کد خبر 1192649
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
هویت نظامی آمریکایی که در حمله به کنگره مشارکت داشت فاش شد

نظامی آمریکایی که در حمله و یورش مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره مشارکت داشته، یک سفیدپوست افراطی بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، مقام های قضایی و دادستان ها اعلام کردند که تیموتی هیل کوسانلی، نظامی آمریکایی که در یورش مرگبار طرفداران افراطی دونالد ترامپ به کنگره مشارکت داشته، یک سفیدپوست افراطی بوده که زمانی که در یک پایگاه دریایی در نیوجرسی خدمت می کرده، اظهارات نژادپرستانه‌ای را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید:

هزینه ۵۲۱ میلیون دلاری ماموریت گارد ملی در کنگره آمریکا

بر اساس این گزارش، تیموتی هیل کوسانلی پیش از این به عنوان پیمانکار امنیتی در یک پایگاه دریایی در ایالت نیوجرسی خدمت می کرده است. وی در جریان حمله طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در ماه ژانویه بازداشت شد.

مقام های قضایی پس از مصاحبه با ۴۴ نفر از همکاران وی به این نتیجه رسیده‌اند که او یک سفیدپوست افراطی نژادپرست بوده است.

وی بارها از اقدامات آدولف هیتلر علیه یهودیان نیز حمایت کرده و گفته است که "هیتلر باید کارش را به طور کامل انجام می داد."

این نظامی آمریکایی همچنین اظهارات تندی علیه یهودیان، اقلیت های قومی و دینی و زنان بیان کرده است.

مقام های اطلاعاتی آمریکا تاکنون دست داشتن چند گروه راستگرای افراطی در حمله به ساختمان کنگره را شناسایی کرده‌اند.

مقابله با افراط گرایی در بین اعضای ارتش آمریکا مدت زمان زیادی بود که در برنامه های پنتاگون قرار داشت ولی حمله ۶ ژانویه طرفداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره موجب شد تا این مساله به اولویت اصلی پنتاگون تبدیل شود.

جان کربی سخنگوی پنتاگون پیش از این اعلام کرده است که مقام های ارشد پنتاگون قرار است طی ۶۰ روز آینده مذاکرات لازم درباره مقابله با افراط گرایی در بین نیروهای نظامی را انجام دهند. جزئیات بیشتری درباره این طرح اعلام خواهد شد.

حداقل ۲۷ نفر از ۱۴۰ نفری که در جریان حمله مرگبار به کنگره آمریکا متهم شده‌اند، سابقه فعالیت در ارتش آمریکا را داشته‌اند.

درصد بالای نظامیان مشارکت کننده در این حمله نگرانی های زیادی را درباره گسترش روحیه های افراط گرایانه در بین اعضای ارتش آمریکا به وجود آورده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس