کد خبر 1194523
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
روسیه برای مذاکره با شورای اروپا اعلام آمادگی کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با هندریک دامس رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا دیدار کرد و در جریان مذاکرات بر آمادگی مسکو برای گفت و گو با شورای اروپا تاکید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: لاوروف توجه دامس را به وضع نگران کننده روابط روسیه و شورای اروپا بویژه مجمع پارلمانی این شورا جلب کرد. 

 وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه برای گفت و گوهای برابر، سازنده و آزاد و بدون معیارهای دوگانه با اروپا آماده است تا نقش شورای اروپا به عنوان ابزار کلیدی وحدت کشورهای اروپایی مطابق بند اول منشور آن شورا احیا شود. 

 در جریان این دیدار، رویکردهای طرف روسی به مسائل منطقه ای دستور کار مجمع پارلمانی شورای اروپا تشریح شد و لاوروف محاصره آبی منطقه کریمه ازسوی اوکراین و مسدود شدن کانال آبرسانی به کریمه از این کشور را یک جرم انسانی خواند. 

روابط روسیه و شورای اروپا به خاطر زندانی شدن الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت روسیه پرتنش شده است و نماینده دائم روسیه در شورای اروپا نسبت به پیامدهای خروج کشورش از این شورا هشدار داد.

به گزارش ایرنا، ایوان سولتانوفسکی  نماینده دائم روسیه در شورای اروپا روز دوشنبه در گفت وگو  با روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا گفت: خروج روسیه از شورای اروپا منجر به خروج این کشور از حدود ۷۰ توافقنامه خواهد شد.

وی افزود: کنوانسیون حقوق بشر اروپا نیز از این امر استثنا نخواهد بود و روسیه از آن خارج خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکنون چندین بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    2 0
    الکسی بهونه است اخوی . روسیه داره پیشرفت میکنه بحاطر همین دنبال اینطور مساال میگردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس