کد خبر 1194510
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
شرکت در یک مراسم ۱۶ آبدانانی را به کرونا مبتلا کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۶ نفر از ساکنان یکی از روستاهای شهرستان آبدانان در پی شرکت در یک مراسم سالگرد به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش مشرق، جمیل صادقی فر افزود: یکی از اصلی ترین دلایل افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان های استان حضور و تجمع مردم بدون رعایت اصول فاصله‌گذاری در محافل شادی و عزاداری است.

وی ادامه داد: متاسفانه به نظر می رسد یکی از اصلی ترین دلایل افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان آبدانان در چند هفته اخیر، حضور گسترده مردم بدون رعایت اصول فاصله گذاری هوشمند و همچنین عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی به خصوص ماسک، در آیین های شادی و عزاداری است.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک از سوی مردم گفت: رعایت فاصله گذاری هوشمند، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم شرکت در تجمع ها، شستن دست ها و عدم خرید از فروشگاه ها و مراکزی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به مردم توصیه می شود.

 صادقی فر ابراز امیدواری کرد مردم ضمن عمل به توصیه های بهداشتی، از مسافرت به استان های مجاور که در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند، خودداری و از پذیرش مهمان از سایر نقاط کشور اجتناب کرده تا سلامت خود و مردم را به خطر نیندازند.

هم اکنون ۱۱ شهرستان استان ایلام در وضعیت زرد و شهرستان دهلران نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس