عراق| درخواست امنیتی مقتدی صدر و استقبال مصطفی الکاظمی از آن

الکاظمی از ابتدای قبول مسئولیت تا کنون، سفرهای دیپلماتیک بسیاری را به مقصد کشورهای منطقه و فراتر از آن انجام داده است که بارها توسط احزاب سیاسی و گروه‌های مقاومت عراقی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «عبدالله دوم» پادشاه اردن، اواخر ماه مارس میلادی با هدف برگزاری اجلاسیه سه جانبه و به دعوت رسمی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر موقت عراق به بغداد سفر خواهند کرد.

به گفته منبع فوق، قرار است این اجلاسیه برای ایجاد یک محور سیاسی مستقل در منطقه، پیرامون موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی برگزار شود و در آن بر روی پروژه پیشنهادی "شرق جدید" که پیش‌تر الکاظمی در امان مطرح کرده بود بحث و تبادل نظر شود.

این درحالی است که الکاظمی به عنوان نخست وزیر موقت عراق، وظیفه اصلی دولت موقت خود که برگزاری انتخاب است را به تعویق انداخته و از اجرای مصوبه تاریخی پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی و همپیمانانش سر باز زده است. در همین راستا، چندی پیش نیز جمعی از نمایندگان پارلمان عراق برای مقابله با وقت‌کُشی الکاظمی در برگزاری انتخابات و تحویل جایگاه نخست وزیری، موضوع انحلال پارلمان را مطرح کرده‌اند.

الکاظمی از ابتدای قبول مسئولیت تا کنون، سفرهای دیپلماتیک بسیاری را به مقصد کشورهای منطقه و فراتر از آن انجام داده است که بارها توسط احزاب سیاسی و گروه‌های مقاومت عراقی مورد انتقاد قرار گرفته است.

همچنین همزمانی اجلاسیه الکاظمی با دو کشور نزدیک به رژیم اسرائیل در بازه زمانی پروژه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با صهیونیست‌ها مساله‌ای است که مورد توجه ناظران سیاسی قرار گرفته است.

گفتنی است، اولین دور از اجلاسیه سه جانبه عراق ــ اردن ــ مصر، اواخر آگوست 2020 در امان پایتخت اردن برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    بايد به اين بى حيا رسماً اخطار داد كه اگه بخواد ائتلافى عليه محور مقاومت درست كنه ادبش كنيم
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    انتقادچیه بابا بندازیدش بیرون این یارو نفوذی آمریکااست دارد به خون شهدا ومردم عراق خیانت می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس