شهباززاده سپاهان

با نگاهی به اسامی جدول گلزنان می توان دریافت خبری از فوتبالیست های جوان در رده های بالایی این جدول وجود نیست و میانگین سنی گلزنان به بالای ۳۰ سال رسیده است.

سرویس ورزش مشرق – از اتفاقات جذاب در لیگ برتر بیستم ظهور گلزنان پا به سن گذاشته در رده های بالایی ای جدول است. اینکه بازیکنان بالای ۳۰ سال در جدول گلزنان توانسته اند تا پایان هفته هجدهم لیگ برتر رده های اول تا چهارم را به خودشان اختصاص بدهند بازگو کننده این موضوع مهم است که مهاجمان جوان لیگ یا در خواب زمستانی بسر می برند و یا با افتی محسوس مواجه شده اند که این اصلا به سود فوتبالیست های داخلی کشورمان نیست.

در روزهایی که سردار آزمون، مهدی طارمی، اللهیار صیادمنش و حتی کریم انصاری فر در لیگ های خارج از کشور به عنوان گلزنان برتر لیگ های کشورهای اروپایی در تلاش برای حفظ جایگاه خود در تیم ملی هستند گلزنان جوان داخلی هیچ تلاشی در این زمینه از خود نشان نمی دهند.

حرکت نگران کننده در لیگ بر خلاف تیم ملی/ خط آتش خاموش استقلال و پرسپولیس!

در حال حاضر سجاد شهباززاده ۳۱ ساله با ۱۶ گل در رده اول جدول گلزنان لیگ برتر بیستم ایستاده و پس از او گادوین منشا ۳۱ ساله با ۱۰ گل، محمد عباس زاده ۹ گله با ۳۰ سال و امین قاسمی نژاد ۸ گله با ۳۴ سال سن بهترین گلزنان لیگ هستند و میانگین سنی این ۴ نفر ۳۱.۵ سال است! با این توضیح که قاسمی نژاد اصلا مهاجم نیست و هافبک بازیساز محسوب می شود.

برای نمونه در تیم استقلال مهدی قایدی و وریا غفوری با ۴ گل زده در تعقیب امیرارسالان مطهری با ۵ گل زده بوده و بهترین گلزنان این تیم محسوب می شوند و خبری از حضورشان در رده های پایینی جدول گلزنان هم نیست. از آنسو شیخ دیاباته که فصل پیش با ۱۵ گل زده آقای گل لیگ برتر شده بود تنها ۲ بار موفق به گشودن دروازه حریفان شده است!

حرکت نگران کننده در لیگ بر خلاف تیم ملی/ خط آتش خاموش استقلال و پرسپولیس!

در پرسپولیس مهدی عبدی که گفته می شد فصل بیستم بخت اول آقای گلی است ظرف ۱۸ هفته گذشته تنها ۲ بار موفق به گلزنی شده در حالی که سید جلال حسینی به عنوان دفاع آخر پرسپولیس با ۴ گل زده وضعیتی به مراتب بهتر از او را دارد و یا احمد نوراللهی ۲۸ ساله با ۶ گل زده بهترین گلزن پرسپولیس محسوب می شود.

در سپاهان نیز غیر از شهباززاده بازیکنانی مانند کی روش استنلی که فقط یک گل زده است هرگز نتوانسته اند تعداد گلهای زده خود در این تیم را به عدد ۵ برسانند و حسینی با ۴ گل و اسماعیل پور با ۳ گل نفرات بعدی این تیم در امر گلزنی محسوب می شوند.

این وضعیت در دیگر تیم های لیگ برتری نیز مشهود است و باید دید در دور برگشت این شرایط تغییری خواهد کرد یا نه! قطعا بر همین اساس است که دراگان اسکوچیچ قادر نیست مهاجمی از بین مهاجمان داخلی برای دعوت به اردوی تیم ملی پیدا کند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    ...
  • GR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    یک نکته هست راجبه لیگ و گلزنان لیگ باشگاه های خارجی غالبا دنبال مهاجمان جوان و با استعداد گلزن هست از طرفی به علت زیاد شدن دستمزد ها بالا بودن قیمت دلار. تمایل بازیکنان جوان به لژیونر شدن در لیگ‌های سطح پایین در ازای دستمزد ارزی بالا رفته این میشه که یک مهاجمی مثه شهاب زاهدی با ۱۰۰ هزار دلار می‌ره اوکراین یعنی ۳ میلیارد مهرداد محمدی علیپور مغانلو قلی زاده لیگ آذربایجان اینها اکثرا لژیونر های نیمکت نشینن اند که بخاطر دستمزد ارزی رفتن به باشگاه های سطح دوم که در قیاس با سالهای قبل که مثلا کریم انصاری‌فر در سایپا بود مهاجم جوان بودن اما حالا توان دستمزد ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس