انتخابات شوراها

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به آغاز فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور گفت: حل مشکلات اقشار محروم و نگاه ویژه به حاشیه‌نشین‌های شهری باید در مصوبات شوراها نمایان باشد.

به گزارش مشرق، حسین بامیری، عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما، با تاکید بر نقش شوراها در پیشگیری از بروز فقر و رفع مشکلات اقشار مختلف جامعه افزود: شوراها قانونگذاران محلی هستند که از سوی مردم انتخاب می‌شوند و مجموع مصوبات آنها به مثابه وضع قوانین از نوع محلی است.

وی ادامه داد: شرح وظایف شوراها بر گرفته از اصول مترقی قانون اساسی است و اگر مردم به خوبی در این عرصه گزینش و انتخاب کنند، قطع یقین افراد منتخب هم می‌توانند از اقشار مختلف جامعه از جمله خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گره‌گشایی کنند.

بامیری تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستاها به عنوان پارلمان شهری می‌توانند مطابق ظرفیت‌های قانونی رویکرد مصوبات خود را بر بهبود معیشت اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دهند و موجب حل مسائل در حوزه اختیارات خود و پیشگیری از فقر شوند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه فلسفه شکل‌گیری شوراها رفع مشکلات جوامع در سطح شورهای شهر و روستاها و جلوگیری از بروز مشکلات است، اظهار کرد: تصمیم گیری‌های صفر تا صد در حوزه مدیریت شهری و مدیریت روستایی، متناسب با قانون اساسی طبق مقتضیات زمانی و مکانی برعهده شوراهای شهر است که تا حد زیادی بر زندگی و معیشت مردم موثر است.

وی تاکید کرد: شوراها به خوبی می‌توانند از طرفیت‌های قانونی برای پوشش توقع و انتظار جامعه بهره‌ گیرند و اعضای شوراهای شهر در سراسر کشور ما ارتباطی مردم با مسئولان هستند و از یک منظر هم پل ارتباطی مسئولین با مردم هستند. یک حلقه وصل هستند با شرح وظایفی که متوجه آنهاست که بتوانند مطالبات مشروع و واقعی مردم را به گوش مسئولین برسانند.

بامیری تاکید کرد: در مجموعه قوانین هم شرح وظایف و ماموریت‌های متنوع و متعددی متوجه شورای اسلامی شهر و روستا شده و دولتمردان هم انتظاراتی از آنها دارند که با رویکرد همراهی و هم‌افزایی می‌توانند نابسامانی‌های موجود در مناطق شهری و روستایی را رفع و به سرانجام مطلوب برسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس