نویسنده کتاب مزرعه حیوانات

نویسنده کتاب مزرعه حیوانات، اریک آرتور بلر با نام مستعار جرج اورول است. جورج اورول نویسنده، روزنامه نگار و شاعر انگلیسی زبان است که دو رمان او، مزرعه حیوانات و 1984، جزو پرفروش‌ترین رمان‌ها قرار دارند. از این نویسنده انگلیسی زبان آثار متعددی بر جای مانده است و تمامی این آثار به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. با این حال عمده شهرت جورج اورول، به دلیل نوشتن کتاب‌های مزرعه حیوانات و 1984 است. نویسنده کتاب مزرعه حیوانات مهارت بالایی در خلق شخصیت‌های داستانی و تطبیق آن‌ها با شخصیت‌های واقعی داشت و همین موضوع منجر به شهرت زیاد نویسنده کتاب مزرعه حیوانات شد.

رمان‌های مزرعه حیوانات و 1984 جورج اورول بارها مورد انواع اقتباس‌های هنری در سینما، تلویزیون و تئاتر قرار گرفته‌اند. داستان مزرعه حیوانات اینگونه آغاز می‌شود که حیوانات مزرعه برای رسیدن به برابری و رفاه دست به اقدامی انقلابی می‌زنند و قصد دارند اداره مزرعه را خودشان دست بگیرند. هر یک از حیوانات و شخصیت‌های درون رمان قلعه حیوانات، نشان از شخصیتی در دنیای بیرون دارد. به عقیده بسیاری از منتقدان مزرعه حیوانات در وصف انقلاب روسیه نوشته شده است. مزرعه حیوانات یکی از شناخته شده‌ترین آثار تمثیلی است. نویسنده کتاب مزرعه حیوانات با نگارش این داستان سعی بر این داشته است که مدل حکومتی که در اوایل سده بیستم رواج داشت را به چالش بکشد. این کتاب را می‌توانید با ترجمه احمد کسایی‌پور از طریق سایت انتشارات نشر ماهی خریداری کنید.

درباره نویسنده کتاب مزرعه حیوانات؛ جورج اورول

مزرعه‌ی حیوانات - خرید کتاب مزرعه‌ی حیوانات جورج اورول

کتاب مزرعه حیوانات که در ایران آن را با نام قلعه حیوانات نیز می‌شناسیم اثر جورج اورول که است که به زبان انگلیسی نوشته شده است. این کتاب که در طول جنگ جهانی دوم نوشته شد، برای اولین بار در سال 1945 میلادی در انگلستان منتشر شد. موضوع اصلی مزرعه حیوانات حول یک طنز سیاسی-اجتماعی می‌چرخد. اریک آرتور بلر که دوستداران وی او را با نام مستعار جورج اورول می‌شناسند داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. اغلب افراد اورول را با کتاب مزرعه حیوانات به خاطر می‌آورند چراکه این کتاب در اواخر دهه 1950 به شهرت زیادی دست یافت.

برای خرید اینترنتی کتاب های ادبیات و رمان می توانید به سایت خرید اینترنتی کتاب سر بزنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دو کتاب جورج اورول، یعنی کتاب‌های مزرعه حیوانات و 1984 بیش از هر دو کتاب دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی فروش داشته است. نویسنده کتاب مزرعه حیوانات با بر جای گذاشتن این دو اثر از خود، نامش را بر سر زبان منتقدان ادبی و دوستداران کتاب همیشگی کرد. جورج اورول ملیتی انگلیسی-هندی داشت و در هندوستان متولد شد و پس از 46 سال در لندن چشم از جهان فرو بست.

بررسی آثار جورج اورول

همان‌طور که کمی پیش هم اشاره کردیم عمده شهرت نویسنده کتاب مزرعه حیوانات به دلیل دو رمان معروف قلعه حیوانات و 1984 است. اما از این نویسنده انگلیسی زبان آثار متعدد دیگری نیز بر جای مانده است. این دو کتاب مفهومی مشابه دارند و هر دو سعی بر آن دارند که معضل تحت کنترل درآمدن زندگی و حتی افکار مردم در آینده را توصیف کند. امکان ندارد اهل کتاب خواندن باشید و یکی از آثار جورج اورول را در میان کتاب‌های خود نداشته باشید. مهارت بالا در آمیختن طنز با سیاست نویسنده کتاب مزرعه حیوانات را به یکی از نویسنده‌های بزرگ تاریخ بدل کرد. برخی دیگر از آثار جورج اورول عبارتنداز:

· روزهای برمه

· هوای تازه

· دخر کشیش

· آس و پاس‌ها در پاریس و لندن

· درود بر کاتالونیا

· جاده به سوی اسکله ویگان

خوشبختانه تمامی آثار نویسنده کتاب مزرعه حیوانات به زبان فارسی ترجمه شده است. حتی مجموعه‌ای از مقالات وی نیز تحت عنوان زوال قتل انگلیسی به چاپ رسیده است. هر چند آثار و مقالات متعددی از جورج اورول به چاپ رسیده است، اما بیشتر شهرت او به واسطه رمان‌های قلعه حیوانات و رمان 1984 حاصل شد. جورج اورول این دو رمان را با هدف به چالش کشیدن مدل حکومتی که در نیمه نخست سده بیستم محبوب شده بود به نگارش درآورد.

نقد و بررسی کتاب مزرعه حیوانات

مزرعه‌ی حیوانات - خرید کتاب مزرعه‌ی حیوانات جورج اورول

چرا باید مزرعه حیوانات را بخوانیم؟ اگر هر بار کتاب قلعه حیوانات را در قفسه‌های یک کتابخانه دیده‌اید اما تصمیم به خرید آن نگرفته‌اید، احتمالا از خود می‌پرسید چرا باید کتاب مزرعه حیوانات را بخوانیم؟! رمان مزرعه حیوانات داستان دسته‌ای از حیوانات اهلی را روایت می‌کند که در اقدامی انقلابی صاحب مزرعه خود را بیرون می‌کنند تا خودشان اداره مزرعه را در دست بگیرند. هدف اصلی از این اقدام آرمان‌گرایانه برقراری برابری و رفاه است. مزرعه حیوانات یک اثر تمثیلی است چراکه اتفاق‌ها و شخصیت‌های این داستان همگی به شخصیت‌هایی واقعی در دنیای بیرون اشاره دارند.

مهارت نویسنده کتاب مزرعه حیوانات در خلق شخصیت‌های داستانی و تطبیق آن‌ها با شخصیت‌هایی واقعی تبدیل به وجه تمایز این رمان با دیگر رمان‌هایی شد که با مفهومی مشابه نوشته شده‌اند. بسیاری از منتقدان عقیده دارند که داستان کتاب قلعه حیوانات به انقلاب روسیه و اتفاقات پس از آن اشاره دارد. پس از خواندن این رمان متوجه خواهید شد که هدف اصلی نویسنده کتاب مزرعه حیوانات از نوشتن این اثر، به چالش کشیدن قدرت سیاسی و ظلم است.

حیوانات مزرعه با هدف رسیدن به رفاه و برابری سعی دارند مدیریت مزرعه را به دست بگیرند اما پس از مدتی رهبری همین گروه خود به دست گروهی از خوک‌ها می‌افتد. اگر این رمان را تا انتها بخوانید متوجه می‌شوید که در نهایت خوک‌ها نیز همانند انسان‌ها خوی ظالمانه‌ای پیدا می‌کنند؛ و هدف اصلی نوشتن این رمان نیز رساندن همین مفهوم بوده است. نویسنده کتاب مزرعه حیوانات سعی داشت به این مفهوم مهم اشاره کند که قدرت سیاسی هیچگاه تغییر نمی‌کند و هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی قدرت را در دست داشته باشد چراکه در نهایت افراد قدرتمند ظالم هستند چه خوک باشند و چه انسان!

بهترین ترجمه کتاب مزرعه حیوانات

کتاب مزرعه حیوانات شناخته شده‌ترین اثر تمثیلی دنیا و یکی از معروف‌ترین رمان‌ها است. بنابراین اگر تا به امروز قصد خواندن این کتاب را نداشتید، توصیه می‌کنیم حتما آن را بخوانید. پس از خواندن این رمان در فضایی طنزآمیز، به درک عمیق‌تری از امور سیاسی نیز خواهید رسید. کتاب مزرعه حیوانات را می‌توانید به صورت مستقیم از سایت انتشارات نشر ماهی خریداری کنید.

مزرعه‌ی حیوانات - خرید کتاب مزرعه‌ی حیوانات جورج اورول

مزرعه حیوانات برای اولین بار در زمستان 1393 از سوی نشر ماهی به چاپ رسید و احمد کسایی‌پور آن را به فارسی برگردانده است. مزرعه حیوانات در 152 صفحه نوشته شده است که می‌توان آن را جزو رمان‌های کوتاه دانست. نویسنده کتاب مزرعه حیوانات با آوردن جملات کوتاه و زیبایی در این رمان، مزرعه حیوانات را به یکی از بهترین رمان‌هایی تبدیل کرده است که هر کسی باید یکبار آن را بخواند.

دانلود کتاب مزرعه حیوانات pdf

اگر قصد خرید نسخه چاپی کتاب را ندارید، می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را دریافت کنید و بخوانید. برای دریافت فایل pdf کتاب قلعه حیوانات به سایت انتشارات نشر ماهی مراجعه کنید. تاکنون حدود 30 مترجم اقدام به ترجمه این کتاب کرده‌اند از همین‌رو ممکن است برای انتخاب بهترین ترجمه کتاب مزرعه حیوانات سردرگم شوید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید خلاصه کتاب با ترجمه احمد کسایی‌پور در سایت نشر ماهی را بخوانید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس