کد خبر 1192867
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام مرزوبوم روایتی از شجاعتِ فرهنگی و بصیرت شهید محمدامین رحمانی را منتشر کرد.

 شجاعت شهید رحمانی تنها در میدان رزم نبود، او در عرصه های فرهنگی و بصیرت افزایی هم شجاعانه و آگاهانه عمل می کرد. لذا اعتمادی که او به نیروهای تواب داشت، در نوع خود بینظیر بود. باید گفت در آن شرایطی که شناخت دوست از دشمن به آسانی میسر نبود، او شجاعت به خرج می داد و به نیروهای برگشته از ضد انقلاب اعتماد می کرد.

 نمونه ی آن مربوط به روستای رزاب بود. بعد از پاکسازی روستای رزاب(از توابع شهر سروآباد) در اثر برخورد قاطع شهید رحمانی با ضد انقلاب و رفتار مهربانانه با مردم، ۱۸ نفر از گروهک رزگاری خود را تسلیم شهید رحمانی کردند. او حاضر شد که این ۱۸ نفر را جهت محافظت از روستای خودشان تسلیح کند. تعدادی از فرماندهان و همرزمان به شدت مخالف این کار بودند. اما او استدلالش این بود که ما نیامده ایم که مردم را بکشیم، فردی که اظهار پشیمانی می کند، باید از او استقبال کنیم، به او اعتماد کنیم.

 او این ۱۸ نفر را تسلیح نمود و امنیت روستا را به آنها سپرد. این افراد که بعدا به عضویت سپاه پاسداران در آمدند. تعدادی از آنها شهید و تعدادی هم سال ها به انقلاب خدمت کردند. در اثر این رفتار شهید رحمانی تعدادی از اعضای گروهک کومله و دمکرات هم که در این روستا فعالیت می کردند، حاضر شدند سلاح بر زمین بگذارند و خود را تسلیم نمایند.

دستاورد اعتماد به ۱۸ ضدانقلاب‌ برای کشور

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    2 1
    شهید کچویی هم به یکی از همینها اعتماد کرد و نزدیک بود فاجعه درست بشه
  • DE ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    پس چرا الان به ضدانقلاب اعتماد نميشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس