کد خبر 1196349
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲
مدرسه نمایه مدارس نمایه دانش آموز نمایه دانش آموزان نمایه کلاس درس نمایه کرونا مدرسه پسرانه

شیوع کرونا بسیاری از مشاغل را تحت تأثیر قرار داد و معلمان نیز مجبور به تدریس مجازی در این دوران شدند؛ خانم معلم نمونه تهرانی ارتباط عاطفی مجازی با بچه ها در تدریس مجازی را تجربه‌ای شیرین می‌داند.

به گزارش مشرق، برقراری ارتباط عاطفی با دانش آموزان را از الزامات تدریس خوب برای یک معلم می داند که این کار در دوره تدریس مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار مشکل است، البته خانم معلم از آن به عنوان تجربه شیرین دوران ۳۰ ساله کاری‌اش یاد می کند.

بیشتر بخوانید:

۸ توصیه مهم مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی

زمانی که از جذب یکی از دانش‌آموزانش به درس صحبت می کند شوق در صدایش موج می زند گویا از موفقیت فرزند خودش سخن می گوید.

* دانش آموزی که به درس بی علاقه شده بود حالا جزو فعال ترین‌های کلاس است

«یکی از دانش آموزانم در دوران کرونا علاقه اش را به درس خواندن از دست داده بود و مادرش که بسیار نگران بود با من صحبت کرد، به او گفتم فرزندش را به منزل ما بیاورد تا به صورت حضوری او را ببینم، پس از ملاقات حضوری که با او داشتم حالا او جزو دانش آموزان فعال کلاس من است».

بیشتر بخوانید:

دانش‌آموزان در عید چه خواهند کرد/ شاد، تلویزیون یا تکلیف‌های خانگی؟!

میترا نباتی معلم پایه ششم پسرانه در منطقه ۱۱ تهران این ارتباط صمیمی با دانش آموزان را راز موفقیتش می‌داند و از اهمیت مدیریت در کلاس و مهارت کنترل بچه ها صحبت می کند.

«کنترل کلاس مجازی به خصوص برای پسربچه ها بسیار دشوار است و این مسأله مهارت کنترل بچه‌ها را برای یک معلم ضروری می کند، من این کار را از طریق برقراری ارتباط صمیمی با دانش‌آموزان انجام دادم».

تجربه شیرین خانم معلم پس از ۳۰ سال سابقه تدریس

* روایت معلم نمونه از تدریس در دوره کرونا

«تدریس در دوره کرونا با قبل بسیار متفاوت است، قبلا با بازی‌های مختلف و انجام آزمایشات عملی می توانستیم درس را بهتر به دانش آموزان تفهیم کنیم به طور مثال درس ریاضی را با مکعب بازی و درس علوم را با انجام آزمایش به بچه ها تدریس می کردیم اما انجام این مسأله به صورت مجازی دشوار است که سعی می کنم همچنان روش بازی با بچه ها را ادامه دهم به این صورت که به آنها می گویم در خانه بازی های محلی را انجام داده و فیلم آن را ارسال کنند.

انجام کارهای گروهی را هم در دستور کارمان داریم به این صورت که برای هر یک از دروس گروه‌بندی انجام می‌دهیم و هر یک از دانش آموزان سرگروه یکی از گروه ها شده و فعالیت بچه ها را زیرنظر می گیرد، به این صورت هم شناخت استعدادهای بچه ها راحت تر انجام می شود و هم بچه ها با روحیه درس می خوانند.

برخی دروس را هم به صورت کنفرانس خود دانش آموزان به آن ها تدریس می کنم که این روش هم در یادگیری آن ها بسیار موثر است و سبب علاقه بچه ها به درس می شود».

صدای خانم معلم خوشحال به نظر می رسد و علت آن را هم رضایت دانش آموزان و والدینشان می‌داند، او تدریس مجازی را تجربه جدید سابقه کاری ۳۰ ساله اش می داند و از اینکه توانسته سختی های ابتدای کار را به شیرینی یادگیری بچه ها تبدیل کند، خدا را شاکر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس