درس زیست شناسی با سوالات مفهومی و ترکیبی خود در کنکور سراسری می تواند به یکی از چالش های داوطلبان کنکور تجربی تبدیل شود در عین حال که با توجه به ضریب بالایی که دارد برای دانش آموزانی که تسلط خوبی روی این درس دارند و درصد بالایی کسب می کنند میتواند تبدیل به یک فرصت شود. انتخاب کتاب کمک آموزشی مناسب برای درس زیست شناسی از دو جهت حائز اهمیت است. یکی اینکه شامل نکات مفهومی و ترکیب و نتایج مهم باشد و دیگر اینکه تست های مناسبی برای تمرین و تسلط داشته باشد. در این مقاله می خواهیم دو تا از منابع مهم کمک درسی زیست شناسی کنکوری را بررسی کنیم. توضیحات بیشتر درباره هر یک از این کتاب ها و سایر کتاب های کمک آموزشی مرتبط را می توانید در سایت چی بخونم بخوانید و از یک خرید اینترنتی مطمئن و آسان لذت ببرید.

1- زیست جامع دو جلدی خیلی سبز

جلد اول کتاب تست زیست شناسی جامع خیلی سبز شامل تست برای هر سه سال دبیرستان یعنی زیست دهم، یازدهم و دوازدهم است. تعداد تست های مربوط به هر فصل مناسب است و در انتهای جلد اول پاسخنامه ی کلیدی سوالات نیز برای بررسی سریع دانش آموزان قرار داده شده است. سوالاتی که از نکته ی مهم تری برخوردار هستند با علامتی مشخص شده است که این مسئله دانش آموزان را در داشتن ارزیابی مناسبی از خودشان یاری می دهد.

همان طور که می دانید برای موفقیت در آزمون سراسری باید در دوران آمادگی با تعداد زیادی تست خود را آماده کنید. سوالات کنکور سراسری را می توان از منابع مختلف پیدا کرد و با استفاده از آن ها خود را محک بزنید، اما سوالات تالیفی بسیار با اهمیت اند، زیرا در واقع این سوالات پیش بینی مولفان از روند آینده و سوالات آزمون سراسری بعدی هستند. به دلیل وجود سوالات تالیفی مناسب و استاندارد می توان کتاب زیست شناسی جامع کنکور تست خیلی سبز را از منابع بسیار مهم برای دانش آموزان به حساب آورد.

بررسی و مقایسه کتاب های زیست شناسی جامع خیلی سبز و میکرو طلایی گاج

همچنین باید به این نکته توجه کنید که زیاده روی در تست زنی شما را از مطالعه ی متن کتاب و درسنامه های استاندارد غافل نکند و هر دو این موارد را با هم در دوران آمادگی برای کنکور پیش ببرید. اشکال مربوط به تست هایی که یک تصویر را مورد پرسش قرار می دهند به صورت رنگی آورده شده اند، اما در کنکور سراسری استفاده از رنگ ها محدود است و شما نباید برای تحلیل اشکال به رنگ وابسته باشید.

جلد دوم زیست شناسی جامع کنکور تست خیلی سبز شامل پاسخنامه می باشد که در واقع مولف اعتقاد دارد که به علت کامل بودن پاسخنامه، خود پاسخنامه یک درسنامه محسوب می شود. اما بهتر است هیچ گاه از پاسخنامه ها به عنوان درسنامه ی دست اول استفاده نکنید، یعنی بعد از استفاده از یک درسنامه ی منسجم و کامل برای محک زدن اطلاعاتتان از تست های این کتاب استفاده کنید و سپس از پاسخنامه برای محکم کردن آموخته ها و مرور مطالب مهم می توانید استفاده کنید.

پاسخنامه واقعاً سعی شده به کامل ترین شکل ممکن آورده شود و مولف علاوه بر بررسی تمام گزینه ها نکات مهم را در قالب جداول آورده و دسته بندی کرده است و همانطور که پیش تر گفته شد برای جمع بندی و استحکام بخشیدن به دانسته ها می تواند بسیار مفید باشد. (براساس چاپ 99)

2- درسنامه های زیست کامل میکروطلایی گاج

در کتاب درسنامه های زیست کامل کنکور میکرو طلایی گاج متن درسنامه ساده و قابل فهم است و استفاده از شکل های زیاد به انتقال بهتر مفاهیم نیز کمک می کند. حجم درسنامه بسیار زیاد است. مخصوصا برای فصل هایی که مهم تر هستند و نکات بیشتری دارند (مانند فصل 2 پایه نهم). درسنامه بسیار کامل و جامع است و تمام نکات موجود در کتاب های پایه دهم ، پایه یازدهم و پایه دوازدهم را پوشش می دهد. تمام فعالیت ها و شکل های موجود در کتاب به دلیل ارزش علمی آن ها در سوالات امتحان های نهایی و کنکور به دقت بررسی شده و نکات مهم آن در کتاب ذکر شده است. در متن درسنامه نکات مختلفی ذکر شده است که با توجه به سوالات کنکور سراسری و امتحان های نهایی این نکات استخراج شده است.

بررسی و مقایسه کتاب های زیست شناسی جامع خیلی سبز و میکرو طلایی گاج

متن درسنامه همه نکات کتاب های درسی از ساده تا پیچیده را پوشش داده، بنابراین برای دانش آموزانی که در این درس ضعیف هستند، بسیار مناسب می باشد. این دانش آموزان باید با مطالعه ی کامل و دقیق درسنامه، بر همه نکات کتاب درسی تسلط پیدا کنند. هم چنین با مطالعه نکات ترکیبی می توانند از پس تست های سخت تر و ترکیبی برآیند و سپس با تست زدن از مبحث مطالعه شده سطح خودشان را در این درس ارتقا دهند. برای دانش آموزان قوی بالا بودن حجم مطالب ممکن است کمی خسته کننده و وقت گیر باشد، بنابراین این دانش آموزان باید درسنامه را به صورت انتخابی مطالعه کنند و بیشتر تمرکز خود را بر قسمت هایی که در آن ها ضعف دارند، یا نکات ترکیبی و شکل ها و نمودار ها بگذارند.

این درسنامه همه مطالب را به شکل کامل و عمیق بررسی کرده و از کوتاه گویی و اکتفا کردن به بیان نکته ی تستی خودداری کرده است. درسنامه دارای مطالب زاید مانند صحبت های مولف با دانش آموز در صفحه 11 می باشد اما این مقدار در مقایسه با حجم مطالب مفید کتاب قابل چشم پوشی است. از طرفی این متن ها می تواند از خستگی دانش آموز جلوگیری کند یا حداقل آن را کاهش دهد که نکته ی مثبتی می باشد. درسنامه فاقد هرگونه تست و سوال می باشد. با توجه به نکاتی که در بالا در مورد درسنامه کتاب درسنامه های زیست کامل کنکور میکرو طلایی گاج نوشته شد، منبعی کامل و کافی برای پاسخ گویی به انواع تست ها می باشد. (براساس چاپ 97)


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس