کد خبر 1198419
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵
1400 سالی خاص در حوزه تولید و رفع موانع آن - کراپ‌شده

نهادهای اطلاعاتی بایستی به جد تمام ساختارها و باندهای مخلل نظام اقتصادی را شناسایی و در کوتاهترین زمان در اختیار نظام قضائی کشور قرار دهند تا کسی جرات اختلال و ضربه به اقتصاد کشور را نداشته باشد.

به گزارش مشرق، لطف الله فروزنده کارشناس سیاسی در یادداشتی درباره شعار سال نوشت: انشالله در سال جدید شاهد اتفاقات مبارکی در حوزه های اقتصادی، تولیدی و معیشتی برای ملت عزیزمان باشیم، اهمیت امسال دوچندان است، از یک سو امسال دروازه ورود به قرن جدید همراه و همزمان شده است با بزرگترین اتفاق سیاسی کشور که هر بار با شکوه تر و با صلابت تر از گذشته برگزار میگردد و از سوی دیگر امسال با توجه به شعار منتخب رهبر عزیزمان، سال خاصی نیز در حوزه تولید و رفع موانع آن در کشور می باشد، توجه به تولید از اهم اولویت های کشور است تولید خودش ضامن شکوفایی و رونق اقتصادی می باشد.

تولید به عنوان زیربنای اقتصادی در کشور باید در اولویت کاری آقایان دولتی چه مسئولین فعلی و چه مسئولین بعدی قرار بگیرد و اگر ما در کشور تولید داشته باشیم، درون زایی اقتصادی داشته باشیم دیگر تحریم ها بر روی کشور بی اثر خواهد بود، لذا آقایانی که در انتخابات نامزد می شوند، به این به این مهم توجه کامل داشته باشند، برنامه هایشان را به محضر ملت در حوزه تولید و حمایت از آن ارائه کنند، ما باید دست غرب را از اقتصاد کشور کوتاه کنیم. همین نوسانات قیمتی که در کشور به وجود آمد ناشی از همین وابستگی به برخی از کالاهای محدود وارداتی می باشد که به سرعت باید مرتفع و تولید ملی جای آن را بگیرد.

از سوی دیگر تقویت ارزش پول ملی باید در دستور کار آقایان قرار بگیرد، قدرت خرید مردم باید افزایش یابد، سفره مردم به شدت کوچک شده و مردم توان خرید خود را از دست داده اند لذا مسئولین دولتی حاضر و علی‌الخصوص دولت آتی باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کنند مردم نباید در فشار اقتصادی باشند.

از سوی دیگر  صادرات باید تقویت گردد، باید برای صادر کننده مشوق های جذابی وضع گردد تا رغبت به صادرات افزایش یابد البته در این میان باید از سوء استفاده های احتمالی نیز جلوگیری نمود. ما یک بازار گسترده منطقه‌ای داریم که باید این بازار هدف گذاری گردد، نیاز این بازار باید شناسایی و برای آن برنامه داشته باشیم، اگر این کار درست صورت گیرد همین بازار چند صد میلیون نفری همسایگان پاسخگوی تبادلات ارزی کشور و تامین نیازهای وارداتی خواهد بود.

در راستای حمایت از تولید سیستم بانکی کشور نیز باید اصلاح گردد، وام های کم بهتره دولتی با پشتوانه مالی ناشی از هدف مندی حامل های انرژی باید در اختیار بخش تولید کشور قرار بگیرد، بانک ها باید از بنگاه داری خودداری و سرمایه های مردمی را به سمت تولید سوق دهند، از سوی دیگر گمرکات کشور نیز باید اصلاح شوند، امروز شاهد قاچاق فراوان کالا به داخل و در نتیجه فشار به تولید کنندگان هستیم لذا باید مبادی ورودی کشور تجهیز و از ورود هرگونه کالای قاچاق ممانعت گردد.

دولت علاوه بر این باید از افزایش نقدینگی در کشور جلوگیری و جریان نقدینگی را به سمت تولید هدایت نماید، نقدینگی سرگردان در اختیار مردم چنانچه در حوزه تولید مورد استفاده قرار گیرد موجب رونق اقتصادی میگردد اما در صورت ورود به بازارهای غیر مولد همچون ارز و سکه اقتصاد کشور را متزلزل و موجبات تورم شدید را فراهم می آورد. بورس یکی از بهترین بازارها برای جذب همین نقدینگی سرگردان و تزریق آن به تولید می باشد، البته مسئولین مربوطه باید بورس را تقویت نموده تا اعتماد از دست رفته مردم به این بازار مولد بازیابی و تجدید گردد.

نهادهای اطلاعاتی بایستی به جد تمام ساختارها و باندهای مخلل نظام اقتصادی کشور را شناسایی و در کوتاهترین زمان در اختیار نظام قضائی کشور قرار دهند تا کسی جرات اختلال و ضربه به اقتصاد کشور را نداشته باشد،  انحصار در کشور نیز باید در هر ساختاری که مخلل حقوق ملت است برداشته و با باندهایی که دنبال انحصار گرایی هستند مقابله گردد.

مشارکت مردمی نیز باید افزایش یابد و مردم از طریق شرکت های تعاونی باید در تولید در کشور سهیم شوند، دولت نیز باید از شرکت های تعاونی حمایت و مشوق های لازمه را سریعا وضع نماید، هر کسی با هر توان مالی می تواند در تولید کشور از طریق همین شرکت های تعاونی سهیم باشد، این فرآیند از افزایش نقدیگی و ایجاد تورم در کشور جلوگیری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • متین IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    3 0
    همونطور که تولیدمون جهش کرد؟متاسفانه ما سرزمین شعار هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس