کد خبر 1193951
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
رئیس رژیم صهیونیستی خواستار اقدامات قاطعانه اروپا علیه ایران شد

رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات آلمانی در برلین از اروپا خواست موضع قاطع و سازش ناپذیری را علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران اتخاذ کنند.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "روون ریولین"، رئیس رژیم صهیونیستی در جریان سفر به آلمان و دیدار با "فرانک والتر اشتاین مایر"، همتای آلمانی خود خواستار اقدامات قاطعانه اروپا علیه ایران شد. اسرائیل درباره امنیت خود در سایه برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

تلاش رژیم صهیونیستی برای ارتقای سامانه گنبد آهنین

وی در دیدار با "اشتاین مایر" از اروپاییان خواست موضع قاطع و سازش ناپذیری را علیه برنامه های به زعم وی تسلیحات هسته‌ای ایران به کار گیرند.

"روون ریولین"، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اشتاین مایر مدعی شد که تهران در صف مقدم نیروهای افراطی قرار دارد که می خواهند ثبات در خاورمیانه را از تعادل خارج کنند.

وی تاکید کرد که خاورمیانه در آستانه یک نقطه عطف بالقوه در توازن قدرت منطقه‌ای قرار دارد.

رئیس رژیم صهیونیستی با ابراز خرسندی از توافق نامه های عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی در سال گذشته مدعی شد که روزنه های امیدی برای تقویت نیروهای میانه رو در منطقه شکل گرفته و در عین حال متحد شدن بیشتر در برابر تقویت قدرت هسته‌ای ایران را مهم دانست.

اشتاین مایر هم تاکید کرد که آلمان نگرانی های اسرائیل درمورد ایران و حزب الله لبنان را بسیار جدی می گیرد و در این هدف برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای با اسرائیل مشترک است.

وی همچنین از نگرانی آلمان درباره نقش منطقه‌ای ایران و برنامه های موشکی این کشور سخن گفت.

رئیس جمهور آلمان در بخش دیگری از سخنانش انتقاد شدیدی به سیاست های خاورمیانه‌ای آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ وارد کرده و گفت: به اعتقاد ما سیاست های آمریکا در سال های اخیر در رابطه با راه حل صلح برای خاورمیانه هیچ پیشرفتی نداشته و شاید البته باعث تشدید نگرانی ها بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش های دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن برای یافتن چنین راه حلی همراه با شرکای اروپایی به ثمر بنشیند.

رئیس جمهور و فرمانده ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته سفر خود به اروپا را آغاز کردند. این دو مقام اسرائیلی به آلمان، فرانسه و اتریش خواهند رفت تا از جمله درباره ایران و حزب‌الله لبنان با مقامات اروپایی گفت‌وگو کنند.

روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی با مقام‌های بلندپایه سیاسی آلمان، فرانسه و اتریش دیدار خواهد کرد. آویو کوچاوی، فرمانده ستاد ارتش اسرائیل علاوه بر دیدار با سیاستمداران ارشد کشورهای میزبان، با فرماندهان نظامی ارتش آلمان هم دیدار کرد.

کوچاوی به طور خاص قصد دارد درباره توافق برجام و احتمال بازگشت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به این توافق با همتایان اروپایی خود گفت‌وگو کند.

روون ریولین روز پنج شنبه به سرزمین‌های اشغالی باز خواهد گشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس