کد خبر 1192387
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

 در این روزهای کرونایی ساخت فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت به شمار می آید که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. شما قبل از طراحی فروشگاه اینترنتی، باید شناخت کافی نسبت به فوت و فن ها و چالش های آن داشته باشید در غیر اینصورت بسیار سریع با شکست مواجه خواهید شد زیرا که رقبای شما در این حوزه بسیار زیاد شده اند.  در این مقاله به چالش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی اشاره می کنیم.

درآمد خود را با ساخت فروشگاه اینترنتی افزایش دهید

اولین چالش: انتخاب یک یا چند محصول برای فروش اینترنتی

در صورتی که در حال حاضر یک فروشگاه فیزیکی دارید که تکلیف مشخص است. در غیر اینصورت باید محصول یا محصولاتی را برای فروش اینترنتی انتخاب کنید که ملاک های زیر را داشته باشد:

· شرایط نگهداری خاصی نداشته باشد

· شناخت کافی در رابطه با محصول وجود داشته باشد

· بسته بندی و ارسال محصول کم دردسر باشد

· علاقه شخصی شما باشد

دومین چالش: انتخاب بازار هدف

پس از انتخاب محصول، لازم است تعیین کنید که چه افرادی می توانند مشتری محصول شما باشند. اگر محصولی را انتخاب کرده اید که مورد علاقه تمام افراد جامعه باشد، بدون شک به مشکل خواهید خورد.

پس از انتخاب محصول، برای انتخاب بازار هدف لازم است به این سوالات جواب بدهید:

· محصول شما برای کدام گروه سنی مناسب است؟

· بیشتر خانم ها این محصول را می‌پسندند یا آقایان؟

· افرادی که محصول شما برای آن‌ها مفید است، ساکنان چه منطقه یا شهری هستند؟

· میانگین سطح درآمد مشتریان شما چقدر است؟

· بزرگ‌ترین دغدغه، مسئله یا چالش مشتریانی که به شما مراجعه می‌کنند چیست؟ شما چه راهکار یا راه حلی برای مشکل آن‌ها سراغ دارید؟

· مشتریان با خرید محصول شما در پی رسیدن به چه هدف یا اهدافی هستند؟

· مشتریان چرا باید از شما خرید کنند؟

در صورتی که پاسخ واضح و مشخصی برای هر کدام از سوالات بالا پیدا کرده باشید، می توانید شرایط و امکانات خاصی را در ساخت فروشگاه اینترنتی خود برای مشتریان لحاظ کنید تا تبدیل به وجه تمایز وب سایت شما در مقایسه با رقبا باشد. به عنوان مثال اگر محصول شما مکمل غذایی باشد، می توانید در وب سایت خود به مشتریان برنامه غذایی رایگان ارائه دهید.

سومین چالش: انتخاب بهترین روش برای ساخت فروشگاه اینترنتی

 به صورت کلی برای طراحی فروشگاه اینترنتی 2 راهکار وجود دارد. یکی استفاده از کدنویسی و دیگری استفاده از ابزارهای آماده مانند وردپرس، جوملا و غیره.

تصور کنید که شما صاحب دو مغازه لوکس در صنعت پوشاک هستید. در یک مغازه یک فروشنده حرفه ای و در مغازه دیگر یک فروشنده تازه کار را استخدام می کنید. در صورتی که تمام شرایط را یکسان در نظر بگیریم، مطمعنا می دانیم که مغازه با فروشنده حرفه ای، سود بیشتری را برای ما به همراه دارد. این مساله در طراحی سایت نیز صادق است. با استفاده از وردپرس نیز می توانیم یک فروشگاه اینترنتی زیبا راه اندازی کنیم. اما آیا این وب سایت توانایی لازم برای جذب مشتری را به همراه دارد؟ شاید باید از خودتان بپرسید گه چرا  تمام فروشگاه های اینترنتی معروف و پرسود با استفاده از کدنویسی پیاده سازی شده اند و هیچکدام از آنها وردپرسی نیستند.

در صورتی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود از کدنویسی استفاده کنید، می توانید با این روش ها مشتریان بیشتری را به سایت خود جذب کنید:

· شارژ کیف پول زمان ثبت نام در سایت

· شارژ کیف پول زمان معرفی یک دوست به سایت

· شارژ کیف پول زمان خرید

· شارژ کیف پول زمان خرید دوستان کاربر

· راه اندازی گردونه شانس برای اهدای جوایز گوناگون مانند کالا، کد تخفیف، امتیاز و ...

· امتیاز گیری بر اساس میزان خرید

· تبدیل امتیازهای کاربران به شارژ کیف پول

· و هزاران راهکار دیگر که اصطلاحا به آنها بازی سازی یا gamification گفته می شود

درآمد خود را با ساخت فروشگاه اینترنتی افزایش دهید

ما در وبنوتک برای ساخت فروشگاه اینترنتی از تکنولوژی ASP.Net و زبان قدرتمند سی شارپ استفاده می کند.

چهارمین چالش: انتخاب هاست و دامنه مناسب

برای راه اندازی هر نوع وب سایت به دو مقوله هاست و دامنه نیاز دارید.

 منظور از دامنه همان آدرس اینترنتی سایت یا نام وب سایت است که از دو بخش نام دامنه و پسوند (مثل دات کام) تشکیل می‌شود. برای انتخاب دامنه باید به نکات زیر دقت کنید:

· اسمی را انتخاب کنید که شیوه نگارش خاصی نداشته باشد. به عنوان مثال اردیبهشت را تنها به یک صورت میتوان نوشت اما فوزیه را به روش های مختلف میتوان نوشت و اسم مناسبی نیست.

· اسمی را انتخاب کنید که کوتاه باشد

· سعی کنید از خط تیره و پسوند و پیشوند در اسم دامنه استفاده نکنید

منظور از هاست، فضایی است که فروشگاه اینترنتی شما در آن قرار می گیرد و فایل ها، تصاویر و فیلم های سایت شما در آنجا ذخیره می شود. درست مانند فلش مموری.

برای خرید هاست باید تا آنجایی که می توانید از شرکتی هاست را خریداری کنید، که پشتیبانی خوبی داشته باشد. سعی کنید فریب هاست های ارزان قیمت را نخورید. فراموش نکنید که کیفیت هاست بر روی سرعت سایت تاثیر به سزایی می گذارد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس