کد خبر 1193606
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: کسی به مطایبه می گفت ما نفسمون رو کُشتیم. اما توی تاریکی شلیک کردیم، صبح که پا شدیم، دیدیم به جای نفس امّاره، دخل نفس لوّامه (وجدان) رو در آوردیم! حالا حکایت آقای روحانی است که می گوید در مدیریت جنگ اقتصادی، سه تا گل زده و یک گل خورده است.

گل ها را به کدام دروازه زده اید؟ آمریکا یا دروازه مردم خودمان؟! شما که هیچ وقت باور نکردید آمریکا، دشمن است. او با تحریم های "فلج کننده"، دنبال ضربه زدن بود و شما می گفتید "اوباما بسیار مودب" است و "امضای کری تضمین است" و "آمریکا سر تعهدش می ایستد و کار غیر اخلاقی می کند".

آنها با تحریم های ویزا و آیسا و سیسادا و کاتسا و...، سرگرم دشمنی (گل زدن) بودند و شما پشت سر هم، برجام را حلوا حلوا می کردید. دولت بعدی، "فشار حداکثری را در دستور گذاشت و زیر تعهدش زد، اما شما باز هم تعهدات را یکطرفه اجرا می کردید.

سپس نوبت هم تیمی های اوباما شد تا با وجود انتقاد از سیاست ترامپ، مسیر دشمنی او را ادامه دهند؛ اما شما از تیم بایدن تمجید کردید و به مجلس و "مجمع" و منتقدان حمله کردید که چرا توقف تعهدات در برابر بدعهدی دشمن را مطالبه می کنند!

به مدت پنج سال و به شکل یکطرفه با FATF (ابزار نقطه زنی تحریمی آمریکا) همکاری کردید و 39 تعهد را به اجرا گذاشتید، اما تحریم ها شدت یافت و FATF حاضر نشد از فشارها بکاهد؛ چون اصلا اختیار چنین کاری را نداشت.

ناگهان دیدیم نهادها و شخصیت های ایرانی با بخشنامه ای عجیب، توسط بانک های خودمان تحریم شده اند و از آنها خواسته شده، تحریم های خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا را مراعات (اجرا) کنند! آقای روحانی و تیم ویژه اش، پشت سر هم مشغول گل زدن بودند!

اینها سویه خارجی بازی تیم روحانی است. اما سویه داخلی داستان و زمین زدن تولید اقتصاد ملی، بسی عمیق تر است. آقای روحانی در اوج "جنگ اقتصادی" دشمن، وزیر صمت خود را عزل کرد و برای پنج ماه، سکان صنعت و تجارت کشور را بی سکاندار گذاشت.

تیم او همین کار را در حوزه خارجی کردند، چنان که سفارت ایران در چین به مدت پنج ماه فاقد سفیر بود! به جای گسترش شرکای سیاسی و اقتصادی، هفت سال به امید تغییر بازی آمریکا و اروپایی نشستند که حالا آقای روحانی به تناسب سخنرانی اش، آنها را "حریف و دشمن" قلمداد می کند!

هفت سال نشستید تا حریف گلباران تان کند، شاید که نظرش برگشت و یک گل هم به دروازه خودش زد؟! مغز مخاطب از این همه هوش و ذکاوت هنگ می کند. اصلا چرا سه گُل؟ چرا تواضع می کنید؟ بگویید سی یا پنجاه گل زده و آقای گُل شده اید! اصلا از مسی و رونالدو جلو زده اید!

قبلا هم که به خاطر اجرای به تنهاییِ برجام، جام اخلاق را گرفته اید. کدام جام افتخار مانده که به آن دست نیافته باشید؟ اگر هم محبوبیت شما در نظرسنجی ها به زیر هفت درصد رسیده، دنده مردم نرم! مشکل از آنهاست که گُل زنی سرشان نمی شود. این، چیزی از ارزش های شما کم نمی کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یاسر IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    2 4
    داری گزارش میکنی ؟؟؟؟ یاد فردوسی پور افتادم
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
      8 0
      آقای روحانی ماجرای آن غضنفر در تیم ملی که قرار بود مارادونا را بگیرد شنیده ای!؟ به نظرم چند تا از مدافعان باید حسن آقا را مواظب باشند به خودمان گل های بیشتری نزند! مهاجم حریف ولِلِلش!!!!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    12 1
    پس روحانی از اونور بود گل ها رو اشتباهی زد..
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    10 0
    عالی
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    6 0
    حالا اینا رو بهش گفتی ، فکر کردی از رووو میره ؟؟؟ خیلی پُر رووتر از این حرفاست .
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    11 0
    کم مونده جیمی جامپ بشم بپرم تو زمین اون ریشهای نازش را غرق ماج کنم! روحانی سرور جو بایدنه هوهو!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس