کد خبر 1197058
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
محدودیت های کرونایی جدید در اروپا ضربه سختی به صنعت نفت وارد کرد

موج سوم کرونا در اروپا و محدودیت های مسافرتی جدید در سراسر این قاره باعث شده است تا صنعت نفت و گاز جهانی به دلیل تقاضای کم بار دیگر دچار رکود شود.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، رکود سفر در اروپا و محدودیت های کرونایی جدید در سراسر این قاره تأثیر ناگهانی شدیدی روی صنعت نفت و گاز در سراسر جهان گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

به هم ریختگی قیمت‌ کالاها در بازار جهانی با بسته شدن کانال سوئز

سهام شرکت‌های هواپیمایی اروپا طی این هفته سقوط کرد چرا که آلمان، فرانسه و ایتالیا محدودیت های جدید کرونایی را که باید پس از عید پاک نیز اجرا شود را اعلام کردند.

همچنین سفرها در تعطیلات حداقل تا ماه مه در چندین کشور از جمله انگلیس محدود شده است. این کشور افرادی را که سفرهای غیرضروری انجام می دهند به دلیل نقض محدودیت های کرونایی ۵۰۰۰ پوند (۶۹۰۰ دلار) جریمه می کند.

سوفی گریفیتس، یک تحلیلگر بازار در شرکت اواندا Oanda توضیح داد که بدون پایان این محدودیت های "غیرقانونی"، صعود سهام شرکت های هواپیمایی دشوار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سهام گروه "اِی آی جی"، مالک بریتیش ایرویز، طی این هفته ۴.۴ درصد افت داشت و شرکت بریتیش پترولیوم (بی پی) نیز ۳.۷ درصد از ارزش سهام خود را دست داد.

سهام شرکت خدمات مسافرتی TUI ۶.۱ درصد و سهام اپراتور سفر دریایی Carnival نیز ۵.۵ درصد با کاهش ارزش مواجه شدند.

موج سوم کرونا باعث شده صنعت نفت و گاز یک بار دیگر وارد رکود شود و تقاضای کم این بخش را به شدت تهدید کند.

معاملات آتی برنت تقریباً پنج درصد افت کرد و به ۶۱ دلار و ۴۱ سنت رسید.

با وجود چشم انداز مثبت قیمت های نفت برنت در سال ۲۰۲۱، چون قیمت ها در سه ماهه اول سال به طور مداوم در حال افزایش است، تغییر غیرمنتظره تقاضا در اروپا تهدیدی برای قیمت نفت طی چند ماه آینده محسوب می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس