کد خبر 1193208
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

تابحال با مشکلاتی نظیر کم بودن فشار آب در منازل یا محل کار خود روبرو بوده اید؟

امروزه به دلیل افزایش جمعیت و گسترش شهر نشینی، صنعت ساختمان سازی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. به این صورت که ساخت آپارتمان های چند طبقه مسکونی و اداری و برج سازی های متعدد بسیار رایج تر از قبل شده است. اما در این میان تامین آب شرب مصرفی با فشار مناسب برای ساکنین طبقات آخر از مشکلات به وجود آمده در این زمینه به حساب می آید. راه حل این مشکل استفاده از انواع تجهیزات صنعتی مرتبط با آبرسانی است. از جمله آن ها می توان به انواع خرید پمپ آب اشاره کرد.

پمپ های مناسب آبرسانی !


 

فروشگاه های بسیاری مربوط به خرید و فروش پمپ آب در بازار فعالیت می کنند. ولی به دلیل وجود تعدد مدل در خرید پمپ آب خانگی و پمپ سانتریفیوژ ، مشاهده و مقایسه انواع پمپ در فروشگاه امری غیر ممکن به نظر می آید. در مقابل سایت های فروشگاهی بسیاری وجود دارند که انواع این مدل ها را با مشخصات کامل و تصاویر واضح مشخص کرده اند. به همین خاطر از طریق خرید پمپ آب به صورت اینترنتی ، می توان به درستی پمپ آب مد نظر خود را از میان انبوه محصولات انتخاب کرد. شهر پمپ به عنوان جامع ترین فروشگاه اینترنتی خرید پمپ آب تمامی این محصولات را با توجه به برند و نوع آن ها دسته بندی کرده است.

اهمیت استفاده از پمپ های آبرسانی

انواع پمپ آب خانگی و پمپ سانتریفیوژ همانطور که در بالا ذکر شد، برای آبرسانی هرچه بهتر به تمامی واحد های یک آپارتمان کاربرد دارد. اما لزوم استفاده از آن ها وقتی پر رنگ تر می شود که بدانیم استفاده از این پمپ ها در سیستم های آبرسانی به افزایش فشار آب نیز کمک شایانی می کند. همچنین به دلیل تاثیر این پمپ ها روی فشار آب، از آن ها در سیستم های اطفا حریق نیز استفاده می شود. کاربردهای متنوع پمپ های آب باعث می شود که این تجهیزات در زمینه های دیگر نظیر ساختمان های اداری، موارد تجاری و صنعتی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پمپ های مناسب آبرسانی !

 نحوه انتخاب و خرید پمپ آب آبرسانی

ممکن است انتخاب و خرید پمپ آب از میان انبوه مدل های موجود در بازار امری دشوار به نظر برسد. در حالیکه با توجه به مواردی خاص می توان این انتخاب را تا حد زیادی ساده تر کرد. همچنین شما می توانید از خدمات مشاوره رایگان کاشناسان شهر پمپ نیز بهره مند شوید. نمونه هایی از موارد قابل توجه جهت خرید پمپ آب، به صورت فهرست وار در ادامه آورده شده است:

- متراژ ساختمان

- تعداد طبقات

- تعداد واحد های هر طبقه

- میزان مصرف آب تقریبی ساکنین

- تعداد شیر های آب قابل استفاده در کل آپارتمان

موارد بالا، اصلی ترین شاخص های مورد نیاز جهت انتخاب پمپی مناسب می باشد. با توجه به موارد بالا خلاصه ای از میزان توان پمپ آب با توجه به متراژ خانه در جدول زیر آورده شده است:

توان پمپ آب خانگی

تعداد طبقات ساختمان و متراژ

نیم اسب بخار

یک طبقه با حداکثر 150 متر مربع

یک اسب بخار بشقابی

2 طبقه،6 واحد 75 متر مربعی

یک اسب بخار دو پروانه

3 طبقه، 8 واحد 75 متر مربعی

یک و نیم اسب بخار دو پروانه

4 طبقه، 10 واحد 100 متر مربعی

علاوه بر موارد بالا، برای انتخاب صحیح آن ها باید به موارد دیگری نظیر هد، دبی و توان موتور مورد نیاز، محل مصرف، کاربرد آنها و سیال مورد پمپاژ جهت انتخاب جنس بدنه و پروانه، نیز توجه شود. به طور کلی جنس بدنه این پمپ ها از استیل و چدن است. نوع استیل آن به دلیل مقاومت بیشتر، دارای قیمت بالاتری هم می باشد. همچنین پروانه آن ها نیز در دو جنس باکالیت و برنجی موجود می باشد. باکالیت نوعی پلیمر فشرده شده محسوب می شود و مقرون به صرفه تر از جنس برنجی است.

انواع پمپ های آب برای آبرسانی

غالب پمپ ها با توجه به ویژگی های آب، قابلیت پمپاژ آن ها را دارند. اما همانطور که برای سیالات خاص، پمپ هایی خاص طراحی شده است، جهت موارد آبرسانی هم، پمپ هایی خاص ساخته شده اند. دو مورد از اصلی ترین این پمپ ها، پمپ آب خانگی و پمپ سانتریفیوژ می باشد. شهر پمپ با افتخار ارائه دهنده انواع پمپ آب خانگی و نیز پمپ سانتریفیوژ در برندهای مختلف خارجی و ایرانی می باشد.

این دو پمپ دارای ساز و کار کلی مشابهی جهت پمپاژ آب هستند. به این صورت که یک یا چند پروانه داخل محفظه ای قرار گرفته اند. وقتی سیالاتی رقیق وارد این پمپ می شوند، پره های موجود در آن از طریق انرژی جنبشی دریافت شده از الکتروموتور شروع به چرخیدن می کنند. این چرخش نهایتا منجر به ایجاد مکش و به حرکت درآمدن مایع داخل پمپ می شود. این عملیات به همراه نیروی گریز از مرکز و فشاری که تولید شده، مایع را به خارج از پمپ پرتاب می کند. محل خارج شدن مایع از این پمپ نیز،  چشمی موجود روی پروانه می باشد.

پمپ های مناسب آبرسانی !

تفاوت های پمپ آب خانگی و پمپ سانتریفیوژ

همانطور که در قسمت های پیشین توضیح داده شد، این پمپ ها دارای ساختمان یکسانی هستند. اما اینکه چرا در دو نوع مختلف طراحی و تولید می شوند، مربوط به تفاوت در مشخصات فنی آن هاست. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این تفاوت ها بپردازیم.

- انواع پمپ سانتریفیوژ دارای هد و دبی بالاتری نسبت به پمپ آب خانگی هستند.

- پمپ های آب خانگی دارای دهانه های تا 2 اینچ اما انواع سانتریفیوژ دارای دهانه های خروجی بزرگتری می باشند.

- پمپ آب خانگی دارای تنوع مدل بیشتری نسبت به پمپ سانتریفیوژ است. انواع بشقابی و جتی از جمله این مدل ها به شمار می آیند.

لوازم جانبی ضروری هنگام نصب و خرید پمپ آب

به صورت کلی در سیستم های آبرسانی ساختمان ها، از لوازم یدکی جهت بهبود عملکرد پمپ ها استفاده می شود. این امر، علاوه بر ایجاد فشار ثابت و تولید جریان یکنواخت در لوله های آب، به طول عمر بیشتر پمپ ها نیز کمک می کند. همینطور با کاهش تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ، از صدمات ناشی از این موضوع نیز جلوگیری به عمل می آورد. در ادامه فهرستی از تجهیزات لازم برای این منظور تهیه شده است:

- ست کنترل یا کلید اتوماتیک

- مخزن تحت فشار

- مانومتر یا گیج فشار

- پنج راهی

- منبع آب

- شناور یا فلوتر


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس