کد خبر 1197100
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
ناکام ماندن تلاش دوباره برای شناور کردن کشتی عظیم در کانال سوئز

منابع مصری از ناکام ماندن تلاش دوباره برای شناور کردن کشتی عظیم باربری که کانال سوئز را سد کرده است خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، منابع مصری از ناکام ماندن تلاش ها برای شناور کردن کشتی عظیم باربری که کانال سوئز را سد کرده است خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: جدیدترین تلاش برای شناور کردن این کشتی با شکست روبرو شده است.

ببینید:

فیلم/ تلاش یدک‌کش‌ها برای باز کردن کانال سوئز

از  سوی دیگر منابع مصری اعلام کردند که تلاشی تازه برای شناور کردن کشتی عظیم باربری اور گوین که کانال سوئز در مصر را سد کرده است در جریان است.

مقام های کانال می گویند که ۱۴ قایق بکسل با استفاده از مد آب در روز شنبه سعی کردند که کشتی را آزاد کنند .روز یکشنبه قایق های دیگری به کمک آنها خواهند آمد.

کشتی اِوِر گیوِن روز سه شنبه از پهلو در این کانال که یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری جهان است گیر کرد.بیش از ۳۰۰ کشتی در دو طرف نقطه ای که مسدود شده منتظر عبور هستند. بعضی کشتی ها مجبور شده اند با دور زدن آفریقا به مقصد برسند.

بیشتر بخوانید:

به هم ریختگی قیمت‌ کالاها در بازار جهانی با بسته شدن کانال سوئز

تا اواخر روز جمعه کشتی های لایروبی بیش از ۲۰ هزار تن ماسه را از اطراف دماغه کشتی، که عمیقا در کرانه های کانال فرو روفته، جابجا کردند.

اسامه ربیع، رئیس سازمان مدیریت کانال سوئز، در یک کنفرانس خبری گفت که ۹ هزار تن آبی که برای حفظ تعادل کشتی استفاده می شود تخلیه شده است تا کشتی سبک شود.

وی گفت که عقب کشتی جمعه شب شروع به حرکت کرد، و سکان و پروانه کشتی شروع به کار کرده اند. او افزود که جزر و مد قوی و باد شدید آزادسازی کشتی را سخت تر کرده است.

بیشتر بخوانید:

کانال‌های حیاتی که در دست مسلمانان است اما...

اسامه ربیع تاکید کرد که نمی تواند بگوید کشتی با چه سرعتی دوباره شناور خواهد شد اما گفت که سازمان تحت نظر او بی وقفه کار خواهد کرد تا سایر کشتی ها با آزاد شدن اِوِر گیوِن از کانال عبور کنند.

گزارش های اولیه حکایت از آن داشت که این کشتی ۴۰۰ متری و ۲۰۰ هزار تنی در میان وزش شدید باد و توفان شن که قوه دید را ضعیف کرده بود به گل نشست.

با این حال اسامه ربیع گفت: شرایط آب و هوایی علت اصلی زمین گیر شدن کشتی نیست. ممکن است ایراد فنی یا خطای انسانی دخیل بوده باشد. همه این ها در جریان تحقیقات روشن خواهد شد. اگر حفر کرانه ها و کشیدن کشتی با قایق ها بی نتیجه بماند، تیم های نجات ممکن است مجبور شوند برخی از کانتینرهای کشتی را بردارند تا بار آن سبک شود. امیدواریم نیازی به این کار نباشد. مصر به دلیل انسداد کانال روزانه ۱۴ میلیون دلار درآمد را از دست می دهد. 

اِوِر گیوِن متعلق به شرکت ژاپنی شوئی کیسن و تحت مدیریت شرکت تایوانی اِوِر گرین است.یوکیتو هیگاکی، رئیس شوئی کیسن، روز جمعه گفت: به نظر نمی رسد کشتی آسیب دیده باشد.کشتی حفره ای ندارد و آب وارد آن نمی شود. زمانی که شناور شد باید بتواند به حرکت خود ادامه دهد.

حدود ۱۲ درصد تجارت جهانی از این کانال ۱۹۳ کیلومتری می گذرد، کانالی که دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می کند و کوتاه ترین مسیر میان آسیا و اروپاست.اگر کشتی ها بخواهند با دور زدن آفریقا مسیر اروپا آسیا را طی کنند دو هفته بیشتر وقت می برد.براساس داده های شرکت لوید برآورد می شود که این انسداد راه تردد ۹.۶ میلیارد دلار کالا را سد کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تنبل شادمان IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 0
    خخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 0
    یک زنگ بزنید به تمساح ها بیابند این کشتی شناور کنند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    یه کشتی را نمی تونید هل بدین اونور ؟! هه
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    مسیر انحرافی بکنن زودتر به نتیجه میرسن
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 0
    فکر نیکردم اینقدر تنگ باشه، البته میدونم که کشتی هم بزرگه ولی به هر حال در مقایسه با کشتیها باریک به نظر میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس