ظریف: انتظار نداشتم بایدن درباره برجام متفاوت از این رفتار کند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته رفتار دولت جدید آمریکا در خصوص برجام باعث غافلگیری او نشده و او انتظار این رفتار را داشته است.

به گزارش مشرق، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره ادامه سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران توسط دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته این مسئله مورد انتظار او بوده است.

ظریف در مصاحبه با مجله «پولیتیکو» این اظهارات را مطرح کرده است. او به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه آیا با توجه به دیداری که در گذشته با بایدن در کسوت نماینده مجلس سنا داشته رفتار این روزهای او باعث غافلگیری‌اش شده اینطور پاسخ داد: «نه انتظار داشتم او متفاوت از این رفتار کند.»

بیشتر بخوانید:

انتقاد ظریف از رفتار ریاکارانه جانسون درباره سلاح‌های هسته‌ای

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: «فکر می‌کنم آمریکا کماکان در حال انجام روند بررسی‌ها است، اما وقتی که آنها در حال انجام بررسی هستند نباید به گونه‌ای رفتار کنند که گویی سیاستشان را تغییر داده‌اند چون این کار را انجام نداده‌اند.»

دولت پیشین آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام اعلام کرد با در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری، ایران را به حضور بر سر میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر «توافقی بهتر» مجاب کند.

سیاست فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» به نتیجه مد نظر او منجر نشد و او در حالی انتخابات را به «جو بایدن» واگذار کرد که ایران درخواست‌های مکرر او برای گفت‌وگو را رد کرده بود.

بایدن بعد از آمدن به کاخ سفید با اذعان به اینکه فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده اعلام کرد مجدداً آمریکا را به توافق هسته‌ای با ایران برخواهد گرداند. او با وجود این از انجام اقدامات لازم برای محقق شدن این موضوع خودداری کرده و به همین دلیل تحلیلگران می‌گویند دولت بایدن عملاً در حال ادامه فشار حداکثری دوران ترامپ است. 

ظریف در مصاحبه با پولیتیکو تصریح کرد سیاست دولت بایدن تفاوتی با ترامپ ندارد. او گفت: «چیزی که شاهد آن هستیم سیاست آمریکا دقیقاً همان سیاست دولت ترامپ است. ما شاهد هیچ تغییری در سیاست‌ها نبوده‌ایم.»

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در نشستی مقابل کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت دولت بایدن تحریم‌ها را تا زمانی که ایران کاملاً به تعهداتش پایبند نشود برنخواهد داشت. او همچنین گفت که دولت بایدن با آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی موافقت نخواهد کرد.

ظریف از این مواضع بلینکن انتقاد کرد و تصریح کرد ادامه سیاست فشار حداکثری علیه ایران و جلوگیری از دسترسی تهران به منابعش جهت خریداری غذا و دارو معادل جنایت جنگی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    4 0
    شما که قبلا خلاف این کی گفتید؟! وزرای روحانی یکی از یکی بی کفایت تر!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    پس چرا8سال تمام کشور را گره زدید به بادیدن وابرقدرتهای شرق وغرب وابسته کردی!؟چرا باید کشور با این عظمت برای نجومیبگیری،آموزش ،آزمون وخطاهای مکرریک تعداد بی لیاقت باید باشد
  • حسن IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    نه تنها ظریف بلکه روحانی و همه اصلاح طلبها مثل روز براشون روشنه که هیچکدام قابل اعتماد نیستن ولی نمیخوان این واقعیتو قبول کنن و هی اصرار بر التماس دارن !!!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    4 0
    با چه رویی هنوز اسم «برجام» رو تلفظ میکنین؟! حرف «م» آخرش مسخره است.
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 0
      برنامه جامع اقدام مشترک نه، بخوانید برنامه جامع اقدام یکجانبه یا همان برجای
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    ای وای از این سیاست بی پدر و مادر . چیزی که اصلا مطابق دیانت نیست . یک روز بایدن را بزرگ می کنند یک روز می گویند او و ترامپ در سیاستهایشان فرقی با یکدیگر ندارند . در عین حال هم هرگز اعتراف نمی کنند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند . چون خودشان بزرگ شده سر سفره آمریکایی ها هستند . خدا کند زودتر خرداد1400 برسد .
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    4 0
    بیشتر التماس کن. یادته تو اون ویدیو دست بسته عین بچه ها نشسته بودی و التماس!! میکردی اژانس یه حرکتی بزنه تا بتونین تو انتخابات رای بیارین؟ واقعا مایه ی شرمساری ایرانی ها هستین.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    2 0
    ظریف مایکل رضائیان دوست من وشما در زندان است دعا کنید از زندان آزاد شود(((( گاندو را علیه من ساختن )))))
  • میثم IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    5 0
    دروغ و فرافکنی این دولت و کابینه اش روی سنگ پای قزوین را هم سفید کرده. آخر چرا دروغ به مردم می گوئید . مگر شما نگفته بودید بایدن با ترامپ فرق دارد. و می شود با او کنار آمد. چی شد که حالا می گوئید ما این رفتار را غافلگیری نمی دانیم. یک جو صداقت هم در شما دیده نمی شود.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    5 0
    آره جون خودت. تا حالا میگفتی بایدن رفیق 30 ساله جون جونیمه. حالا که محلت نذاشت این پیر کفتار 90 ساله خیلی ضایع شدی خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • DE ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    فکر می‌کنم آمریکا کماکان در حال انجام روند بررسی‌ها است!! نخیر، ظاهرا هنوز آدم نشدند اینها!
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    4 0
    تو که میگفتی اقای بایدن قطعا با ترامپ فرق داره و ۳۰ ساله باهاش رفیقی!!! جلل الخالق اینا رسما رد دادن، هر دو هفته یه بار حرف قبلی خودشون در مورد یه موضوع مشترک رو نقض میکنن!
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    4 0
    زارررررررررررررررررررررت
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    5 0
    برو خونت!
  • حامد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    12 0
    ای والا یک خودکار پرت میکردی سمتش......
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    6 0
    حد یقف این انتظار ها کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    5 0
    اسم برجام میاد عین ...ی که کیپ شده باشه باید دماغتو بگیری و فرار کنی . ای تففففففففففففففف تو برجام
  • محمدایوب IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    4 0
    بر گلابی کاران بی سواد.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    4 0
    خوشم میاد این ظریفچی همیشه رو آبه شناش حرف نداره یواشکی بگم ظریف جان شما مگر با کری قدم نزدی و بعدش هم گفتی به امریکا اعتماد نداشتالبته اگر داشتی بقیه ایران را هم اوانس می دادی خودت گفتی اوه چقدر سال است بایدن را می شناسی .........................................
  • شیردل IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    5 0
    بابا ول کنین این برجامو صبح تا شب شده حرفشان برجام .خوب اول میخواندین بعد امضا میکردین که الان شب و روز گریه برا برجامتان نمیکردین
  • علی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    5 0
    اره رفیق جون جونیت هم کلاه سرت گذاشت ظریف جون خوشم میاد نه دموکرات بهت محل میده نه جمهوری خواه حقته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس