در این مقاله به نقل از سایت تدریس خصوصی ایران مدرس www.IranModares.com در رابطه با نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی مجازی و همچنین چگونگی کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی آنلاین توضیح داده می شود.

در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا (کووید-‏‏19)‏ به نسبت تدریس حضوری و تدریس در منزل، استفاده از کلاس های مجازی و تدریس خصوصی آنلاین و اینترنتی بسیار با استقبال بیشتری مواجه شده است. بسته به نوع کروناویروس، روش‌های انتقال آن متفاوت است. در برخی از موارد روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوانزا از طریق سرفه و عطسه است. بنابراین بسیار خوب است که از کلاس های خصوصی آنلاین و اینترنتی استفاده شود. برای بسیاری از مدرسین و اساتید تدریس خصوصی که در زمینه آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی، زیست و یا دروس دیگر به صورت حضوری فعالیت داشته اند، در حال حاضر این سوال مطرح است که چگونه تدریس خصوصی آنلاین و مجازی داشته باشیم.

واضح است که در حال حاضر استفاده از کلاس های آنلاین از حالت اختیاری خارج شده است و به یک الزام تبدیل شده است. شاید بتوان گفت شیوع کرونا باعث شده است جهشی در حرکت به سمت استفاده از کلاس های آنلاین اتفاق بیفتد و بسیاری از اساتید که شاید هیچ وقت از این روش استفاده نمی کردند در حال حاضر به صورت اجبار این روش را هم مد نظر قرار داده اند. البته باید توجه کنیم که کلاس های آنلاین و اینترنتی مزیت های بسیار زیادی دارد و باعث شده است هم شاگرد و هم استاد محدودیت زمانی و مکانی بسیار کمتری برای آموزش و تدریس داشته باشند.

اساتید با برگزاری کلاس آنلاین می توانند از کل جهان شاگرد جذب کنند و دانش آموزان و دانشجویان هم می توانند حتی شب امتحان کلاس رفع اشکال برگزار کنند.

چگونه تدریس مجازی کنیم و نحوه کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی آنلاین

چگونه تدریس مجازی و آنلاین داشته باشیم؟

برای اینکه تدریس آنلاین داشته باشید، به عنوان یک معلم خصوصی خوب و مجرب می توانید از اسکایپ، واتس آپ و یا سایت هایی مانند اسکای روم skyroom استفاده کنید. بسیاری از اساتید با استفاده از همین روش ها تدریس آنلاین را انجام می دهند. استفاده از نرم افزارهای Zoom، Cisco Webex Meetings، Adobe Connect، Schoology Learning و ... هم برای برگزاری کلاس های مجازی می تواند مفید باشد. در حال حاضر تدریس خصوصی آنلاین و اینترنتی با استقبال زیادی مواجه شده است. تدریس آنلاین مزایا و فواید بسیار زیادی دارد و هم برای اساتید و هم برای دانش آموزان و دانشجویان می تواند بسیار مفید باشد. ممکن است کلاس های مجازی و اینترنتی به اندازه کلاس های حضوری بازدهی نداشته باشد و یا برای دروس عملی قابل استفاده نباشد. اما در هر صورت، این کلاس ها برای دروس زیادی و برای یادگیری مکالمه زبان و کامپیوتر و ... بسیار مفید است.

کلاس های آنلاین محدودیت زمانی و مکانی را از بین برده است. بازارکار تدریس خصوصی اساتید از شهر محل سکونت خودشان به سراسر جهان گسترش یافته است. اساتیدی که در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس ثبت نام کرده اند و به صورت آنلاین کار تدریس خصوصی را انجام می دهند از کل ایران و از کشورهای دیگر هم شاگرد جذب می کنند.

یک راهکار خوب برای جذب شاگرد و شروع تدریس اینترنتی

برای اینکه تدریس آنلاین داشته باشید در مرحله اول باید به فکر جذب شاگرد باشید. راهکارهای مختلفی برای جذب شاگرد وجود دارد که به جرات می توان گفت بهترین یا یکی از بهترین راهکارهای موجود ثبت تبلیغات تدریس خصوصی در سایت ایران مدرس www.IranModares.com است. ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا سال 1400 بیش از 21000 مدرس ثبت نامی دارد. با درج تبلیغ در این سایت می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید. استفاده از شبکه های اجتماعی هم برای جذب شاگرد می تواند مفید باشد.

چگونه تدریس مجازی کنیم و نحوه کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی آنلاین

یک نکته بسیار مهم برای کسب درآمد بالا از تدریس مجازی

اگر شما به تدریس و آموزش علاقه داشته باشید و دروس تدریسی خودتان را به گونه ای انتخاب کنید که مورد علاقه شما باشد مطمئن باشید بسیار موفق خواهید شد و به درآمدهای بالا خواهید رسید. متاسفانه ما برای موفقیت در هر کاری به دنبال تکنیک و میان بر هستیم و اصول مهم را در نظر نمی گیریم. موفق ترین افراد در هر کاری عاشق کار خودشان هستند. به عنوان مثال اگر شما از تدریس خصوصی زیست شناسی لذت می برید و به زیست علاقه دارید شاگردهای شما هم علاقه مند می شوند و هر روز موفق تر از قبل خواهید بود. کسب درآمد از طریق تدریس خصوصی کار بسیار راحتی است در صورتیکه این اصول اولیه را رعایت کنید. تلاش کنید بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و هر روز بهتر شوید.

مطالعه کنیدچرا تدریس خصوصی آنلاین آینده آموزش است؟

مقایسه قیمت تدریس خصوصی آنلاین با کلاس حضوری

به صورت کلی نرخ و قیمت کلاس های تدریس خصوصی که به صورت آنلاین برگزار می شود به نسبت کلاس های حضوری کمتر است. کلاس های آنلاین مزیت های بسیار زیادی دارد و یکی از مزیت های این کلاس ها این است که به نسبت کلاس های تدریس خصوصی در منزل نرخ کمتری دارد. کلاس های آنلاین از اساتید وقت کمتری می گیرد و معلم های خصوصی وقتی به صورت مجازی تدریس می کنند لازم نیست مدت زمان زیادی را در مسیر رسیدن به کلاس های خودشان از دست بدهند. در شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و .... معضل ترافیک بسیار جدی است و اساتید و مدرسین تدریس خصوصی برای برگزاری کلاس های حضوری باید زمان زیادی را در نظر بگیرند. بنابراین، وقتی کلاس به صورت اینترنتی برگزار می شود مسلما نرخ را ارزانتر در نظر می گیرند.

در ایام کرونایی داشتن معلم آنلاین مناسب تر است

فرق نمی کند که می خواهید معلم خصوصی ریاضی داشته باشید یا مثلا مبحث اوربیتال را با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی شیمی یاد بگیرید، در هر صورت، در ایام کرونایی استفاده از کلاس های آنلاین مناسب تر می باشد. با استفاده از این کلاس ها تماس ها به حداقل رسیده و سلامتی شاگرد و معلم تضمین می شود. البته حتی اگر کرونا شیوع پیدا نمی کرد هم باز به دلایل بهداشتی می توان گفت که کلاس های خصوصی اینترنتی ارجحیت دارد. اما در هر صورت، در شرایط کنونی اکثر اساتید و شاگردها خودشان هم ترجیح می دهند از کلاس های مجازی استفاده کنند و سلامت افراد در اولویت اول قرار دارد.

چگونه تدریس مجازی کنیم و نحوه کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی آنلاین

چگونگی استفاده بهینه از کلاس خصوصی آنلاین (ویژه شاگرد)

برای اینکه کلاس خصوصی آنلاین برای شما بازدهی خوبی داشته باشد باید سعی کنید در مرحله اول از یک اینترنت با سرعت مناسب استفاده نمائید. در ضمن، لپ تاپ یا کامپیوتر خودتان را در اتاقی قرار دهید که آرامش و سکوت کافی را داشته باشد. برای استفاده بهینه از کلاس های آنلاین باید کلاس های شما با تمرکز بالا برگزار شود. در فاصله زمانی کلاس ها درس بخوانید تا خود کلاس ها هم برای شما مفید باشد.

نرم افزارهایی برای امکان تدریس آنلاین

نرم‌افزارهایی وجود دارند که امکان تدریس آنلاین یا مدرسه آنلاین یا همان کلاس‌های مجازی را فراهم می‌کنند. برخی از این نرم‌افزارها رایگان و برخی دیگر مستلزم پرداخت هزینه هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها تدریس یک درس را طراحی کرد. هرچند استفاده از برخی از این نرم‌افزارها نیازمند سطح بالاتری از دانش و شایستگی‌های دیجیتال است. از محیط‌هایی که امکان تدریس آنلاین را فراهم می‌کنند می‌توان به نرم‌افزار مودل ( Moodle ) و Edmodo اشاره کرد که مودل به زبان فارسی نیز قابل‌دسترسی است.

برای استفاده از امکانات این محیط‌ها « فرادرس »  آموزش‌هایی را تهیه کرده است که با جستجو در اینترنت قابل‌دسترسی هستند. اما پیشنهاد می‌شود که از محیط‌هایی استفاده شود که به زبان فارسی تهیه شده‌اند. لازم به ذکر است محیط ‌های مدرسه آنلاین یا کلاس‌های مجازی نیز به زبان فارسی در کشور ما طراحی شده است که در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است که https://www.skyroom.online/ یکی از این موارد است. ضمناً https://www.adobeconnect.ir/ نیز می‌تواند توسط همکاران برای ارائه کلاس ‌های مجازی به کار رود. (منبع: تسنیم)

بهترین های نرم افزار کلاس مجازی برای آموزش خصوصی آنلاین

Newrow Newrow Smart در لیست بهترین نرم افزار دوره های مجازی برای آموزش آنلاین است که در وبلاگ Newrow منتشر شده است. Vedamo ودامو یک سیستم عامل کلاس انلاین و سیستم مدیریت یادگیری است که برای تدریس آنلاین ساخته شده است. BigBlueButton یکی از اولین ورودی های بازار نرم افزار کلاس مجازی بود. این پروژه از سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک پروژه منبع باز در دسترس قرار گرفت! از نرم افزارهای دیگر می توان به این موارد اشاره کرد: LearnCube، Electa Live، Adobe Connect، کلاس انلاین WizIQ. برای جذب شاگرد به سایت تدریس خصوصی ایران مدرس https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php (معلم خصوصی آنلاین و حضوری در تمام زمینه ها) مراجعه نمائید. از سایت های خارجی مشابه در زمینه تدریس آنلاین می توان به www.tutor.com، tutorme.com، skooli.com و ... اشاره کرد.

در زمینه کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی آنلاین و مجازی پیشنهاد می شود این مقاله را هم از سایت ایران مدرس مطالعه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس