کد خبر 1194768
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
۳۰۰ کانکس اهدایی رهبر معظم انقلاب به سی سخت رسید

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ دستگاه کانکس اهدایی رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده سی سخت تحویل و از فردا بر اساس اولویت بندی صورت گرفته توزیع می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار حمید خرمدل اظهار داشت: ارزش ریالی هر دستگاه کانکس اهدایی به مردم زلزله زده بیش از  ۱۰۰ میلیون تومان است که به دست مهندسان سپاه طراحی و تولید شده است.

وی افزود:  طراحی کم نظیر این کانکس ها، کار را برای حمل و نصب خیلی راحت کرده است و در ۲۰ دقیقه نصب می‌شود.

 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به سرمای شدید و کمبود وسایل گرمایشی استفاده از کانکس برای مردم زلزله زده سی سخت ضروری است.

سردار خرمدل عنوان کرد:پیش از این ۱۰۰ کانکس از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به زلزله زدگان سی سخت اهدا شده بود.

وی ابراز داشت: بزودی هدیه‌های نقدی  و کمک‌های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان بین زلزله زدگان شهرستان دنا توزیع می‌شود.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد.تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    3 1
    عشق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس