طرح تازه اسرائیل برای آواره کردن ۱۵۰۰ فلسطینی از بیت المقدس

رسانه های عربی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی قصد دارد با نابود کردن بیش از ۱۰۰ خانه فلسطینیان در شهر اشغال شده بیت المقدس، حدود ۱۵۵۰ تن شامل ۸۰۰ کودک را آواره کند.

به گزارش مشرق از تارنمای میدل ایست مانیتور، شهرداری بیت المقدس اشغالی با لغو همه قراردادهای پیشین با ساکنان فلسطینی محله سیلوان در بخش شرقی این شهر و طرح این ادعا که این مکان در هزاران سال پیش به پادشاهان اسرائیل تعلق داشته، قصد دارد این ناحیه را به بوستان تبدیل کند.

شهرداری که پیش از این قول واگذار کردن زمین در محله های دیگر را به این فلسطینیان برای ساخت خانه های تازه داده بود، از این تصمیم عقب نشینی کرده است.

هزینه دعوای حقوقی و شکایت جامعه فلسطینی در اعتراض به این اقدام، بیش از ۵۰۰ هزار دلار رسیده است.

سازمان نظارت بر حقوق بشر اروپا و مدیترانه در بیانیه ای از احتمال تبدیل شدن عملیات گسترده صهیونیست ها برای نابودی و آواره سازی جمعیت فلسطینی به پاکسازی نژادی و جنایت جنگی، ابراز نگرانی کرده است.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سفارت کشورش را از تل آویو به این شهر انتقال داد، اما کمیسیون اروپا چندی پیش از کشورهای عضو خواست سفارت خود را از شهر اشغال‌شده قدس خارج سازند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس