اطلاعیه ستاد انتخابات| کدام مسئولان نمی‌توانند داوطلب انتخابات شورها شوند؟

در اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور، زمان و نحوه ثبت نام داوطلبین انتخابات اولین میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه مشخص شده اعلام شد.

به گزارش مشرق، در اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور، زمان و نحوه ثبت نام داوطلبین انتخابات اولین میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، « تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» اعلام شد.

متن کامل اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره (۱۱)

به آگاهی هممیهنان عزیز میرساند، ثبتنام از داوطلبان انتخابات اولین میاندورهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزههای انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، « تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه تاریخ ۰۸/فروردین/۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه تاریخ ۱۴/فروردین/۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) به عمل خواهد آمد. داوطلبان گرامی میتوانند جهت ثبت نام به سه روش زیر اقدام نمایند:

۱. ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبتنام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar)؛

۲. ثبت نام از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar)؛

۳. ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات کشور (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید ثبتنام.

مدارک الزامی جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی:
۱- اصل کارت ملی و تصویر آن.
۲- اصل شناسنامه عکسدار و تصویر کلیه صفحات آن . 
۳- یک قطعه عکس جدید ۴ × ۳ (ترجیحا با زمینه روشن) . 
۴- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل معتبر. 
۵- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی . 
۶- اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی.

نکات مهم:

اول: به استناد ماده ۲۸  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابشوندگان هنگام ثبتنام باید دارای شرایط زیر باشند:
۱- اعتقاد و التزام عملی به اسلام. 
۲- التزام عملی به  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
۳- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
۴- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه .
۵- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن . 
۶- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه . 
۷- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی ، شنوایی و گویایی . 
۸- حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام . 

تبصره ۱- داوطلبان نمایندگی اقلیتهای دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابتالعقیده باشند . 
تبصره ۳ ـ هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود. 

دوم: بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ ۱۲/۵/۱۳۹۰ به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد. 
سوم: به استناد ماده ۴۶  قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند، عدول از انصراف نیز پذیرفته نخواهد شد. 
چهارم: طبق مادهی (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱/۳/۷۴ و تبصرهی مادهی (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳/۹/۶۸ و قانون جامع حمایت از ایثارگران و جزء (۶) بند «ث» مادهی (۸۸) قانون برنامهی ششم، کلیهی جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقهی حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار میگردند.

پنجم: بر اساس ماده‌ی ۷  و ۸ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیتهای انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان موظفند حسابی را نزد یکی از بانکهای دارای مجوز بانک مرکزی تعیین و هنگام ثبت نام ارائه دهند. و شخصی را به عنوان نمایندهی مالی تعیین و به همراه مشخصات کامل وی در هنگام ثبت نام به وزارت کشور و یا فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه معرفی نمایند.

ششم: با موافقت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲، متولدین سال ۱۳۵۲ و قبل از آن از خدمت سربازی معاف می‌باشند. و به استناد تبصره ماده ۹ آئین‌نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۸/۱۱/۱۳۹۷ کلیه مشمولینی که تحت معافیت عفو رهبری قرار گرفته اند از ارائه کارت پایان خدمت سربازی معاف می باشند.   

در پایان یادآور می‌گردد؛ مدارک معتبر تحصیلی مدارکی هستند که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارک حوزوی باید به تایید مرکز مدیریت حوزه-های علمیه قم، مشهد و اصفهان رسیده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس