد جناب ظریف خودمون میندازین، خب نمیشه!!!!! ملتفت هستین که؟!
  • !! IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    چون امثال من(الکاظمی) ؛ جای خالی شونو پر میکنیم !!
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    ایشون همون ماموریتی رو داره که غربگداها تو ایران دارن
  • US ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    روغن ریخته را نذر امام زاده میکند. میداند آمریکایی ها در حال خروج از منطقه هستند. ژست ملی گرا گرفته است.
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      0 0
      آمریکا می‌خواهد قبل از خروج‌ از منطقه کشورهای عربی و شیخ نشین های عرب رو تحویل رژیم اسرائیل بدهد ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس