کد خبر 1195640
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
وصول مالیات از خانه‌های خالی در مرداد۱۴۰۰/ زنگ مالیات ستانی برای تثبیت بازار مسکن به صدا درآمد

بر اساس اعلام سازمان مالیاتی، نخستین مالیاتی که از خانه‌های خالی دریافت می‌شود در تاریخ مرداد ۱۴۰۰ و به اندازه نصف ارزش اجاره ماهانه آن خواهد بود.

به گزارش مشرق، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سال گذشته تحت راهبرد کلی وصول و هوشمند سازی نظام مالیاتی مجموعه اقداماتی را انجام دادیم که منجر به وصول بیش از 100 درصد کل درآمدهای مالیاتی مصوب کشور شد.
وی اضافه کرد: بسترهای لازم برای جمع شدن همه اطلاعات کشور در سازمان امور مالیاتی در حال فراهم شدن است امیدواریم امسال نسخه اول پایانه فروشگاهی سامانه مودیان را که همه فروشگاه‌ها و کسب و کارها و عوامل اقتصادی کشور را به سازمان امور مالیاتی وصل می‌کند، عملیاتی کنیم. این مسئله موجب حداکثر شدن شفافیت اقتصادی و حداقل شدن فرارهای مالیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید

قانونی که می‌تواند از فاصله طبقاتی بکاهد

اخذ مالیات خانه‌های خالی از خانوارها کلید خورد


پارسا گفت: در این صورت رقابت بین تولید کننده شناسنامه دار بیشتر می‌شود. مبنای اصلی اخذ مالیات، تولید واقعی است. مبارزه با فرار مالیاتی خط قرمز ماست میزان فرارهای مالیاتی در سال 99 حدود 45 هزار میلیارد تومان است. تمرکز بر تراکنش‌های بانکی 40 هزار نفری که بیشترین گردش حساب بالای 5 میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار دادیم.


رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه با مالیات ستانی تولید و تولید کننده واقعی باید حمایت شوند، افزود: سعی می‌کنیم بخشودگی درآمدهای مالیاتی را با ظرفیت‌های قانون فعلی تقویت کنیم. به دنبال اختیار قانونی عملیات اجرایی افرادی هستیم که مالیات‌های خود را نمی‌دهند. یک وجه مالیات حمایت از تولید و وجه دیگر آن تامین منابع دولت بوده و هیچ جامعه‌ای به سمت عدالت نمی‌رود، مگر نظام مالیاتی کارا و مؤثری داشته باشد.

مردم کشور ما با موضوع مالیات مشکلی ندارند، اما نقش متناسب با درآمد و ثروت واقعی را نمی‌دانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    5 0
    این قوانین فقط برای مردم عادی اجرا میشود که مثلاً یک خانه خالی سی متری در جنوب شهر دارند، ولی قول میدهم ثروتمندان و خانه های شمال شهرشان از زیر این قانون در میروند. در همه چیز همینه. مگر در بحث فرارهای مالیاتی نمیبینید؟
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    4 1
    گدا بازی رو بذارین کنار. .. فکرتون تو جیب ملت نباشه
  • علی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    1 0
    مابه التفاوت ارز نیمایی وارز سنا بعنوان مالیات از کلیه صنوف مالیات اخذشود چون بعضی مصالح ساختمانی ارزبر هستند ودولتها همیشه نرخ ارز را به ضرر مردم دست کاری می کنند
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    2 0
    مالیات بر عایدی از همه به نسبت دریافت بشه من حاضرم تمام حسابهامو بررسی کنند به شرطی که برای همه انجام بشه
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    10 0
    این قانون جواب نمیده تازه صاحب خونه ها همان مقدار مالیات رو بیشترشو میکشن روی قیمت خونه...بهترین راه حل اینه هر نفر یک خونه بیشتر نداشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس