کد خبر 1194752
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
پیش‌بینی نفت 80 دلاری برای تابستان امسال

گلدمن ساچز پیش‌بینی کرده که با افزایش تقاضا در ماه‌های آینده قیمت نفت در تابستان به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، گلدمن ساچز پیش‌بینی کرده که قیمت نفت برنت به دلیل افزاییش تقاضا در تابستان امسال به بشکه‌ای ۸۰ دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش قیمت نفت قرار بود این هفته پس از نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضا در اروپا و نیز تقویت ارزش دلار ۹ درصد کاهش یابد اما قیمت‌های آتی نفت برنت در روز پنج‌شنبه ۷ درصد افت داشت.

قیمت نفت برنت در ۸ مارس به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه رسید که بیشترین قیمت از زمان آغاز پاندومی کووید ـ ۱۹ محسوب می‌شد. قیمت نفت برنت امروز به بشکه‌ای ۶۳.۴۷ دلار رسیده است.

علیرغم کاهشی که در بازار نفت دیده می‌شود اما همچنان گلدمن ساچز انتظار دارد که با متعادل شدن بازار در ماه‌های آینده قیمت افزایش یابد.

در این میان «وال‌استریت بانک» هم گفته است کاهش تقاضا در اتحادیه اروپا و نیز افزایش عرضه نفت از سوی ایران باعث تعادل در بازار نفت خواهد شد که در سه ماهه دوم سال ۷۵۰ هزار بشکه در روز تراز را مثبت می کن

بنابراین انتظار می‌رود که کشورهای موسوم به اوپک‌پلاس برای جبران این مسأله تصمیم جدید بگیرند.

گلدمن ساچز اعلام کرده است برآورد می‌کنیم که بازار نفت همچنان با کسری بزرگ ۲ و نیم میلیون بشکه در روز علیرغم صحبت‌هایی که درباره افزایش عرضه ۷۰۰ هزار بشکه نفت ایران هست، ‌وجود داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    0 0
    بخاطر زدن ارماکو میگن. اصلا امارهای خارجی قابل اعتماد نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس